2x JBL Basspro Nano aansluiten
Geplaatst: wo 02 feb 2022, 11:15
Beste zelfbouwers,
Zelf geen echte audiofreak, maar vind een lekker geluidje wel fijn. Ook in de auto.
Onlangs een JBL BassPro Nano in mijn auto geïnstalleerd. Deze ligt onder de bijrijdersstoel. En ben ik best tevreden daarover. Maar vorige week een impulsaankoop gedaan en er nog eentje bij gekocht om die onder mijn eigen kont te monteren om zelf ook de bas te voelen en niet alleen mijn bijrijder. (voor die prijs kon ik hem niet laten liggen). Beetje overdone misschien, maar leek me het proberen waard. ;D
Mijn Sony XAV-1550D radio heeft een sub-out, maar heb de actieve subwoofer onder bijrijdersstoel aangesloten op de line-out voor speakers. Middelste 2 rood/wit cinch in de afbeelding. Hoge tonen weggedraaid op de sub.
Maar kan ik nu de andere subwoofer aansluiten op de onderste rood/wit cinch aansluiting of is het beter om de subwoofer out te splitsen naar de 2 subwoofers? Aansluiten op de subwoofer uitgang heeft wel als voordeel dat ik de subwoofers kan aansturen via de radio menu. Maar weet niet of splitsen geluidskwaliteit beïnvloed.
Ik moet nog cinch kabels bestellen en vroeg me af wat de beste oplossing is, zodat de het signaal naar de 2 subwoofers wel gelijk zal zijn qua aansturing.
Ik heb al veel zitten Googlen, maar ik kom maar 1 filmpje tegen op Youtube van iemand met een Saab die 2 Pioneer actieve subs onder de voorstoelen heeft gemonteerd. Maar dat filmpje laat alleen het plan zien, niets over het resultaat te zien of te horen. Het is wellicht niet de meest logische keuze, maar voor nu was dit wel een voordelige uitbreiding voor mij. Welke misschien niet eens een gewenst resultaat oplevert wanneer ze niet beide hetzelfde aansturingssignaal krijgen.
Als ik alles opnieuw zou moeten aanschaffen had ik 2 passieve underseat subwoofers gekocht met i.c.m. met 1 losse versterker. Maar nu heb ik dus 2 actieve underseat subwoofers.
Zelf geen echte audiofreak, maar vind een lekker geluidje wel fijn. Ook in de auto.
Onlangs een JBL BassPro Nano in mijn auto geïnstalleerd. Deze ligt onder de bijrijdersstoel. En ben ik best tevreden daarover. Maar vorige week een impulsaankoop gedaan en er nog eentje bij gekocht om die onder mijn eigen kont te monteren om zelf ook de bas te voelen en niet alleen mijn bijrijder. (voor die prijs kon ik hem niet laten liggen). Beetje overdone misschien, maar leek me het proberen waard. ;D
Mijn Sony XAV-1550D radio heeft een sub-out, maar heb de actieve subwoofer onder bijrijdersstoel aangesloten op de line-out voor speakers. Middelste 2 rood/wit cinch in de afbeelding. Hoge tonen weggedraaid op de sub.
Maar kan ik nu de andere subwoofer aansluiten op de onderste rood/wit cinch aansluiting of is het beter om de subwoofer out te splitsen naar de 2 subwoofers? Aansluiten op de subwoofer uitgang heeft wel als voordeel dat ik de subwoofers kan aansturen via de radio menu. Maar weet niet of splitsen geluidskwaliteit beïnvloed.
Ik moet nog cinch kabels bestellen en vroeg me af wat de beste oplossing is, zodat de het signaal naar de 2 subwoofers wel gelijk zal zijn qua aansturing.
Ik heb al veel zitten Googlen, maar ik kom maar 1 filmpje tegen op Youtube van iemand met een Saab die 2 Pioneer actieve subs onder de voorstoelen heeft gemonteerd. Maar dat filmpje laat alleen het plan zien, niets over het resultaat te zien of te horen. Het is wellicht niet de meest logische keuze, maar voor nu was dit wel een voordelige uitbreiding voor mij. Welke misschien niet eens een gewenst resultaat oplevert wanneer ze niet beide hetzelfde aansturingssignaal krijgen.
Als ik alles opnieuw zou moeten aanschaffen had ik 2 passieve underseat subwoofers gekocht met i.c.m. met 1 losse versterker. Maar nu heb ik dus 2 actieve underseat subwoofers.