Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL
Geplaatst: ma 20 sep 2021, 15:24
Mijn naam is Andre.
Al zolang ik mij herinner ben ik gefascineerd door audioapparatuur en muziek. 1e radio was een buizenbak, en was al snel erachter dat via de koptelefoon uitgang veel speakers aan elkaar konden en dat de herrie toenam...
In de laatste paar jaar ben ik druk bezig geweest om mijzelf te ontwikkelen van muziekliefhebber naar meer. Ik heb al menig SS versterker gereviseerd(recap), van Quad naar Sansui en Parasound, Yamaha...
Ik heb mij altijd verre gehouden van buizenversterkers omdat "tube rolling + mijn karakter" mij hiervan weerhielden, ik ben erg nieuwsgierig aangelegd en dat kost dan veel geld.
Onlangs heb ik mijn 1e buizenbak op MP gekocht, een Wembley PP el84 geintegreerd. Die heb ik direkt onder handen genomen, zonder echte kennis van zaken. Inmiddels staat hij gestript( geintegreerd met 1 input en toonregeling - thats it) te spelen en wacht op een behuizing.
Mijn 2e versterker is een Mullard 3 -3, gebaseerd op de site van Ricardo heatedcathode. Ik heb daar zo veel info gevonden dat ik het aandurfde. Deze versterker is tot in de puntjes afgemaakt met een Purple heart plint. Speelt fantastisch.
De 3e versterker is een in onderdelen òp kleinanzeigen gekochte 2A3 DHTSE met edcor trafos( die wordt momenteel geupgrade naar 16xx hammond serie). Clementine getsetgo DIYTUBE. deze speelt ook heel mooi. Ik had een 2A3 van Cor Wok maar die heb ik aan Leonidas verkocht. teveel SS, oa DC gloei...niet mijn ding.
Mijn 4e versterker is een ChiFi SE FU32 met 6J1buis, vrij vertaald naar 832a met EF95 parallel SE. hele fijne versterker geworden, nu met de edcor OTs maar later met 16xx als bruin het aankan.
verder heb ik nog een Dynacord bassKing volledig gereviseerd en 2 quad 6L6 monoblokken in triode gezet door Peter van Willenswaard.
Over mijn speakers... Ik heb backloaded hoorns in de huiskamer JBL4530 met daarin Liiaudio 15F, daartussen staat eenzelfde soort kast met een 18" JBL. de mono blokken staan op L en R en de Dynacord in het midden op de bass.
verder heb ik nog een aantal Tannoy set, Beovox, B&W DM2a, Quad EL63, zelfbouw Telefunkenachtige open baffles met philips 1202 en eronder 15 inch JBL.
SS versterkers heb ik van de merken Parasound, Yamaha, Sansui, Dateq.
DAC Metrum Octave 2 en HEX
Phono JVC met element Ortofone geretipped door Killian Bakker met een SU trafo en Black Cube
CD Marantz, Sony SE, Rotel.
dit somt een klein beetje op wat ik heb staan en waar mijn liefde en passie op gebaseerd is.
Verder houd ik het liefst van live registraties van muziek, vandaar mijn voorkeur voor grote speaker met hoog rendement, maar elke installatie die ik heb klinkt anders dus alles mag en kan...
Als jullie/iemand interesse heeft of vragen... stuur maar een PB of zet het hieronder.
Ik heb nu dus ook een Topic 807SE, geopend door OpaBert
Groetjes!!!
Andre
Al zolang ik mij herinner ben ik gefascineerd door audioapparatuur en muziek. 1e radio was een buizenbak, en was al snel erachter dat via de koptelefoon uitgang veel speakers aan elkaar konden en dat de herrie toenam...
In de laatste paar jaar ben ik druk bezig geweest om mijzelf te ontwikkelen van muziekliefhebber naar meer. Ik heb al menig SS versterker gereviseerd(recap), van Quad naar Sansui en Parasound, Yamaha...
Ik heb mij altijd verre gehouden van buizenversterkers omdat "tube rolling + mijn karakter" mij hiervan weerhielden, ik ben erg nieuwsgierig aangelegd en dat kost dan veel geld.
Onlangs heb ik mijn 1e buizenbak op MP gekocht, een Wembley PP el84 geintegreerd. Die heb ik direkt onder handen genomen, zonder echte kennis van zaken. Inmiddels staat hij gestript( geintegreerd met 1 input en toonregeling - thats it) te spelen en wacht op een behuizing.
Mijn 2e versterker is een Mullard 3 -3, gebaseerd op de site van Ricardo heatedcathode. Ik heb daar zo veel info gevonden dat ik het aandurfde. Deze versterker is tot in de puntjes afgemaakt met een Purple heart plint. Speelt fantastisch.
De 3e versterker is een in onderdelen òp kleinanzeigen gekochte 2A3 DHTSE met edcor trafos( die wordt momenteel geupgrade naar 16xx hammond serie). Clementine getsetgo DIYTUBE. deze speelt ook heel mooi. Ik had een 2A3 van Cor Wok maar die heb ik aan Leonidas verkocht. teveel SS, oa DC gloei...niet mijn ding.
Mijn 4e versterker is een ChiFi SE FU32 met 6J1buis, vrij vertaald naar 832a met EF95 parallel SE. hele fijne versterker geworden, nu met de edcor OTs maar later met 16xx als bruin het aankan.
verder heb ik nog een Dynacord bassKing volledig gereviseerd en 2 quad 6L6 monoblokken in triode gezet door Peter van Willenswaard.
Over mijn speakers... Ik heb backloaded hoorns in de huiskamer JBL4530 met daarin Liiaudio 15F, daartussen staat eenzelfde soort kast met een 18" JBL. de mono blokken staan op L en R en de Dynacord in het midden op de bass.
verder heb ik nog een aantal Tannoy set, Beovox, B&W DM2a, Quad EL63, zelfbouw Telefunkenachtige open baffles met philips 1202 en eronder 15 inch JBL.
SS versterkers heb ik van de merken Parasound, Yamaha, Sansui, Dateq.
DAC Metrum Octave 2 en HEX
Phono JVC met element Ortofone geretipped door Killian Bakker met een SU trafo en Black Cube
CD Marantz, Sony SE, Rotel.
dit somt een klein beetje op wat ik heb staan en waar mijn liefde en passie op gebaseerd is.
Verder houd ik het liefst van live registraties van muziek, vandaar mijn voorkeur voor grote speaker met hoog rendement, maar elke installatie die ik heb klinkt anders dus alles mag en kan...
Als jullie/iemand interesse heeft of vragen... stuur maar een PB of zet het hieronder.
Ik heb nu dus ook een Topic 807SE, geopend door OpaBert
Groetjes!!!
Andre