Pagina 1 van 1
230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 12:21
door e46eclipse
Hallo allemaal,
ik heb een wifi-dongle gekocht voor een energie-app.
deze steek je in de P1poort van de slimme electrameter.
echter zit de P1poort los in de meter( bungelt aan zijn kabelboompje).
Is er in ons midden iemand die de meter kan en mag openen om even het stekkerblokje vast te zetten (2schroefjes) en daarna de meter weer te verzegelen ?
mijn huis woont tussen Hilversum en Amersfoort.
vergoeding komen we wel uit.
Groet Ron
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 12:27
door Kappa7
De meter is van het energie bedrijf en als die niet goed is moeten zij hem vervangen of repareren.
Zou eigenlijk niets mogen kosten, hun meter is immers kapot niet jou meter.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 13:26
door ds23man
Denk niet dat je installateur gaat vinden die in een meter gaat hakken..... Dinsdag even je netbeheerder bellen.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 14:53
door hannesie
Welke meter heb jij dan, ik kan er zo een RJ11 insteken, maar dan een rubber afscherming omhoog halen om dat stekkertje er in te krijgen.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 17:30
door e46eclipse
hannesie schreef: ↑zo 05 jun 2022, 14:53
Welke meter heb jij dan, ik kan er zo een RJ11 insteken, maar dan een rubber afscherming omhoog halen om dat stekkertje er in te krijgen.
kaifa.png
Ik heb de Landis+Gyr E350.
Die RJ11 zit bij mij aan de rechter zijkant, zonder klepje.
Normaal zou je dus inderdaad zo het stekkertje erin kunnen steken, ware het niet dat het female-deel los zit in de behuizing.
Ik heb inmiddels de Stedin een Whatsappje gestuurd, met de vraag hoe dit opgelost gaat worden.
Ron
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: zo 05 jun 2022, 21:25
door hannesie
Is dan inderdaad een klus voor Stedin, hier doen ze er ook niet moeilijk over als je ergens een probleem hebt.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 19:40
door e46eclipse
Vandaag de monteur op bezoek gehad.
Meter is vervangen en inmiddels ook de dongle in de P1poort gestoken.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 19:42
door hannesie
Top, en het werkt nu?
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 19:44
door Kappa7
Fijn dat het is opgelost.

Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 19:59
door e46eclipse
yep, app geïnstalleerd en dongle gekoppeld, kan nu schakelen met de opbrengst van de zonnepanelen.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:01
door hannesie
Welke app gebruik je?
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:01
door e46eclipse
home wizard
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:21
door hannesie
En dat is dan een koppeling met de wifi, of wat anders, heb hier ook Home en dan zie ik wel categoriën maar niet direct iets met PV.
Heb hier nu de boel op Domoticz gekoppeld, en de afzuigkap en Chromecast en een wifi accesspoint op 5 Ghz/2.4Ghz zitten op draadloos.
Welke dongle is dat?
Deze?
https://www.homewizard.nl/shop
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:30
door e46eclipse
ja, dat is hem.
koppelt via WiFi met de app.
je kan bijvoorbeeld, de boiler aan laten zetten, als de zonnepanelen meer leveren dan je op dat moment verbruikt.
Was ik al een poosje naar op zoek.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:37
door hannesie
OK, ik zie dan wel de mogelijke apparaten.
Dan zouden die hier ergens terug te vinden zijn?
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:42
door e46eclipse
wat jij laat zien is Google home, denk ik.
homewizard is een zelfstandige app.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:45
door hannesie
ASHA, ik dacht dat het deze was. sorry.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 20:52
door e46eclipse
de basis inzichten zijn gratis, wil je uitgebreid kunnen instellen en schakelen ,zit je aan een abbo van 99cent/maand vast.
Re: 230V-monteur met zegelrecht
Geplaatst: do 16 jun 2022, 21:55
door hannesie
Dit is een deel van de informatie van Domoticz.
Deze delen heb ik dan actief, met een P1 kabel naar een RPI 2, die had ik nog liggen en de gratis software van Domoticz.