Pagina 1 van 3

Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 14:47
door pappaleo
ik een afkortzaag zal aanschaffen.

Bij toolnation is het ding een stuk goedkoper dan bij toolmax.
Ik heb bij toolnation de ervaring dat ze op de website hebben staan dat het apparaat leverbaar is, maar dat blijkt na bestelling dan niet zo te zijn.
Ik heb daar ooit een bestelling voor een bovenfrees geannuleerd omdat ie ineens een maand later geleverd zou worden.
Bovendien hebben ze daar de merkwaardige hobby om bij een combinatiebestelling elk onderdeel apart te verzenden met enkele dagen tussentijd.

Bij toolmax heb inmiddels veel besteld en is er altijd zonder mankeren de volgende dag geleverd.

Maar ja, dat prijsverschil, wat is nou wijsheid...... :relax:

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 14:55
door Leeuwarden
Is er niet domweg een winkel in de buurt?

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:13
door markbakk
Hornbach en Gamma hebben ze ook, Mastertools.nl al bekeken? En wat heb je precies op het oog? Bosch GCM 8 SJL of zoiets?

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:14
door pappaleo
Ja, maar die kunnen me zelfs al geen M4 boutjes langer dan 20mm leveren.
Iets verder weg nog wel zaken die hem ook niet op korte termijn kunnen leveren en in ieder geval niet goedkoper zijn.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:15
door pappaleo
Een Bosch GCM 8 SDE. Bij mastertools niet in voorraad.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:19
door markbakk
Amazon levert hem overmorgen, héél scherp geprijsd :hide:

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:24
door Pjotr
Zelf erg goede ervaring met Tools-XL in Haarlem. Hebben ook een winkel. Is niet de goedkoopste maar erg klantvriendelijk. Kunnen vrijwel alles leveren, vaak voorraad distributeur. Als je van te voren belt dan checken ze de werkelijke levertijd. Verder goede ervaring met https://www.gereedschapcentrum.nl/ Met Kruis in R'dam heb ik het wel gehad. Waren altijd erg behulpzaam maar laatste paar keer en duur, slordig en onvriendelijk. Alle clubs zijn afhankelijk van dezelfde distributeur maar vrijwel alles moet uit China komen. Dus als een bootje dwars gaat liggen kan het ff duren...

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:30
door pappaleo
markbakk schreef:
Amazon levert hem overmorgen, héél scherp geprijsd :hide:
Dat is inderdaad wel heel scherp geprijsd. Dat die er bij zoeken op het type niet direct naar voren kwam :think:

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:33
door hannesie
Ik zag afgelopen vrijdag bij hornbach Alblasserdam zo een ding staan, en dan met de mogelijkheid een onderstel er bij.
Volgens mij een aanbieding. https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html
Deze op voorraad, https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html

https://www.hornbach.nl/shop/Elektrisch ... ZlciI6Mn0=

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:35
door markbakk
Wie kent Amazon nou niet, daar haalde je begin jaren ‘90 je CD’s al…

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 16:16
door pappaleo
hannesie schreef:
Ik zag afgelopen vrijdag bij hornbach Alblasserdam zo een ding staan, en dan met de mogelijkheid een onderstel er bij.
Volgens mij een aanbieding. https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html
Deze op voorraad, https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html

https://www.hornbach.nl/shop/Elektrisch ... ZlciI6Mn0=
Ja, dat is de SJ, zonder laserlicht, softstart en variabel toerental. Ik heb overigens ook redenen om de Hormbach even te mijden.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 16:17
door pappaleo
markbakk schreef:
Wie kent Amazon nou niet, daar haalde je begin jaren ‘90 je CD’s al…
Tuurlijk ken ik amazon, maar als ik op het typenummer zocht kwamen er vele zaken in beeld, maar Amazon niet. Zal wel een Google glitch zijn.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 16:33
door Pjotr
Yep, gelijk bij amazon zelf zoeken. Is overigens lang niet altijd de goedkoopste. Zocht laatst een nieuwe boormachine:

https://www.gereedschapcentrum.nl/metab ... 62EALw_wcB

https://www.amazon.nl/Metabo-1300-2-boo ... 671&sr=8-1

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 16:41
door beijert
https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... j1EALw_wcB


Hornbach heeft deze variant ook. Maar als de winkel zelf niet zo prettig is.

Ik laat vestiging Groningen ook even voor wat het is.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 19:23
door dre
Welke zaaglengte wil je hebben eigenlijk?

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 19:32
door pappaleo
dre schreef:
Welke zaaglengte wil je hebben eigenlijk?
312 mm

Hee, de MP hint is alweer verdwenen.
Dat was niks. Dan moet ik elke keer voor ik ga zagen eerst behoren.
Screenshot_20210906-194032.jpg
Wat dat ook zijn moge....

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 19:39
door pappaleo
Het moet natuurlijk iets fatsoenlijks zijn. Ik heb er nu een staan die eigenlijk alleen geschikt is voor rafelige plintjes. Zo'n Kinzo van 3 tientjes die altijd verstek zaagt, ook al stel je hem haaks in. Zaagdiepte kort en een grof blad met 24 tanden.

Gebruik ik eigenlijk nooit terwijl je met een goede best veel kan.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 19:40
door dre
Ja de prijs was te hoog.....

Een Makita LS1018l.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 20:07
door Pjotr
Wat ga/wil je eigenlijk mee doen dan als je de vorige bijna nooit gebruikte? Plinten of Bébé kastjes? :mrgreen:

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 20:12
door pappaleo
Pjotr schreef:
Wat ga/wil je eigenlijk mee doen dan als je de vorige bijna nooit gebruikte? Plinten of Bébé kastjes? :mrgreen:
Dat ik hem niet gebruikte had meer te maken met de resultaten en de maximale breedte die het ding zagen kon.

Als ik nu een plank van 30 cm haaks kan doorzagen (of indien nodig onder een gecontroleerde hoek), dan scheelt mij dat enorm veel freeswerk. Ik maakte heel veel precies op maat met de kopieerfrees. Duurt allemaal veel langer.

Ik heb ook nog een oude cirkelzaag liggen die ik niet gebruikte wegens onvoorspelbaar resultaat. Nu ik die Bosch invalzaag met lineaal heb zaag ik veel meer, allemaal superstrak.

Alleen voor korte stukjes is het ding minder geschikt. De liniaal is te lang en blijft op een kort stuk toch minder goed liggen.

Ik kan zo'n ding best goed gebruiken.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 20:28
door dre
Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.

Een scherp blad is wel wat belangrijker als bij een zaagtafel.

De Dewalt machines vind ik ook erg fraai.
De blauwe Bosch ook,maar dat echt niet goedkoop.

Wij hebben op de zaak de MAKITA LS1219L ,die is echt heel fraai.
Dus ik verwacht dat de kleinere modellen ook heel fraai zijn.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 21:06
door Pjotr
dre schreef:
Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.

.......
Psies, eigenlijk is alles wat nauwkeurig is ook behoorlijk prijzig. Zat een paar weken terug een beetje voor het zelfde. Veel van die trekmodellen blijken toch weer niet zo precies te zijn als je zou willen. Mooie Mafell gezien, een combi: Één kant op is het een afkortzaag, klap je hem om heb je een zaagtafeltje. Maar ja, wel 2 keuries :think: Daarom i.p.v. veel geld uit geven aan een nieuwe ergernis maar weer besloten een paar weekjes te stoppen in een nauwkeurig zelfbouw ding. Tis met dat spul net audio... :mrgreen:

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 21:12
door dre
Zo'n omklap ding is echt heel matig......

Ik stel de zaag altijd in met een digital zwaaihaak,anders haal je nooit de gewenste hoek.
Want zo'n ding verloopt toch behoorlijk.

Zagen vergt toch wel behoorlijk wat oefening.

Maar nu weer on -topic. 8-[

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 21:14
door pappaleo
dre schreef:
Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik het niet onder de knie krijg.

Re: Ik vraag me af waar

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 21:20
door dre
Waar schrijf ik dat? 8-[