Pagina 1 van 1

Cone sag

Geplaatst: wo 05 jan 2022, 21:58
door beijert
Vandaag even mijn Fostex fullrange drivers bekeken na een tijd in de kast gelegen te hebben. Blijkt het plastic wat om de unit zit aan de rolrand te plakken.

Nu ligt één conus een stuk lager dan de ander. :boos:
Ook zit er een plooi in de rolrand. Niet verwonderlijk natuurlijk.

IMG20220105205431.jpg
Zou dit een beetje weg te werken zijn? Ik heb de unit nu (in doos) op een niet hete radiator staan in de hoop hem een handje te helpen.

Re: Cone sag

Geplaatst: do 06 jan 2022, 0:13
door SSassen
Hoe heb je ze opgeborgen? Met de conus naar boven c.q. beneden, of onder 90 graden? Dat detail mis ik in je post en is hier wel van belang.

Re: Cone sag

Geplaatst: do 06 jan 2022, 7:18
door beijert
Met de conus naar boven. Maar na dik een jaar is het wel een beetje snel.

Ook is het er maar één.

Re: Cone sag

Geplaatst: wo 12 jan 2022, 18:26
door beijert
Inmiddels zijn deze de deur uit. Zijn optisch nog steeds niet mooi. Spelen echter prima.

Ik heb er Aurel Bryan FR8DFe's voor terug.

Re: Cone sag

Geplaatst: za 07 jan 2023, 17:53
door Pjotr27
Mooie unit. Ik speel met de Aurel Bryan 8 inch fieldcoil…buizenvoeding is in de maak, net als nieuwe kasten…met transport naar Nederland zijn de originele kasten best beschadigd