Pagina 1 van 1
uTracer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 15:09
door douwebakker
Afgelopen week was het zover.
Ik kreeg de uTracer van Sander binnen.
Na een paar dagen knutselen is vandaag de eerste meting gedaan.
Het resultaat zie je op de foto's.
Er moet natuurlijk nog wel even een netjes kastje voor worden gemaakt.
Re: uTacer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 15:41
door Barry2001
Leuk zeg. Misschien de draden wat kort(er) houden in de uiteindelijke versie straks?
Re: uTacer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 15:47
door ds23man
Verander je topictitel even, doet me nu denken aan een klein apparaatje om iemand onder stroom te zetten.
Re: uTracer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 20:36
door Pjotr
Netjes Douwe! Netjes ook die break-out box zo

Of had je die al eens gemaakt?
Re: uTracer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 21:31
door douwebakker
Pjotr schreef: ↑za 30 apr 2022, 20:36
Netjes Douwe! Netjes ook die break-out box zo

Of had je die al eens gemaakt?
Wat is een break-out box?
Re: uTracer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 21:55
door Pjotr
Een doos met meetpunten waar je normaliter niet makkelijk bij komt. Dat boxje met de buisvoeten dus!
Volgens mij komt die benaming uit de tijd van de oude RS232 seriële interface. Omdat daarbij het nogal eens onduidelijk was hoe het zat aangesloten had je daarvoor "break-out" doosjes die je in de kabel er tussen kon zetten en waarbij je willekeurige verbindingen kon maken en/of verbreken om te testen.
Re: uTracer
Geplaatst: za 30 apr 2022, 22:08
door douwebakker
Oh, bedoel je dat. Die box met buisvoeten heb ik al jaren geleden gemaakt.
Erg handig om even een buis te testen en er even wat aan te meten.
En ja, ik heb ook altijd ruzie met de rs232 interface. Eenmaal aangesloten haal ik steeds het zenden en ontvangen door elkaar.