HF-10 Mil-Spec, Nixie?
Geplaatst: za 12 feb 2022, 21:53
Goeden avond,
Na lange tijd van stilte, en een topic wat ik ooit gestart ben. Maar wat zwaar "achterhaald" maar toch ook weer niet is, overweeg ik toch weer eens om een versterkertje te gaan bouwen.
Ik zou graag een HF-10 willen bouwen, maar wel in mijn eigen stijl.
Het idee is een kast te ontwerpen a la 19 inch rack, en deze te laten laseren en zetten. Verder zou ik alle componenten op glasvezel platen willen zetten (of hardweefsel). Alle componenten op turrets (weerstanden condensatoren etc), en alle bekabeling doen met tefzel en bundeltouw.
Vervolgens lijkt het me leuk dit alles hamerslag te maken met strakke knoppen, en ik denk er over om 3 nixie buizen te gebruiken voor de "Kanalen" en het volume. (1 voor kanaal, 2 voor volume).
Zijn er jongens die ervaring hebben met gebruiken van Nixie-buizen voor deze toepassing? en dan bedoel ik met name iets in de geest van relais of reed contacten of zoiets om deze te schakelen. Mijn "Angst" zit hem in de hoge spanningen gecombineerd met de fragiele stroompjes van de versterker zelf. Welke oplossing lijkt hier veilig en goed te realiseren?
Verder heb ik inmiddels mooie weerstandjes, mooie PIO condensators (tnx RDV) en een andere voedingstrafo. De UGT's zullen wel van de Bocama zijn, en dit alles voor een klein versterkertje die waarschijnlijk op zolder een paar wattjes gaat produceren voor mijn hobby hok.....
Voor de voeding ga ik jullie ECHT nodig hebben, want ik heb er de ballen geen verstand van. Kan alleen maar n beetje dingen maken uit materialen, rekenen en goochelen met elektriciteit is niet m'n sterkste kant.
Vooralsnog dus een beetje "mijn verhaal" doen en wat sparren MBT de Nixie oplossing. Binnenkort als ik de moed verzameld heb zal ik wel wat gaan tekenen in CAD.
Na lange tijd van stilte, en een topic wat ik ooit gestart ben. Maar wat zwaar "achterhaald" maar toch ook weer niet is, overweeg ik toch weer eens om een versterkertje te gaan bouwen.
Ik zou graag een HF-10 willen bouwen, maar wel in mijn eigen stijl.
Het idee is een kast te ontwerpen a la 19 inch rack, en deze te laten laseren en zetten. Verder zou ik alle componenten op glasvezel platen willen zetten (of hardweefsel). Alle componenten op turrets (weerstanden condensatoren etc), en alle bekabeling doen met tefzel en bundeltouw.
Vervolgens lijkt het me leuk dit alles hamerslag te maken met strakke knoppen, en ik denk er over om 3 nixie buizen te gebruiken voor de "Kanalen" en het volume. (1 voor kanaal, 2 voor volume).
Zijn er jongens die ervaring hebben met gebruiken van Nixie-buizen voor deze toepassing? en dan bedoel ik met name iets in de geest van relais of reed contacten of zoiets om deze te schakelen. Mijn "Angst" zit hem in de hoge spanningen gecombineerd met de fragiele stroompjes van de versterker zelf. Welke oplossing lijkt hier veilig en goed te realiseren?
Verder heb ik inmiddels mooie weerstandjes, mooie PIO condensators (tnx RDV) en een andere voedingstrafo. De UGT's zullen wel van de Bocama zijn, en dit alles voor een klein versterkertje die waarschijnlijk op zolder een paar wattjes gaat produceren voor mijn hobby hok.....
Voor de voeding ga ik jullie ECHT nodig hebben, want ik heb er de ballen geen verstand van. Kan alleen maar n beetje dingen maken uit materialen, rekenen en goochelen met elektriciteit is niet m'n sterkste kant.
Vooralsnog dus een beetje "mijn verhaal" doen en wat sparren MBT de Nixie oplossing. Binnenkort als ik de moed verzameld heb zal ik wel wat gaan tekenen in CAD.