Pagina 1 van 1

Autoformer passief pré

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 12:43
door groundzero
Ik heb deze zeer leuke Dave Slagle stereo autoformer, dit om een zeer eenvoudige passieve pré te maken via "attenuatie"

Aangezien dit een nieuw concept is graag toch even wat tips.....

Dit komt in een behuizing met ingang in en uitgang uit, later zet ik er misschien een selectieswitch tussen en/of een XLR, maar voor het ogenblik wil ik het super simpel houden :)

-heeft er iemand een schema hoe ik deze verbind met de RCA's?

er zitten kleine oogjes in de printplaten voor telkens 4 x IN, 4x OUT en 4x GROUND(enkel op de out print)
de switch is een ELMA 23 positie

Bedankt alvast! grtz filip

Re: Autoformer passief pré

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 20:12
door Henkjan
welkom!

Re: Autoformer passief pré

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 20:37
door groundzero
Dank je!

Re: Autoformer passief pré

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 21:02
door IkBenIk
Voor- en nadelen t.o.v. een ohmse spanningsdeler?

Re: Autoformer passief pré

Geplaatst: za 14 aug 2021, 23:03
door Kappa7
Ik zou zo niet durven zeggen hoe dat zit misschien dat je met een ohm meter wat meer over de aansluitingen kunt te weten komen.
Het zou wel handig zijn om te weten welke spoeltjes allemaal aan elkaar zitten.

Re: Autoformer passief pré

Geplaatst: za 14 aug 2021, 23:28
door IkBenIk
Oh ja, de vraag... Ground is gemeenschappelijk.
AVC_wiring_lg.gif
AVC_wiring_lg.gif (12.32 KiB) 143 keer bekeken