Pagina 1 van 1

Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 19:22
door Bartman
weet niet goed waar ik deze moet zetten, dus als hij ergens anders moet - verhuis hem maar

ik ben niet zo actief op het forum - een poos jaren terug heel wat gelezen, dan ooit wat speakers gemaakt - nu zit ik met onderstaande vraag.
het is een vintage die een beetje TLC nodig heeft. de sub is gescheurd, een rustcap is weg. en ik kan me inbeelden dat de elektronica na 40 (?) jaar zijn tijd ook wel heeft gehad.

iemand een idee wat ik hiermee kan doen? Origineel stukken zoeken, of de kast gebruiken voor nieuwe drivers ? maar een MTW 3 weg is niet zo eenvoudig zelfbouw.

Betreft een B&W DM2 die ooit geschilderd is geweest en verder wat verkracht.... klink wel mooi en vooral ruim (staat veel te dicht op elkaar in mijn werkkamertje momenteel).
Ik ga voortaal veel meer van thuis uit kunnen/moeten werken, en dus kan ik wel een leuke set gebruiken in mijn home-office.

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 19:37
door Shadow
Leuk, maar zoek een setje 2e hands op mp ofzo, deze zijn wel erg goed gebruikt zo te zien...

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 19:44
door Bartman
Shadow schreef: za 12 mar 2022, 19:37
Leuk, maar zoek een setje 2e hands op mp ofzo, deze zijn wel erg goed gebruikt zo te zien...
jij stelt voor om een 2ehands set te zoeken en van die 2 sets 1 goeie te maken?

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 20:03
door Shadow
Ja of zoek iets wat meer in je huidige situatie past qua formaat, als dit geen grote emotionele waarde heeft…

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 21:07
door SARK
Bartman schreef: za 12 mar 2022, 19:22
de sub is gescheurd,
Die moet je wel vervangen
Bartman schreef: za 12 mar 2022, 19:22
een rustcap is weg.
Dat valt zeer eenvoudig te herstellen, nieuwe dustcap kopen bij Fred en de juiste lijm gebruiken
Bartman schreef: za 12 mar 2022, 19:22
en ik kan me inbeelden dat de elektronica na 40 (?) jaar zijn tijd ook wel heeft gehad.
Nee hoor, dat spul kan nog prima werken
Bartman schreef: za 12 mar 2022, 19:22
Betreft een B&W DM2 die ooit geschilderd is geweest en verder wat verkracht
Misschien een opknapbeurt van de kast, dat kan ook erg veel plezier en voldoening geven

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: za 12 mar 2022, 21:14
door Shadow

Re: Vintage opnieuw maken?

Geplaatst: di 15 mar 2022, 12:46
door ray5150
Bartman schreef: za 12 mar 2022, 19:22

Betreft een B&W DM2 die ooit geschilderd is geweest en verder wat verkracht.... klink wel mooi en vooral ruim (staat veel te dicht op elkaar in mijn werkkamertje momenteel).
Ik ga voortaal veel meer van thuis uit kunnen/moeten werken, en dus kan ik wel een leuke set gebruiken in mijn home-office.
Is het dan niet praktischer om voor iets moderners en compacters te kiezen ?
Er zijn hier zat ontwerpen te vinden die goed op een bureau passen.