Pagina 1 van 1
Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 9:02
door edje
Heeft hier iemand daar een antwoord op waarom deze zo zijn bevestigd ?Komen uit een bekend merk kasten ?
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 9:52
door Olaf Analogue
Het bekende merk is Philips en de leeftijd is van net na het uitsterven van de dinosauriërs.
In die tijd waren de diverse fabrikanten nog best zoekende naar de beste methoden om luidspreker drivers te bouwen. Dit was zo'n uitwas daar in.
Die mooie nieuwe foam rand hoort daar ook niet, daar deze drivers een stugge ophanging hadden.
Hier onder een variant er van.
Ik zie overigens dat veel Duitse KlangFilm luidspreker drivers een soortgelijke ophanging hadden. Deze drivers kwamen ook onder andere namen op de markt, zoals Telefunken en Siemens en anderen.

- s-l400.jpg (32.16 KiB) 437 keer bekeken
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:05
door edje
Deze komen uit een stek b&w D70 luidsprekers Niet zomaar eentje he Uitgerust met een electrostaat hoog
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:05
door edje
Stek ...? Moet stel zijn he
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:10
door Olaf Analogue
edje schreef:Stek ...? Moet stel zijn he
Daar hebben we een "edit" functie voor hè?
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:16
door edje
Nee hoor Dikke vingers
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:20
door Olaf Analogue
Engels: "edit"
Nederlands: "aanpassen"
Met deze functie kunt je je bericht aanpassen en zodoende een foutje welke ontstaan is door dikke vingers corrigeren.
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 11:12
door Marp
edit, olafit ...

Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: za 09 okt 2021, 12:43
door edje
...
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: zo 10 okt 2021, 13:10
door wouter
Vintage luidsprekers van Goodmans hadden dit ook wel iirc.
De foto's zijn niet van dezelfde luidspreker, de bovenste is van een dual (whizzer)cone. De onderste van een bepaald type DM70, waar foam op hoort:
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: di 12 okt 2021, 20:37
door richard
Ik meen dat meer recent het Franse Fertin ook exclusieve ophanging had. Daar was ook de rolrand aangepast met een alternatief ophangsysteem.
Re: Ophanging spider ...?
Geplaatst: vr 15 okt 2021, 22:27
door OWC
Heel veel vintage speakers hadden dit, sterker nog, dat is hoe het allemaal begonnen is (komt de naam spider vandaan).
Ik meen me te herinneren dat dit ook een functie had qua compliance oid?
(dat bedoel ik anders dan vandaag de dag)
Maar moet weer even in de boeken zoeken waar ik dat ook alweer gevonden had.