Pagina 1 van 10

De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 20:57
door richard
De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag :)
Datum zaterdag 1 oktober 2022.

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen, met ondersteuning van Rudy.

locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 70 euro gedeeld door het aantal deelnemers (ook hier is de inflatie doorgedrongen).

Eten en drinken voor eigen rekening.
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake

De huur van de zaal is € 70 voor de hele dag
consumpties, koffie, frisdrank en bier €1,50

Ook mag je eigen consumpties mee nemen.

Er is geen Wifi of internet beschikbaar, als je muziek wil streamen zal dat op een andere manier geregeld moeten worden.
Of terug vallen op oude vertrouwde geluidsdragers en bijbehorend afspeelapparatuur.

De liefhebbers / deelnemers zijn:

1: PappaLeo
2: Beijert
3: Weidok
4: Dre en Johan
5: FR_Aad
6: Architect
7: Rudy H
8: Audiomanics?
9: HoMeR met gasten
10: ovni
11: Ryvm met gast
12: Mtraxx
13: ReneN
14: jwvanwijngaarden met maatje.
15: TabCam?
16: Thomox
17: Audiotube
18: Richard

LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )


De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d. Chinees en snackbar zijn in de buurt, de plaatselijke supermarkt vijf minuten lopen.

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag circa 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag circa 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

Let op!
Deelname is voor eigen risico, het is mensenwerk door en voor liefhebbers, maar er kan het nodige kapot gaan of beschadigen.

De sets worden daarom alleen aangesloten en bediend door de bouwer en/of eigenaar zelf. Zonder uitdrukkelijke toestemming van de bouwer of eigenaar wordt er dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders, dat spreekt voor zich.

De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende zijn beveiligd.
Bij twijfel dan onderling overleggen met de bouwer of eigenaar van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.
Zie ook: viewtopic.php?t=14009

De bouwer of eigenaar van de set heeft de eerste keuze voor de gedraaide muziek.

Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers en/of eigenaars dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk ook wel fijn als er ruimte overblijft voor inspraak of suggesties van de luisteraars. Houdt daarom een beetje rekening met elkanders muzieksmaak.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 21:06
door richard
Het programma Luisterdag Beetsterzwaag 2022


Wie wil wat meenemen om te laten horen?
Linkjes naar je speakers en mee te nemen apparatuur zijn ook handig. Plaats deze maar in dit topic.

PappaLeo: Ik neem zeker een setje paaskuikens mee en waarschijnlijk ook wel de versie van calimero in de staat waarin die dan verkeert.

Beijert: Iets lekkers bij de koffie.

Weidok kijkt of de saba cellos nog beschikbaar zijn. Ja, ze zijn nog beschikbaar.

Dre gaat ons nog verrassen met wat hij mee neemt. Het worden de Paper Hatt's! testkasten van iets nieuws.

Architect laat graag zijn obx-en horen:
viewtopic.php?t=18075

Rudy H neemt de SB3W speakers mee, inclusief versterking.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 21:07
door richard
Deze keer zal het 15 keer zijn dat we de Zelfbouw-Audio-Luisterdag organiseren.

In de begintijd van het forum werd er al her en der wat georganiseerd en in 2006 was het ook voor Ytzen, Sietse en ikzelf tijd om wat te organiseren. Hierin heeft Ytzen het voortouw genomen.

Het was bij ons wel een gebeurtenis in het najaar; meestal een datum in oktober, een paar keer in september en een keer begin november. De locatie was meestal Ons Huis, een voormalig oudemannenhuis aan de Hoofdstraat in Beetsterzwaag.

Tegenwoordig wordt het gebruikt door de plaatselijke fanfare Euterpe, de exploitatie van het pand komt ten goede van de muziekvereniging.
https://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Het gebouwtje is ooit verbouwd tot dorpshuis, met een klein podium en een eenvoudig aanrecht, koelkast, koffiezetapparaat en buffetkast. Niet echt akoestisch verantwoord en optimaal geschikt voor de demonstraties, maar het levert toch altijd een gezellige dag op.

Vanaf 2016 heeft Rudy de kar getrokken, in 2017 en 2018 zijn we uitgeweken maar studio Soundfarm, in het buurtschap Oud-Beets. Misschien wat betere akoestiek, en een apart keukentje als kletshok. In 2019 zijn we weer terug gegaan naar Ons Huis.

Aardigheid van de locatie 'Ons Huis' is dat het in de jaren '70 en '80 onderdak heeft geboden aan de Friese audiovereniging "Pure Illusie".
Zal daar veel naar professioneel gebouwde apparatuur geluisterd zijn; in die tijd is er vast ook veel aan zelfbouw gedaan.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 21:34
door pappaleo
Nou, dat lijkt me wel wat. Ik ben van de partij.
Ik neem zeker een setje paaskuikens mee en waarschijnlijk ook wel de versie van calimero in de staat waarin die dan verkeert.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 22:09
door beijert
Top! Dan neem ik wat mee voor bij de koffie.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 22:20
door Henkjan
mooi! wat ik meeneem weet ik nog niet, maar daar hebben we nog ff voor

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 22:26
door hannesie
Ik zal vrouwlief eens vragen of ze nog een beetje zin heeft in een weekendje Groningen. :lol:


Edit: wordt wat dubieus, er staat al een nichten en neven dag gepland. :shock:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: do 12 mei 2022, 23:32
door weidok
zet het in mijn agenda goed bezig hoor
kijk of de saba cellos nog beschikbaar zijn

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 8:11
door ds23man
Zet me er maar bij met de 567's.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 8:18
door Douwe84
Zet mij ook maar op de lijst, lijkt me leuk :)

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 9:55
door jvenema
zal mijn best doen, maar kan nu nog niet zeggen of die datum gaat lukken. Als ik kom zou ik de laatste creatie met de wavecor en Cotswold BMR56 mee kunnen nemen

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 11:22
door hardbats
Wanneer moet het bekend zijn wie er willen komen?
Heb er wel zin in maar het is wel 225km rijden.
Ik zou mijn Purifi versterker mee kunnen nemen, de Liionidas lijkt me wat veel van het goede over zo'n afstand

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 11:46
door John P
Met de huidige benzineprijzen vindt ik 321 km iets te ver.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 11:53
door FR_Aad
hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 11:22
de Liionidas lijkt me wat veel van het goede over zo'n afstand
Kan ik mij voorstellen, als je lopend komt.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 12:55
door Douwe84
Douwe84 schreef: vr 13 mei 2022, 8:18
Zet mij ook maar op de lijst, lijkt me leuk :)
Ovrigens: wat mee te nemen nog geen idee.

Eventueel kan iemand meerijden, maar lijkt me handig dat wat korter op de datum af te stemmen :P

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 15:24
door satefan
Hmm - 75 minuten rijden, maar wel weer heel leuk.

Vooralsnog ben ik er bij. Mischien neem ik de cilinderspeakers op basis van Bliesma/Purifi mee. Van sap voorzien door Hypex dsp/amps.

Satefan

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 16:46
door richard
hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 11:22
Wanneer moet het bekend zijn wie er willen komen?
Uiterlijk zaterdag 1 oktober 17.00 uur.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 16:52
door hardbats
Dat lijkt me voor het verdelen van de kosten niet heel handig.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 17:47
door pappaleo
hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 16:52
Dat lijkt me voor het verdelen van de kosten niet heel handig.
Ik denk dat dat voor die €70 geen reuzeprobleem vormt.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 20:48
door ray5150
John P schreef: vr 13 mei 2022, 11:46
Met de huidige benzineprijzen vindt ik 321 km iets te ver.
En dan ben je pas op de helft.
Je moet namelijk ook nog terug...

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:53
door Douwe84
Nou haal mij maar weer van de lijst, de vrouw is de dag er voor jarig en viert dat zaterdag. En ik moet daar bij zijn :p

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 22:25
door ds23man
Inruilen? :mrgreen: :mrgreen:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: za 14 mei 2022, 9:15
door Douwe84
Haha, nee dat doen we maar niet.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: za 14 mei 2022, 9:17
door dre
Ik kom ook,misschien met een gast.

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Geplaatst: za 14 mei 2022, 9:20
door ds23man
Ga je met de fiets over de afsluitdijk of door de polder?