Pagina 1 van 2
Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 12:26
door toetertje
Ik heb dus een Rpi 3 voorzien van plex mediaserver. In de Pi zit een usbstick met de content.
Dit werkt eigenlijk best heel mooi. Alleen nu had ik verwacht, dat ik via de laptop de usb stick
in de Pi wel kon benaderen om content toe te voegen. Helaas lukt dit niet, weet iemand een manier?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 12:32
door Henkjan
hoe benader je 'm dan?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 12:39
door toetertje
Via plex webpage, of dashboard, om veranderingen aan te brengen.
Bubbleupnp voor het afspelen.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 13:06
door hsmeets
Samba installeren kan niet met Plex?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 13:10
door toetertje
hsmeets schreef: ↑di 18 jan 2022, 13:06
Samba installeren kan niet met Plex?
Geen idee, dit is nogal nieuw voor mij.
Een image op een kaartje zetten gaat nog net.
Heb gisteren dit wel geinstalleerd met Putty, maar dat is alleen gelukt
omdat ik de regels kon knippen en plakken.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 15:11
door democles
Even een beetje googelen.......
Misschien heb je hier wat aan.
https://creactiveit.dk/the-perfect-chea ... pberry-pi/
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 15:47
door toetertje
Ben totaal al 8 uur hiervoor aan het googlen en youtuben grapjas.
Maar, bij deze loop ik vast bij de samba configfile.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 16:40
door toetertje
Heb samba dus geinstalleerd, en ik zie de share nu ook in mijn netwerk.
Maar, als ik daar inlog, zegt hij dat ik geen toegang heb.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 17:07
door Henkjan
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 18:52
door toetertje
Ik vind het niet zo leuk, heeft al zoveel moeite gekost. Jouw verhaal ook doorgelezen, maar nog geen oplossing gevonden.
Heeft ondertussen ook al 2 sd kaartjes gekost.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 18:53
door FR_Aad
Eet die Pi kaartjes?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 18:58
door toetertje
FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 18:53
Nou, dat dan net niet, maar corrupteerd ze.
Tijdens de installatie liep de Pi vast. Dan kun je alleen nog maar de
stroom eraf gooien. En dan start hij niet meer op, en is het kaartje onbruikbaar.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:03
door FR_Aad
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:08
door toetertje
FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:03
Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:31
door toetertje
Als ik met remote desktop inlog op de Pi, dan krijg ik niet de desktop, maar een ventster zoals putty.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:32
door Henkjan
is webmin er niet op te zetten?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:45
door toetertje
Henkjan schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:32
is webmin er niet op te zetten?
Dat moet op de Pi dan?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 20:49
door toetertje
toetertje schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:08
FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:03
Top, dankjewel daar ga ik eens naar kijken.
Dit heeft helaas niet geholpen.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 21:36
door FR_Aad
MBR gewist?
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 21:49
door toetertje
FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 21:36
Heb een snelle format gedaan, en volledige format.
Beide rond ie 100% af. Maar als ik dan het kaartje bekijk, is er niets veranderd.
De 2 partities staan er nog op, met gegevens. Ik kan er dan ook niets mee doen,
omdat hij aangeeft eerst geformateerd te moeten worden.
Het schijnt wel onder linux te kunnen, maar daar heb ik eerst nog een ander conflict mee.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 22:25
door FR_Aad
Uit mijn hoofd
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 22:32
door toetertje
FR_Aad schreef: ↑di 18 jan 2022, 22:25
Uit mijn hoofd
De quick format met verwijder MBR en partities moet genoeg zijn. Daarna in Windows formatteren.
Dat heb ik geprobeerd, eerste deel gaat goed.
Maar als ik hem dan wil formateren in windows, geeft ie aan dat ie het formateren niet kan voltooien.
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 22:53
door Kappa7
Even met Schijfbeheer in windows kijken of de partities nog kloppen anders alle partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken en opnieuw formateren.
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: di 18 jan 2022, 23:03
door toetertje
Kappa7 schreef: ↑di 18 jan 2022, 22:53
Even met Schijfbeheer in windows kijken of de partities nog kloppen anders alle partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken en opnieuw formateren.
Pas op alleen de partities van je sd verwijderen en niet van de andere schijven!
Helaas, dat lukt allemaal niet. Ook niet met een partitie manager.
Alles op het kaartje ziet er goed uit, maar de Pi start er niet mee op.
Als ik zoek op corrupt kaartje door rpi, dan wordt er aangegeven dat
dat alleen op te lossen is via linux. Daar ga ik mij nog in verdiepen.
En anders kost het een paar tientjes, das ook niet zo erg.
Ik vind het vervelender, dat ik samba niet aan de gang krijg.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje
Geplaatst: wo 19 jan 2022, 0:26
door Henkjan
toetertje schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:45
Henkjan schreef: ↑di 18 jan 2022, 19:32
is webmin er niet op te zetten?
Dat moet op de Pi dan?
ja. en als dat eenmaal draait is remote beheren van t ding een heel stuk makkelijker
google schreef:How to Install Webmin on pi?
Set up Webmin Debian repo
sudo su.
vim /etc/apt/sources.list.
apt update.
cd /tmp wget
https://download.webmin.com/jcameron-key.asc apt-key add jcameron-key.asc.
apt-get install webmin apt --fix-broken install apt-get install webmin.
check voor de zekerheid ff de bron:
https://varhowto.com/install-webmin-raspberry-pi/