Diy cinewall ingebouwde subwoofer
Geplaatst: za 01 jan 2022, 12:38
Morning, allemaal de beste wensen. Ben bezig met de bouw van een nieuwe televisiekast en wil hier graag een subwoofer integreren. Weet alleen niet of dat kan. Vandaar dat ik even jullie advies nodig heb.
De zijpanelen worden een holle constructie van vuren en MDF. 44 mm vuren en 8 of 12 mm MDF. Wil de woofer in het onderste paneel integreren. Het geheel word om en nabij de 3 meter breed en 30cm diep. Ik heb nog 2 mivoc aw2000 units liggen. Die kunnen redelijk presteren in een kleine behuizing. Inbouwdiepte is 10 uit m'n hoofd. Stel ik zou in het midden het geheel groter maken zodat zo'n speaker erin past. Heeft zoiets dan kans van slagen?
Qua volume heb ik dan iets van 25 tot 30 liter. Dat zou dus voldoende moeten zijn. Echter het merendeel van de plaat zal dan qua hoogte maar 44mm zijn. Is dat een probleem? Het idee is om er een bass reflex behuizing van te maken. Wil dan een sleuf aan de onderkant frezen als poort.
Denken jullie dat zoiets kan? Of onbegonnen werk?
Gr sander
De zijpanelen worden een holle constructie van vuren en MDF. 44 mm vuren en 8 of 12 mm MDF. Wil de woofer in het onderste paneel integreren. Het geheel word om en nabij de 3 meter breed en 30cm diep. Ik heb nog 2 mivoc aw2000 units liggen. Die kunnen redelijk presteren in een kleine behuizing. Inbouwdiepte is 10 uit m'n hoofd. Stel ik zou in het midden het geheel groter maken zodat zo'n speaker erin past. Heeft zoiets dan kans van slagen?
Qua volume heb ik dan iets van 25 tot 30 liter. Dat zou dus voldoende moeten zijn. Echter het merendeel van de plaat zal dan qua hoogte maar 44mm zijn. Is dat een probleem? Het idee is om er een bass reflex behuizing van te maken. Wil dan een sleuf aan de onderkant frezen als poort.
Denken jullie dat zoiets kan? Of onbegonnen werk?
Gr sander