Pagina 1 van 2

Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 15:56
door Lnsadnoh
Goedenmiddag allemaal.

Na een lange tijd in de bajes gezeten te hebben ben ik gelukkig weer terug op het forum!
Hierbij mijn excuses voor de af en toe veel te impulsieve opmerkingen op de door mij niet goed geïnterpreteerde reacties in draadjes.
Nieuwe rondes nieuwe kansen.

Moderators via m'n IP lukt het nog niet in te loggen.

Goed weekend iedereen. :goedzo:

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 16:15
door Walt
Welkom terug!

Ik zag een tijdje terug op marktplaats dat je meerdere recent gebouwde kasten te koop had, ben je aan iets nieuws begonnen wellicht?

Gr. Walter

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 16:35
door Shadow
Welkom terug! Maak er wat moois van! :goedzo:

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 17:20
door hardbats
Ben benieuwd naar de F18 kasten :mrgreen:

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 17:46
door Lnsadnoh
Walt schreef:
Welkom terug!

Ik zag een tijdje terug op marktplaats dat je meerdere recent gebouwde kasten te koop had, ben je aan iets nieuws begonnen wellicht?

Gr. Walter
Ha Walter. De Alnico's zijn hoogst waarschijnlijk dit weekend verkocht. Altijd in voor nieuwe projecten.

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 17:49
door Lnsadnoh
hardbats schreef:
Ben benieuwd naar de F18 kasten :mrgreen:
Werd zojuist gebeld door ook een forumlid in noord Brabant dat de F18' s bij hem thuis waren afgeleverd vanuit Spanje haha. Morgenochtend ga ik ze ophalen bij Marco :goedzo: .

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 17:50
door Lnsadnoh
Shadow schreef:
Welkom terug! Maak er wat moois van! :goedzo:
Het blijft een leuke hobby :goedzo:

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 18:41
door SARK
Fijn dat je er weer bent!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 18:59
door Thomox
Op naar mooie nieuwe projecten, smullen!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 19:32
door Marp
Hondasnl schreef:
Moderators via m'n IP lukt het nog niet in te loggen.
Welkom terug. Geef even dat IP-adres (check) aan een van ons door.

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 19:32
door Leeuwarden
Tip: nergens op reageren, niet lullen, gewoon bouwen. Want dat kan je!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 9:38
door anonamemouse
:rock: Welkom terug!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 11:58
door Lnsadnoh
:goedzo: Thx Menno. Zojuist terug thuis met de F18's in de kofferbak die in Wijk en Aalburg foutief waren geleverd vanuit Lii Spanje. Marco zeer bedankt voor de gastvrijheid de koffie en uiteraard de luistersessie!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 15:01
door Lnsadnoh
De F18's uit de verpakking gehaald en zien er erg fraai uit.
De bedoeling met deze drivers is een combinatie te maken met een veel kleinere full range driver die dan meer het midden en hoog gaat benadrukken.
Alles ongefilterd uiteraard en daarom dus weer experimenteren met meer of minder dempingsmateriaal.
Er straalt nu al een mooi rustig laag vanaf als ik voorzichtig tegen de conus tik, dus ik denk wel dat dat goed gaat komen qua laagweergave.
Heb zeer goede ervaringen met m'n huidige Super 15 Alnico's van Audio Nirvana die elk in 265 liter BR zitten en heerlijk diep rustig laag gaan en dat zelfs bij geringe volume uitsturing.
De F15's vond ik destijds wat minder klinken tov de Super 15 Alnico's.
De F18's gaan in een BR of gesloten kast van nu elk 350 ltr netto icm dus een veel kleinere full range.
Eerst in testkasten.

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 17:26
door Walt
Hier mooi leesvoer over deze F18:

http://glowinthedarkaudio.com/lii-audio-f18.html

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 18:08
door hardbats
Flinke set drivers hoor. Een van de weinige die ik nog niet heb gehoord van lii-audio. Ben benieuwd hoe deze het gaan doen!

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 19:16
door Lnsadnoh
Walt schreef:
Hier mooi leesvoer over deze F18:

http://glowinthedarkaudio.com/lii-audio-f18.html
Ja dat is voor mij geen nieuws ;-).

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 19:32
door Lnsadnoh
De CA-80's met de Super 15 Alnico's van Audio Nirvana (commonsense audio) zijn verkocht voor een nette 4K.
Ze zijn dat dubbel en dwars waard.
Ben erg benieuwd hoe de F18's zich gaan bewijzen in het aankomende project. :goedzo:

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 21:28
door Lnsadnoh
Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 21:32
door ray5150
Namens mij ook welkom terug bij deze, Marcus.
Zie ik dat intussen die zilverkleurige Yamaha versterker plaats gemaakt heeft voor een Hegel ?

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: za 09 okt 2021, 21:43
door Lnsadnoh
ray5150 schreef:
Namens mij ook welkom terug bij deze, Marcus.
Zie ik dat intussen die zilverkleurige Yamaha versterker plaats gemaakt heeft voor een Hegel ?
Haaa Ray thx! De zilverkleurige Yamaha speelt nog steeds! Model 30 heb ik vervangen voor de H190. Een dijk van een versterker.

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: zo 10 okt 2021, 10:59
door Douwe84
Welkom terug :)
Hondasnl schreef:
Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....
Na al die gewichtige speakers ben je sterk zat lijkt me toch :P

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: zo 10 okt 2021, 20:26
door richard
Leuk om je weer te kunnen verwelkomen Marcus, ik heb van je voormalige bouwwerken genoten en zie dat je er weer vol tegenaan gaat.
En zo als je zelf zegt: "Nieuwe rondes nieuwe kansen."

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: di 12 okt 2021, 20:05
door Lnsadnoh
Douwe84 schreef:
Welkom terug :)
Hondasnl schreef:
Heb nu 1 probleem en dat ze naar beneden moeten....
Na al die gewichtige speakers ben je sterk zat lijkt me toch :P
:lol: ook al ben ik al de 50 gepasseerd kan ik soms wel een tilletje gebruiken.

Re: Terug op het ZBAF

Geplaatst: di 12 okt 2021, 20:07
door Lnsadnoh
richard schreef:
Leuk om je weer te kunnen verwelkomen Marcus, ik heb van je voormalige bouwwerken genoten en zie dat je er weer vol tegenaan gaat.
En zo als je zelf zegt: "Nieuwe rondes nieuwe kansen."
Ja het blijft verslavend steeds weer wat nieuws te maken :kwijl: .