Pagina 1 van 1

De-indiaan

Geplaatst: di 31 mei 2022, 19:12
door De-indiaan
Ik ben Marcel sinds jaar en dag de indiaan genoemd.
Kom uit Rotterdam sinds een tijd woonachtig in Brabant.
Ik hoop inspiratie op te doen en raad te krijgen voor zelfbouw speakers

Re: De-indiaan

Geplaatst: di 31 mei 2022, 19:57
door Barry2001
Welkom hier Marcel. Waar zit je aan te denken, vloerstaanders, monitoren, 2-3 weg, etc.

Re: De-indiaan

Geplaatst: di 31 mei 2022, 20:22
door dre
Hallo Marcel.

Heb je al eerder wat gebouwd?

Re: De-indiaan

Geplaatst: di 31 mei 2022, 23:43
door Henkjan
Hoi Marcel, welkom hier

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 8:36
door satefan
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 20:25
door De-indiaan
Barry2001 schreef: di 31 mei 2022, 19:57
Welkom hier Marcel. Waar zit je aan te denken, vloerstaanders, monitoren, 2-3 weg, etc.
Een goede avond Barry.
Ik denk aan vloerstaanders.
Liefst 3 weg.

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 20:27
door De-indiaan
dre schreef: di 31 mei 2022, 20:22
Hallo Marcel.

Heb je al eerder wat gebouwd?
Ik heb in een ver verleden al eens een set gebouwd, maar die zijn tijdens de verhuizing gesneuveld

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 20:28
door De-indiaan
Henkjan schreef: di 31 mei 2022, 23:43
Hoi Marcel, welkom hier
Dank je Henkjan

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 20:29
door De-indiaan
satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 21:05
door Leeuwarden
Lijkt me wel :proost:

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 21:09
door architect
sommigen zijn een beetje apart hier - dat zijn er meer dan je gemiddeld zou verwachten - maar vinden het leuk dat je hier komt en dat iets wilt bouwen

3 weg vloerstaander zeg je, dat betekent al gauw een woofer voor het laag, een hoogweergever en iets kleiners er tussenin
om je richting te kunnen geven moeten we even wat meer weten van wat je belangrijk vindt.

hoe groter je speaker wordt hoe dieper deze laag kan weergeven. vindt je dat belangrijk? of wil je juist liever heel slank omdat je dat mooi vindt?

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 21:24
door Barry2001
Als je niet heel veel ervaring hebt is een ontwerp nabouwen vaak de beste optie, het is niet eenvoudig zelf iets te ontwerpen. Ik weet niet welk budget je aan denkt, maar je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.humblehomemadehifi.nl/index_NL.html
https://www.rumoh.eu/
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp ... ojects.htm

Re: De-indiaan

Geplaatst: do 02 jun 2022, 8:48
door satefan
De-indiaan schreef: wo 01 jun 2022, 20:29
satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden
Dat hoeft niet, maar het was een beetje (te) lollig bedoeld (mischien). Superleuk dat je je hebt gemeld hier en hopelijk kunnen we je met raad (en soms daad) bijstaan.

Satefan

Re: De-indiaan

Geplaatst: do 02 jun 2022, 8:56
door ray5150
De-indiaan schreef: wo 01 jun 2022, 20:29
satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:36
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
Moet ik hier normaal op antwoorden
Namens mij ook welkom.
Ik zal even melden dat veel leden hier elkaar vaak persoonlijk kennen van de luisterdagen her en der in het land.
Dan ga je toch wat anders met elkaar om.
Ook is hier vaak de sfeer wat losser en jovialer dan op andere audio-gerelateerde fora die op mij nogal humorloos overkomen.
(High End is natuurlijk een hele serieuze zaak...)

Re: De-indiaan

Geplaatst: wo 08 jun 2022, 6:56
door Douwe84
Welkom Marcel!