Quad 606 MK2 energieverbruik tijdens rust
Geplaatst: ma 16 aug 2021, 19:21
Hallo,
ik weet niet of ik hier op de juiste plaats dit onderwerp plaats, maar mijn Quad 606 MK2 eindversterker, die ik enkele jaren geleden tweedehands heb gekocht, heb ik enkele maanden geleden eens opgemeten met een energieverbruikmeter. Nu meet ik een verbruik van 55 Watt als de versterker wel aan staat maar er geen muziek speelt. Ik vind dat een flink verbruik. Ik vraag mij af of dit wel correct is, want ik lees op een ander forum dat het verbruik in "stand-by" ongeveer 30 Watt zou moeten zijn.
Hebben jullie nog een idee wat te doen? Ik zou de kast eens kunnen openen en bijv. de elektrolytische condensatoren visueel inspecteren op bolling. Doe ik er goed aan de versterker te laten controleren?
ik weet niet of ik hier op de juiste plaats dit onderwerp plaats, maar mijn Quad 606 MK2 eindversterker, die ik enkele jaren geleden tweedehands heb gekocht, heb ik enkele maanden geleden eens opgemeten met een energieverbruikmeter. Nu meet ik een verbruik van 55 Watt als de versterker wel aan staat maar er geen muziek speelt. Ik vind dat een flink verbruik. Ik vraag mij af of dit wel correct is, want ik lees op een ander forum dat het verbruik in "stand-by" ongeveer 30 Watt zou moeten zijn.
Hebben jullie nog een idee wat te doen? Ik zou de kast eens kunnen openen en bijv. de elektrolytische condensatoren visueel inspecteren op bolling. Doe ik er goed aan de versterker te laten controleren?