Pagina 1 van 1

Even voorstellen...

Geplaatst: zo 26 sep 2021, 14:58
door CSD
Beste zelfbouwers,

Even een korte introductie, gedurende studententijd een paar zelfbouw projecten gedaan. Nu na bijna 20 jaar weer tijd om iets zelf aan te pakken.
Plan is om 2 actieve monitors te bouwen voor op mijn piano, een akoestische uitdaging en beperkte footprint voor de luidspreker.
Ik zal binnenkort een paar vragen posten.

Groet Thomas

Zelfbouw ervaring:
- Zelfverdichtende betonnen speakers gegoten met Peerless units. Zijn inmiddels 20 jaar oud maar spelen desondanks heel strak in het laag door deze bijna 'dode' kast.
- Scan Speak zuilen met revelator tweeter. Was in combinatie met een Musical Fidelity A100-X een heerlijke combinatie. Helaas geen ruimte meer voor een goede opstelling. En ook de MF is inmiddels overleden.
- Actieve subwoofer met Peerless XLS-10" en passieve radiator. De kast is al een tijd naar de eeuwige jachtvelden, maar indien een goede ondersteuning voor monitors bouw ik zo weer een sub op.
PICT0010 (2).JPG
20181218_211222.jpg
151_5139 (2).JPG
IMG_4792 (2).JPG

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: zo 26 sep 2021, 15:36
door douwebakker
Welkom bij de club zou ik zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de versterkers dan van luidsprekers, maar er zitten op dit forum genoeg leden die veel van luidsprekers weten dus je bent aan het goeie adres.
Douwe Bakker

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: zo 26 sep 2021, 15:37
door Barry2001
Welkom hier Thomas!

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: zo 26 sep 2021, 16:05
door Henkjan
hoi Thomas, welkom hier!

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: zo 26 sep 2021, 16:44
door Shadow
Welkom Thomas!

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: ma 27 sep 2021, 11:28
door Douwe84
Welkom!

Re: Even voorstellen...

Geplaatst: ma 27 sep 2021, 11:32
door Pjotr
+1 Welkom en veel plezier met het bouwen en met het luisteren naar je creaties!