Pagina 1 van 1
Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: wo 23 feb 2022, 22:21
door wouter
peerless flatline, ontwerp k+t juni/juli '98 met Peerless WA 10/8 en Peerless CSC-217R
forse TL met overgangsfrequentie 1,6kHz.
Gebouwd van MDF, ooit beplakt en later met Amerikaans noten gefineerd, maar niet gespoten. Helaas is het fineer op sommige plekken gechipt en de donkere vlekken heb ik nog niet nader onderzocht.
T.E.A.B. mag niet, dus 75 euro in deze staat, en evt met een heel goed verhaal (mancave valt daar ook onder) wellicht nog minder
Screenshot_20220223-214251_WhatsApp.jpg
Screenshot_20220223-214258_WhatsApp.jpg
Screenshot_20220223-215751_Chrome.jpg
Screenshot_20220223-214325_WhatsApp.jpg
850128.gif
811815.gif
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: za 26 feb 2022, 0:39
door VintageHarry
Het lijkt me wel een interessante set, wat slijtage aan de kasten is veel minder belangrijk dan de geluidskwaliteit. Is er nog zoiets als een bouwbeschrijving van te vinden? De betreffende oude K+T heb ik niet.
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: za 26 feb 2022, 5:39
door Leeuwarden
Als ik me niet vergis werd deze de hemel in geschreven indertijd.
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: za 26 feb 2022, 12:25
door VintageHarry
Door wie zoal?
Zojuist van Sark (waarvoor dank!) de bouwbeschrijving ontvangen, vanavond eens rustig lezen.
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: za 26 feb 2022, 14:07
door wouter
Ik heb destijds de originele tekeningen gekocht. Tijdje terug nog tegen gekomen.
Inderdaad zijn de kasten bruikbaar, ook nog wel enigszins toonbaar maar niet vrij van chips en scheurtjes.
Als ik er de tijd voor had zou ik de achterzijde denk ik als fineer donor gebruiken en die zwart schilderen. En met wat vocht zijn alle droogte scheurtjes wel weer weg. In de zomer zouden die wel eens helemaal weg kunnen trekken en dan toch maar een parketlak ofzo.
Die Flatlines zijn wel een bijzonder ontwerp, hebben we Toto flink luid mee gedraaid. I will remember bijv... super dik.
Ik heb destijds 2 sets gemaakt. Het is wel oldschool groot, maar ik bouwde in die tijd ook regelmatig de Visaton VIB 130TL, die eigenlijk identiek is alleen kleiner. Die heeft alleen een stuk minder slam.
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: za 26 feb 2022, 18:55
door Leeuwarden
VintageHarry schreef: ↑za 26 feb 2022, 12:25
Door wie zoal?
Zojuist van Sark (waarvoor dank!) de bouwbeschrijving ontvangen, vanavond eens rustig lezen.
Het is al een tijd geleden maar indertijd kwam het ding vaak voorbij in de bladen, op fora…
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: ma 07 mar 2022, 21:17
door wouter
Ze zijn ook te leen voor wie eens wil oriënteren
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: wo 13 apr 2022, 21:08
door wouter
Nu 80,- euro dan?

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: wo 13 apr 2022, 23:07
door pappaleo
Grapjas
Re: Peerless Flatline TL 8"/1"
Geplaatst: do 14 apr 2022, 23:31
door wouter
Haha, 70 mag ook... als het maar opruimt & goed terecht komt