Pagina 1 van 2

Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 18:17
door Martin66
Hallo daar,

Zijn er op dit forum ook (grote) liefhebbers die spulletjes willen repareren? 8-[

In 'de aanbieding' om te repareren; een Luxman A-357 die geen kik meer geeft.
Dit ding stond in m'n stamkroeg en ik heb em schoongemaakt (misschien wel té goed :-" )
Toen ik em aan wilde doen gaf hij geen kik meer :-k , h e l p !

Wie helpt me uit de brand? :think:

Luisterrijke groet, Martin

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 19:53
door Chocomel
Hoe heb je hem schoongemaakt?
Zitten de bruggen tussen voor- en eindversterker er nog op, aan de achterkant?

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 22:05
door Martin66
Was meer buitenkant en binnenin, stof.
Heel misschien daar iets mee losgegooid. Alles al 3x nagekeken maar kan niets vinden.
Lijkt erop alsof het front geen spanning krijgt.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 22:26
door hannesie
Zekering....??

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 23:05
door ray5150
Martin66 schreef: zo 10 apr 2022, 22:05
Lijkt erop alsof het front geen spanning krijgt.
Als in, er branden geen Led's ?

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 11:00
door Martin66
@hannesie : Zekeringen zijn goed, heb spanning op voeding.

@ray5150 : Klopt, hele frontplaat lijkt dood. En daardoor is de microswitch ook niet meer te bedienen.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 11:16
door jvenema
Normaal zeg je "Follow the money", dit lijkt meer een kwestie van "volg de spanning", wij wachten in spanning af.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 13:12
door ray5150
Een service manual met schema is helaas niet te vinden.
Beste oplossing is vooralsnog de secundaire spanningen volgen, wat hierboven ook aangeven staat.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 13:15
door ray5150
830356IMG3805.jpg
Het interieur ziet er relatief simpel uit, alles is goed toegankelijk.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 16:00
door Martin66
Service manual al is suf naar gezocht, wordt um niet.
Spanning maar is volgen idd. 8-[

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 16:12
door Chocomel

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: ma 11 apr 2022, 17:49
door douwebakker
Het is in elk geval geen Luxman zoals een Luxman hoort te zijn.
Volgens mij hebben ze dit type bij een ander bedrijf laten fabriceren, iets wat bij japanners wel meer gebeurde. De naam Luxman is hier misbruikt naar mijn idee.
In het verleden zijn deze versterkers ook wel bij ons in reparatie aangeboden.
Als ik me goed herinner kun je er niet zo goed bij. Er zit geen service luik in, dus moet de print er uit en dan zijn meestal de aansluitkabels weer te kort.
Douwe

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 8:27
door Martin66
Inmiddels heb ik em verder uit elkaar gehad, maar zie het niet waar het in zit.
Bovendien is de aan/uit knop ook stuk. Zat z'n plasticje op de uiteindelijk de geest geeft. Das nog te overzien, maar waarom ie t verder niet doen... géén idee.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 8:38
door Olaf Analogue
Is het niet handiger, en waarschijnlijk betaalbaarder om uit te kijken naar een andere versterker in deze klasse, er staat veel prima spul op Marktplaats voor acceptabele bedragen.

Als het nou een echte Luxman had geweest dan had ik me voor kunnen stellen dat je deze gerepareerd wilde hebben, maar in dit geval geef ik Douwe helemaal gelijk, dit ding had geen Luxman mogen heten.
Ik zou er in ieder geval niet te veel aan spenderen.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 8:49
door Martin66
Is van de café baas om de hoek. Die wil je te vriend houden hè :beer:

Maar snap het. Ook al voorzichtig aangegeven.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 8:52
door Olaf Analogue
Maar is deze cafebaas nog steeds je vriend nu dat die versterker al twee jaar bij jou staat? :mrgreen:

Nakijken kan altijd. Ik woon alleen niet om de hoek.
Dus dan wordt het een ritje s-Heerenberg voor je.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 9:01
door Martin66
Jazeker. Heeft nu mijn Onkyo staan. Prima ampje voor zijn zaak :rock:

's-Heerenberg, en dan 1:8,8, das 20 liter verder. Thx Olaf :dank:

Maar ga hem wel vertellen dat ie is afgeschreven.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 9:08
door Olaf Analogue
Toch blij dat ik je na twee jaar zo makkelijk heb weten te overtuigen, dan kom je er eindelijk een keer vanaf :mrgreen:

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 9:31
door Martin66
:-"

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 10:52
door RobertD
Als die aan/uit schakelaar niets meer doet is dat een duidelijke reden toch? Net als veel Philips apparaten uit de jaren 70 en 80.
Heb je al eens gemeten of er spanning op de voedingstrafo terecht komt?
Schakelaar overbruggen en kijken of ie aangaat als je de stekker in het stopcontact steekt

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 19:34
door Martin66
Ohw ja, had de aan/uit schakelaar weer werkend met een nieuw stuk plastic ertussen en gelijmd, als (veer)kussen een stukje rubber.
Spanning is er gewoon, ledjes branden ook. Verder izzi dood. Nah, staat wel overal spanning op etc.

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 11:27
door Akky1988
hey,

ik heb toevallig vandaag precies deze versterker in mijn handen gekregen met precies het zelfde probleem!
de versterker is volledig dood en doet niks.. maar ik ben op een ander form geweest en las dit:

I don't know if it could help you but I was facing to the same issue with my RV-357 and I found a switch located underframe named "SUB" and it was on 'Off' when I moved to 'ON' then my device started again.
I think I touched this switch during moving it.

en verrek er zit dus bij de A357 ook een schuifknopje aan de onderzijde van de versterker met SUB ON-OFF en deze stond inderdaad op OFF..
ik heb hem op ON gezet en het beestje doet het weer ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 12:42
door Henkjan
welkom Akky

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: za 06 apr 2024, 7:35
door Martin66
Hééél vreemd, ga het is proberen.
Dankt voor de tip :goeie:

Re: Help - Luxman A-357 is stuk

Geplaatst: zo 07 apr 2024, 14:47
door dre
En?
Werkt het?