Autospeakers hoedenplank piepen wanneer contact helemaal aangaat.
Geplaatst: ma 14 mar 2022, 14:29
Beste Forumleden,
Ik heb sinds kort 2 speakers achterin mijn hoedenplank, samen met een subwoofer eronder. Deze werken goed wanneer de auto dus niet stationair loopt en ik de lampen niet aan heb, kortom, ze werken super zodra ik het contact op stand 1 heb. Wanneer ik mijn sleutel 1 tik verder draai en al die dashboard lampjes aangaan beginnen mijn speakers te piepen. Zet ik mijn lampen aan beginnen de speakers nogmeer op een andere toon te piepen. Loopt de auto en geef ik gas dan hoor ik door de constante piep ook een piepje op de achtergrond die veranderd met het toerental van de motor. Nu heb ik al 2 ontstoringsfilters geprobeerd van mijn vader die hij nog had van vroeger, het zou dus kunnen dat deze defect zijn. Maar zouden er ook andere mogelijkheden kunnen zijn? Ik neem aan dat de setup van amp + speakers gewoon goed is omdat hij tijdens stand 1 contact wel alles prima doet zonder piep en ruis.
Met vriendelijke groet,
Remo
Ik heb sinds kort 2 speakers achterin mijn hoedenplank, samen met een subwoofer eronder. Deze werken goed wanneer de auto dus niet stationair loopt en ik de lampen niet aan heb, kortom, ze werken super zodra ik het contact op stand 1 heb. Wanneer ik mijn sleutel 1 tik verder draai en al die dashboard lampjes aangaan beginnen mijn speakers te piepen. Zet ik mijn lampen aan beginnen de speakers nogmeer op een andere toon te piepen. Loopt de auto en geef ik gas dan hoor ik door de constante piep ook een piepje op de achtergrond die veranderd met het toerental van de motor. Nu heb ik al 2 ontstoringsfilters geprobeerd van mijn vader die hij nog had van vroeger, het zou dus kunnen dat deze defect zijn. Maar zouden er ook andere mogelijkheden kunnen zijn? Ik neem aan dat de setup van amp + speakers gewoon goed is omdat hij tijdens stand 1 contact wel alles prima doet zonder piep en ruis.
Met vriendelijke groet,
Remo