Pagina 1 van 1
Nieuwe Peerless XXLS met aluminium conus
Geplaatst: ma 13 nov 2006, 12:58
door Hi-man
Hi,
Weet iemand al meer over de nieuwe XXLS van peerless met aluminium conus?
Het is de laatste nieuwe unit met een EBP van 49,7 en voelt zich thuis in een gesloten kast. In tegenstelling tot de 8 ohm variant van de XXLS lijn kan deze in een stuk compactere behuizing.
Meer info:
Datasheet van de 12":
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=321
Redactioneel stukje:
http://www.tymphany.com/press_releases/ ... -30-05.pdf
Ben benieuwd of iemand hier al meer info over heeft, of weet of deze unit al te bestellen is.
Hi-man
Geplaatst: ma 13 nov 2006, 13:15
door voodooless
Response lijkt iets smoother, en ze breken dubbel zo laat op ) 3 Khz i.p.v 1.5.
Misschien dat deze woofer wel in staat is om wat verder door te spelen.
Verder 0.5 mm meer Xmax

Geplaatst: ma 13 nov 2006, 15:56
door b_force
die look is wel appart, en volgens mij is de Fs ietsjes lager ook.
We zullen hem eens door een simulatie gooien
Mmm, hij is wat simulatie betreft bijna hetzelfde. Heeft ietsjes minder Spl, maar weer meer Xmax. Komt er op neer dat je iets meer power nodig hebt voor hetzelfde resultaat.
edit:
mm zie net dat winisd een leuk foutje heeft gemaakt wat rendement betreft

. Op de site is die 91.2dB, in Winisd 86 dB

Geplaatst: ma 13 nov 2006, 16:42
door SSassen
Ze zijn er naar keuze in een zwart of blank aluminium conus mag ik hopen? Want ik vind eerlijk gezegd de blank aluminium conus niet zo geslaagd. Doet mij teveel denken aan van die goedkope SukiYaki subwoofers uit 't verre Oosten die voor 19.95-euro bij de lokale bouwmarkt verkocht worden.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: ma 13 nov 2006, 17:15
door b_force
SSassen schreef:Ze zijn er naar keuze in een zwart of blank aluminium conus mag ik hopen? Want ik vind eerlijk gezegd de blank aluminium conus niet zo geslaagd. Doet mij teveel denken aan van die goedkope SukiYaki subwoofers uit 't verre Oosten die voor 19.95-euro bij de lokale bouwmarkt verkocht worden.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik vind de kleur persoonlijk ook niet echt geslaagd. Geef me dan maar liever de 830845 versie. Volgens mij gaat die nog ietsjes lager ook....
Geplaatst: di 14 nov 2006, 0:19
door lepain
b_force schreef:
edit:
mm zie net dat winisd een leuk foutje heeft gemaakt wat rendement betreft

. Op de site is die 91.2dB, in Winisd 86 dB

Misschien berekend winisd het "echte rendement" en staat op de site het rendement in half-space situatie.