Oude Missions 2-weg volledig aangepast.(boekenplank )
Geplaatst: do 10 jun 2021, 5:47
Het zijn 6 ohm speakers met mid -laag boven en hoog vanonder met baspoort (571).Volgens informatie waren deze bij de start uitgerust met peerless hoge tonen (rechthoekig)en als high end beschreven.Echter later uitgebracht met ronde koepel tweeter (merk ?).Geen high end niet meer door zwak hoog tonen(geen details).Mijn aanpassingen in stappen .Eerst een high end tweeter van Visaton geplaatst ( 8 ohm) .Nu te veel hoog waarschijnlijk is het filter niet meer correct .2 de stap tweeter boven op speaker geplaatst (zoals bowers en wilkison(louter voor uitzicht (halve bol in rvs gekocht waar deze in passen .3de stap bas-mid vervangen met high end (8 ohm) en baspoort op plaats van vorige tweeter geplaatst.4 de stap via filter calculator zelf nieuwe gemaakt 6.8 mf condensator en spoel van 0,43 mh spoel( condensator is een cap (hoge kwaliteit)en spoel van 0,43mh gevonden bij speakerland.nl.Is dus een 6 db filter met scheidingsfrequentie op 2950 herz.Andere kast rondgebouwd (kast was al zeer goed gemaakt met extra verstevegingen en bituum- achtig platen.Dus kast behouden en gewoon in MDF 18 mm een andere kast rond gebouwd in trapezium vorm.Prachtig resultaat zowel optisch als weergave (ik ben uiterst tevreden deze geven nu een klank met veel details maar bass niet strak en laag genoeg.Ik werk met 5.1 versterker van denon met 70 watt rms per kanaal.Op het net een tweedehands sub gekocht met versterker van 150 rms en 25 cm woofer naar beneden gericht.Aangezien de ouderdom van de sub en lang niet gebruikt de condensators van voeding vervangen met hoor baar verschil.Aangezien ik vermogen genoeg heb ik de poort dichtgemaakt (strakkere bass) en volledig 18 mm mdf platen rond gemaakt.( ik heb een oude stetoscoop van oude bloedrukmeter en er kwam te veel geluid via de wanden (nu niet meer).Zeer strakke bass nu en aangezien het vermogen van de ingebouwde verterker (die ik uit de sub heb gehaald en achter op gemonteerd voor koeling)moet nu het volume opdrijven maar staat nog niet in de midden.Is nu veel strakker en met online toongenerator online gaat deze tot hoorbaar 28 herz.Sub ook aan gesloten volgens gegevens van Krell via de high level ingang afgetakt van voorste luidsprekers,zo gebruik het inwendig filter en staat deze na testen op 80 hz om de onderste tonen die ik tekort kom in de front speakers aan te vullen.resultaat is nu een volwaardig systeem met de klank van grote vloerstaanders (die ik trouwens niet kan zetten volgens plaats gebrek) vals font gemaakt aan sub en in bord zwart geschilderd.Natuurlijk ben ik niet in detail gegaan ben er in totaal meer dan een jaar mee bezig geweest.Weet niet hoe ik foto's hier kan bij voegen ,kan iemand mij helpen (kan bestand toevoegen maar krijg het niet open na plaatsing.MVG Eddy hobby.