Pagina 1 van 1

Schoonmaken

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 17:50
door Odi
De rubber randen van m'n speakers zijn een beetje geel verkleurd.
Denk dat het een combinatie is van nicotine en zonlicht, ik heb het
geprobeerd voorzichtig schoon te maken met een beetje water, maar
dit heeft weinig effect.

Geeft er iemand een idee hoe ik ze weer een beetje mooi zwart kan krijgen, zonder het rubber aan te tasten? :idea:

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 19:53
door sietse
AFBLIJVEN :shock:

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 20:17
door SARK
Als het je echt stoort kun je het wel schoonmaken, je moet alleen wel oppassen dat je een niet al te sterk schoonmaakmiddel gebruikt (versnelt het uitdrogen van het rubber). Misschien een milde oplossing met wasmiddel?

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 20:33
door Pjotr
Doekje met wat schoensmeer :?: :mrgreen:

Niet dus! Zou Sietse zijn advies maar opvolgen en er lekker afblijven!

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 20:42
door SARK
Losknippen, in de wolwas (met een extra dosis wasverzachter) en in de zon laten drogen. Weer vastlijmen met superglue :D Reken maar dat ze anders klinken na deze behandeling :twisted:

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 21:21
door Paul Jenner
Als je echt wilt schoonmaken, wat ik niet zal aanraden, gebruik dan i.i.g. geen gewone zeep. "Zeepvrije wasemulsie" springs to mind. Of een speciale gezichtszeep, van Clinique ofzo. Daarna misschien toch maar weer invetten ofzo.

PAul.

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 21:22
door Bart_M
Een watervaste zwarte stift?
Alleen oppassen dat er niet te agressieve kleurstof in zit...

Disclaimer:
Geen flauw idee of het werkt. Gebruik is onder eigen verantwoordelijkheid.

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 22:29
door richard
Bandenzwart, te koop bij de autovakhandel.
Ideaal om grijze autobanden van oude brikjes zo op te poetsen dat ze weer als nieuw lijken. Werkt misschien ook voor de grijze rolranden van oude woofertjes.

Zonder gekheid, je weet niet wat voor een soort rubber het is; de ene soort wordt aangetast door smeerseltjes op plantaardige basis, de andere door smeerseltjes op basis van minerale olie. Ik zou er net als de andere gewoon van af blijven.

Geplaatst: ma 22 nov 2004, 22:58
door Henkjan
mooi frontje ervoor zetten ;)

Geplaatst: di 23 nov 2004, 15:49
door sietse
Henkjan schreef:
mooi frontje ervoor zetten
Is ook een goeie.

Daarvan afgeleid, een mooie sier ring ? Wel eens gezien van messing of chroom.

Geplaatst: wo 24 nov 2004, 20:08
door Odi
Ik was zeker niet van plan om te gaan experimenteren.

Het is ook niet heel storend, maar je wilt je spullen graag netjes houden he. :lol: