Pagina 1 van 7

[vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 22 mei 2021, 22:42
door Henkjan
maar vast een topic hiervoor beginnen
SchuurFlippen 3D.jpeg
nw speakers voor in de schuur, met vintage Philips drivers
- AD 8066/W4 bas
- AD 210/SQ4 AD 0211/SQ4 dome mid
- AD 11700/RT8 isophase tweeter

Kast kan lekker simpel, ook de mid heeft al z'n eigen huisje van fatsoenlijke maten. netto volume voor de woof iets van 12 liter, gewoon gesloten en waarschijnlijk zal een serie C ingezet worden (op basis van de tsp die ik online kon vinden), en dat zou dan een f3 van net onder de 50Hz moeten worden. Enkele brace en wat hoek verstevigingen moet goed gaan. Demping met steenwol en/of akotherm.

Dit wordt zeker geen Pinksteren project, ik ga zeker t filteren grondig en niet snel doen (en ook voor de grap geen fouten en scheve planken bij de kastbouw), ik wil echt proberen t uiterste uit deze klassiekers te halen. Maar ik hoop toch wel voor kerst ze spelend te hebben. geen idee welke kerst :lol:


ik had eigenlijk gedacht al wat te gaan zagen vanavond (mooier geluid dan wat de TV nu voortbrengt) maar ff uitgesteld omdat t hout (OSB plaat) nog buiten stond, zal t eerst maar ff laten acclimatiseren

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 22 mei 2021, 23:28
door VintageHarry
Flippen, altijd leuk :D. Ga je project volgen!
De combi van een 0211SQ met een 11700RT is iets wat Philips zelf nooit heeft toegepast, dat maakt het extra interessant.
P.S. het derde cijfer van de woofer is wellicht een 6?

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 12:45
door Henkjan
VintageHarry schreef:
P.S. het derde cijfer van de woofer is wellicht een 6?
16217667010955176352757732314028.jpg

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 12:56
door Barry2001
Gaaf project weer :rock:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 13:20
door VintageHarry
Da’s geen nette stempeling inderdaad, het 12NC nummer is echter dat van de 8066W ;)

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 18:50
door Henkjan
maf. het lijkt toch duidelijk een 8 :think:
inzoomen zie je wel verschil in vorm cijfer 1 en 3 ...

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 19:00
door OWC
Henkjan schreef:
maf. het lijkt toch duidelijk een 8 :think:
inzoomen zie je wel verschil in vorm cijfer 1 en 3 ...
Het onderste rondje van de eerste 8 is wel anders, meer rond en iets kleiner.
Het rondje van het mysterieuze cijfertje lijkt meer op de 6.

Maar moet zeggen dat ik het wel heel moeilijk kijken is :lol: :lol:

Philips speakertjes zijn wel leuk om iets mee te bouwen.
Wat ik wel vaak doe, is een bucking magneet erop zetten, dan hebben ze een iets minder lompe kast nodig.
De Qes gaat namelijk omlaag, dus ook de Qts. Afhankelijk van het type, maar vaak lukt zo'n 15-20% lager wel bij zulke speakers.

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 19:05
door OWC
Via google wel deze tegen gekomen, dat lijkt dan wel weer meer op een 8 ipv een 6
Ik zou gewoon even zelf de T/S op meten

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 20:15
door Henkjan
alle andere die ik heb liggen zeggen allemaal duidelijk 8066. democratisch besloten dus: AD8066/W4

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: zo 23 mei 2021, 20:29
door beijert
Zijn er zat met 8086 te vinden op het net. Dus is het een ander. Ergens zal er verschil zitten. (Kleinere magneet)

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: di 13 jul 2021, 20:50
door Henkjan
er is voortgang
IMG-20210713-WA0003.jpeg

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: di 13 jul 2021, 22:10
door VintageHarry
Calpamos af, meteen maar hiermee verder, je hebt de smaak goed te pakken :goedzo:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: di 13 jul 2021, 22:19
door Henkjan
je haalt mij en Barry door elkaar :lol:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: di 13 jul 2021, 23:14
door VintageHarry
Oeps, hoe kom ik daar dan op, sorry! :oops: :oops: Oude dag waarschijnlijk….

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: wo 14 jul 2021, 1:09
door ray5150
Apart om hiervoor OSB plaat te gebruiken.
Ik neem nu aan dat je dit over had er er geen ander doel voor had ?

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: wo 14 jul 2021, 10:06
door Henkjan
ray5150 schreef:
Apart om hiervoor OSB plaat te gebruiken.
Ik neem nu aan dat je dit over had er er geen ander doel voor had ?
m'n buurman had een paar stukkies over idd

maar qua looks was ik t ook al van plan, het is wel mooi vind ik.
maar het is niet het makkelijkste materiaal omdat het nogal grof is opgebouwd. zelfs in verstek gezaagd was bruislijm wel nuttig. en dan zal ik voor de zekerheid aan de binnenkant in alle hoeken nog wel wat kit doen.

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:06
door Henkjan
IMG_20210724_145905Z_HDR.jpg

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:09
door pappaleo
Ik frees dat daar een gat komt?

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:12
door Henkjan
bedankt voor t aanbod :bakkie:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:16
door Barry2001
3 gaten :)

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:28
door Henkjan
met de tweeter heb ik nog een hobbeltje op te lossen:
IMG_20210724_144142Z_HDR.jpg
die heeft een vervelende randje (diameter 83mm) van krap 3mm hoog dat als t zo blijft zitten natuurlijk voor een lelijke bak diffractie gaat zorgen

nu heb ik dit liggen:
IMG_20210724_144255Z_HDR.jpg
dat daar bij kan helpen, alleen hoe krijg ik daar nou netjes dat gat rond 83mm uit? het moet strak rond de tweet zitten en er ook nog fatsoenlijk uit blijven zien. iemand wat ervaring/tips/ideeën?

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:39
door pappaleo
Henkjan schreef:
bedankt voor t aanbod :bakkie:
Altijd welkom :bakkie:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:53
door Walt
Ik zie een winkelhaak op de foto, merk/type? :D

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 17:58
door ray5150
Een haak om mee te winkelen ? :think:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Geplaatst: za 24 jul 2021, 18:44
door hardbats
Kapje printen om de rand van 3mm vlak te maken en doe met magneetjes monteren op de schroeven van de tweeter? Zijn de schroefjes ook meteen weg gewerkt.
Tis maar een idee he