Pagina 1 van 2
Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 10:42
door Henkjan
Zojuist bereikte mij het trieste bericht dat Jan-Peter van Amerongen is overleden; hij is 57 jaar jong geworden.
Jan-Peter was oprichter en gezicht van Hypex en alleen daarom al een bekende naam voor ons. Jan-Peter, en daarmee Hypex, heeft altijd een groot hart gehad voor de zelfbouwers en heeft de zelfbouw gemeenschap altijd ondersteund. Hypex is uiteraard forum sponsor, en ook is de hulp die zelfbouwers krijgen bij problemen legendarisch.
Veel sterkte gewenst voor zijn naasten om dit verlies een plaats te kunnen geven. We zullen hem missen.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 11:02
door Barry2001
Veel te jong. Inderdaad iemand met een groot hart voor de zelfbouwcommunity, velen van ons zullen direct of indirect met Hypex te maken hebben gehad.
Jan-Peter rust zacht, familie vrienden en bekenden veel sterkte gewenst.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 11:25
door Pjotr
Dat is wel even schrikken. Overleden als het leven begint zeggen ze wel eens. Veel sterkte voor de familie en naasten gewenst!
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 11:45
door jeroen_d
Veel te jong. Hij heeft een mooie nalatenschap.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 11:50
door RNacoustics
Zo jong. RIP. Sterkte voor de familie en nabestaanden!
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 12:12
door Leeuwarden
Wat een triest bericht.

Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 12:43
door holco
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 12:52
door SSassen
Ik ben met stomheid geslagen, Jan-Peter, dé Jan-Peter van Hypex, mooie vent, met een groot hart voor zelfbouw met een 'niet zeuren maar aanpakken' mentaliteit, daar hou ik van!
Dit raakt mij (ik heb tranen in m'n ogen nu), omdat ik Jan-Peter persoonlijk kende en wij vooral in de begindagen van het UcD avontuur (2004-2005) veel contact hebben gehad en vaak over dingen hetzelfde dachten en dat kom ik niet vaak tegen. Hij kan trots zijn op hetgeen hij heeft opgebouwd en nu helaas na moet laten, een mooi bedrijf, Hypex, met prachtige producten en een naam die overal bekend is. Daarnaast wat uitstapjes in de High-End audio o.a. Mola-Mola. gedurfd, maar zeker tekenend voor Jan-Peter die ook daar mogelijkheden zag en niet bang was om het avontuur aan te gaan.
Tot ziens Jan-Peter, je verlaat ons veel en veels te vroeg, maar je hebt een onuitwisbare indruk achtergelaten waar je met recht trots op kan zijn.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 13:05
door SARK
Tjemig wat jong zeg, triest bericht.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 13:14
door Ronkel
Triest nieuws. Veel te jong

Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 17:59
door Shadow
bah

Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: za 13 nov 2021, 18:48
door hannesie
Ik ben er even stil van, de man heeft zeker een invloed gehad op wat ik dan zo weet over wat onze interesses waren, en dan dit, als klap bij een heldere hemel.
Veel sterkte voor de familie.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 20:28
door Fedde
Schokkend nieuws. Veel te vroeg gegaan. Hij heeft een hoop gedaan om high end audio en in het bijzonder klasse D bereikbaar en betaalbaar te maken voor de zelfbouwers. Ik hoop dat zijn Hypex voort leeft...
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 22:20
door Bertje
Wat een vreselijk naar bericht, veel te jong inderdaad.....
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 23:30
door Wowly
Bagger. Hij heeft mij in de zelfbouw versterkers getrokken met zijn hypex..... Fijne kerel. Rust zacht...
Heel veel sterkte voor eenieder die hem mist..
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: di 16 nov 2021, 17:20
door Geenius
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: di 16 nov 2021, 21:08
door RobertD
heel triest
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: do 18 nov 2021, 19:56
door Henkjan
Hypex schreef:We deeply appreciate your expression of sympathy. Both Jan-Peter’s family and the Hypex team would like to thank you for your support.
For the past few years Jan-Peter has been busy handing over daily operations of both Hypex Electronics and Mola-Mola to free himself up for new adventures. His illness prevented him from ever making this new step in life. We will continue without him, and are grateful to be able to pass on his legacy. We have a very strong team and have confidence in the bright future that lies ahead for both our companies. Our R&D manager Jan-Willem Winters has taken over Jan-Peter’s function as CEO. Giving leadership to someone from the existing team enables us to retain the soul that makes Hypex unique. This was very important for Jan-Peter and for us as a team.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 15:17
door ds23man
JP heeft op zijn 55e meegedaan aan het bevolkingsonderzoek darmkanker. Foute boel, kanker in de dikke darm. Na het verwijderen van een meter darm en de nodige chemo en bestralingen leek de zaak onder controle. Een half jaar later bleek het uitgezaaid te zijn naar zijn maag. Daarop hebben ze een groot gedeelte van zijn maag verwijderd. Daarna ging het redelijk totdat er weer passageklachten ontstonden. Het afgelopen half jaar heeft hij elke maand een zware chemokuur gehad. Ondanks alles bleef hij uitermate positief over de situatie naar de buitenwereld. In oktober heeft hij zijn taken als CEO neer moeten leggen en op 3 november heb ik voor het laatst contact met hem gehad met het bericht dat het afgelopen was....
Daarom wil ik iedereen dringend aanraden om vooral met het bevolkingsonderzoek mee te doen, helaas kwam het voor hem te laat omdat we hier in NL het nodig vonden om de leeftijdsgrens op 55 jaar te leggen ipv de 50 jaar die de Europese gezondheidsorganisaties stellen. Heb je een veranderd ontlastingspatroon of bloed bij je ontlasting meld je dan bij je huisarts, die kan via een simpel ontlastingsonderzoek via het huisartsenlab bepalen of je naar de maag lever darm arts moet voor verder onderzoek. Doe dit zeker als je boven de 50 bent! Darmkanker is een sluipmoordenaar en geeft pas klachten als het in vergevorderd stadium is, veelal met uitzaaiingen.
JP, de grote sterke man die nooit ziek was, RIP.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 17:52
door piet1955
Kan ik het helemaal mee eens zijn.
Ik was gelukkig op tijd, alweer 17 jaar schoon.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 20:27
door OpaBert
Sterkte aan allen die dit traject mee gemaakt hebben , van wat ik hoor dat je toch steeds in onzekerheid bent en het tussen je oren die angst niet weggaat
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 20:33
door SSassen
ds23man schreef: ↑zo 21 nov 2021, 15:17
JP heeft op zijn 55e meegedaan aan het bevolkingsonderzoek darmkanker. Foute boel, kanker in de dikke darm. Na het verwijderen van een meter darm en de nodige chemo en bestralingen leek de zaak onder controle. Een half jaar later bleek het uitgezaaid te zijn naar zijn maag. Daarop hebben ze een groot gedeelte van zijn maag verwijderd. Daarna ging het redelijk totdat er weer passageklachten ontstonden. Het afgelopen half jaar heeft hij elke maand een zware chemokuur gehad. Ondanks alles bleef hij uitermate positief over de situatie naar de buitenwereld. In oktober heeft hij zijn taken als CEO neer moeten leggen en op 3 november heb ik voor het laatst contact met hem gehad met het bericht dat het afgelopen was....
Daarom wil ik iedereen dringend aanraden om vooral met het bevolkingsonderzoek mee te doen, helaas kwam het voor hem te laat omdat we hier in NL het nodig vonden om de leeftijdsgrens op 55 jaar te leggen ipv de 50 jaar die de Europese gezondheidsorganisaties stellen. Heb je een veranderd ontlastingspatroon of bloed bij je ontlasting meld je dan bij je huisarts, die kan via een simpel ontlastingsonderzoek via het huisartsenlab bepalen of je naar de maag lever darm arts moet voor verder onderzoek. Doe dit zeker als je boven de 50 bent! Darmkanker is een sluipmoordenaar en geeft pas klachten als het in vergevorderd stadium is, veelal met uitzaaiingen.
JP, de grote sterke man die nooit ziek was, RIP.
Heftig, bedankt Gerhard voor het geven van wat achtergrond informatie, knap van Jan-Peter dat hij toch positief bleef ondanks het feit dat hij keer op keer dezelfde strijd moest voeren, maar zo ken ik hem eigenlijk ook, het was een doorzetter.
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 21:15
door Pjotr
OpaBert schreef: ↑zo 21 nov 2021, 20:27
Sterkte aan allen die dit traject mee gemaakt hebben , van wat ik hoor dat je toch steeds in onzekerheid bent en het tussen je oren die angst niet weggaat
Het kan ook goed uitpakken als je er op tijd bij bent. Bij mijn moeder werd het op haar 52e geconstateerd in de dikke darm. Eigenlijk toevallig tijdens een onderzoek voor iets anders. Is toen tijdig behandeld (operatief het slechte stuk darm verwijderd) en daarna is het ook niet meer teruggekomen. Wel ieder jaar op controle maar naar mate de tijd vordert verdwijnt de onzekerheid ook wel weer. Mijn moeder is uiteindelijk 89 geworden en is er niet aan overleden, ze was gewoon einde levensduur. Dus als je er tijdig bij bent is het heel goed behandelbaar. Het is daarom bizar dat het bevolkingsonderzoek er naar weer afgeschaft is. Dat zette echt zoden aan de dijk. Dus neem Gerhards waarschuwing ter harte en kijk af en toe eens achterom!
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 21:20
door OpaBert
Pjotr schreef: ↑zo 21 nov 2021, 21:15
OpaBert schreef: ↑zo 21 nov 2021, 20:27
Sterkte aan allen die dit traject mee gemaakt hebben , van wat ik hoor dat je toch steeds in onzekerheid bent en het tussen je oren die angst niet weggaat
Het kan ook goed uitpakken als je er op tijd bij bent. Bij mijn moeder werd het op haar 52e geconstateerd in de dikke darm. Eigenlijk toevallig tijdens een onderzoek voor iets anders. Is toen tijdig behandeld (operatief het slechte stuk darm verwijderd) en daarna is het ook niet meer teruggekomen. Wel ieder jaar op controle maar naar mate de tijd vordert verdwijnt de onzekerheid ook wel. Mijn moeder is uiteindelijk 89 geworden en is er niet aan overleden, ze was gewoon einde levensduur. Dus als je er tijdig bij bent is het heel goed behandelbaar. Het is daarom bizar dat het bevolkingsonderzoek er naar weer afgeschaft is. Dat zette echt zoden aan de dijk. Dus neem Gerhards waarschuwing ter harte en kijk af en toe eens achterom!
Serieus is dat afgeschaft, ik dacht toch vorig jaar of is dat alweer 2 jaar geleden dat je zo,n enveloppe kreeg met zo,n staafje in een kokertje
Dat begrijp ik echt niet
Als zoiets werkt en leed kan voorkomen Waarom schaffen zo iets af

Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 21:40
door Pjotr
Dat zal wel langer geleden zijn Bert. Hier al zeker 3 jaar niet meer. Maar niet alleen dat ligt op zijn gat, ook de bevolkingsonderzoeken naar borstkanker en baarmoederhalskanker. Maar ok, er is voorlopig ook geen capaciteit om er überhaupt wat mee te doen. Denk niet dat je op dat vlak de roverheid direct de schuld kunt geven. De laatste 2 jaar staat sowieso de reguliere zorg min of meer on hold.