Pagina 1 van 1

Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: vr 25 mar 2022, 7:27
door dannygast
De configuratie:
simpel, Autoradio (pioneer) + subwoofer (excalibur).

Het probleem:
De subwoofer doet het prima zolang de motor niet loopt. Zodra ik de auto start, hoor ik rommelend onsmanehangen geboem uit de sub, die NIET met de toeren van de motor meelopen. Dus gasgeven verandert niets aan het fenomeen.

Wat ik vergeefs heb geprobeerd:
Ander tulpsnoer tussen sub en radio,
Aarde direct naar de accu,
zelfs mijn mobiel via een tulp rechtstreeks op de sub aangesloten, dus buiten de radio om.
Ik zal later het fenomeen even opnemen en op youtube zetten.

Overigens heeft de sub prima gedraaid. Opeens was het er. Wat er verandert is in die tijd, ik heb geen idee.

Dank audio goeroes!

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: vr 25 mar 2022, 13:24
door Henkjan
Hoi Danny, welkom hier

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: vr 25 mar 2022, 23:55
door dannygast
Dank je wel Henk Jan :-)

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 10:57
door holco
Subsonic filter misschien :think:

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: ma 04 apr 2022, 9:19
door dannygast
holco schreef: zo 27 mar 2022, 10:57
Subsonic filter misschien :think:
Nou, wat me het meest verbaast is dat ie het prima doet als de motor dus niet loopt. Dus je zou denken dat het ergens in de voeding zit. Maar aardlussenzijn het niet, omdat ik m'n tel los aangesloten heb, en dezelfde resultaten heb. Dan is het dus echt alleen de sub en m'n tel als bron (op batterij)

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: ma 04 apr 2022, 10:07
door Kappa7
En doet hij het ook met andre bronnen of alleen met de telefoon als bron?

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 14:40
door dannygast
Kappa7 schreef: ma 04 apr 2022, 10:07
En doet hij het ook met andre bronnen of alleen met de telefoon als bron?
Ik heb de tel. als bron gebruikt, om uit te sluiten dat het aan de autoradio ligt.
Hij klappert dus met alle bronnen zodra ik de motor start. Als de motor niet draait, klinkt alles goed (ongeacht de bron.)

Re: Subwoofer klappert (of rommelt)

Geplaatst: zo 10 apr 2022, 10:25
door Kappa7
Duidelijk, als je de sub afgekoppeld is het geluid er dan ook? over de andere speakers?