Pagina 1 van 1

Inbouwen speakers in camper

Geplaatst: di 23 feb 2021, 8:51
door Matthias001
Goedemorgen mensen,

Maanden geleden 2 ‘hoedenplank speakers’ gekocht en in mijn camper ingebouwd. Type TS-e1702is van Pioneer.
Voor jullie beeldvorming, ze zitten face down in een kastje achterin mijn T3 boven het bed. Nu gebruiken wij dat kastje ook voor kleding etc en ik wil de speakers beschermen. Ik heb al een kastje gemaakt bestaande uit 2 compartimenten en zonder bovenkant. Ik heb op dit forum rond gezocht op zoek naar of het een ‘lekkende kast’ moet zijn maar ik kom er niet uit. Nu vraag ik mij de volgende dingen af:
1) Moet het een lekkende kast zijn? Hoeveel ‘lekkende ruimte’ moet er dan zijn? Is daar een topic over?
2) Als het geen lekkende bak moet zijn, hoe kom ik er achter hoeveel liter de inhoud van de gesloten kast ongeveer moet zijn?
3) Mag een gesloten kast ook ondiep en breed zijn?

Ik heb al wat op maat gemaakt en wil dit nog beplakken met wol en eventueel ook bitumen eerst tegen het hout als nodig.
Dit schroef ik dan met de onderkant tegen de bestaande plaat hout aan waar de speakers links / rechts doorheen steken
Dit schroef ik dan met de onderkant tegen de bestaande plaat hout aan waar de speakers links / rechts doorheen steken
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo 8-[
Bedankt alvast voor het meedenken!

Re: Inbouwen speakers in camper

Geplaatst: di 23 feb 2021, 9:39
door toetertje
Hoedenplankspeakers, zijn in principe ontwikkeld voor een zeer grote lekke kast.
Als je deze in een kleine gesloten kast zet, dan blijft er bijna geen laag meer over.

Re: Inbouwen speakers in camper

Geplaatst: di 23 feb 2021, 14:34
door Matthias001
Hoi Toetertje,
Bedankt voor je reactie! Alleen plank ervoor ter bescherming en klaar :)

Re: Inbouwen speakers in camper

Geplaatst: di 23 feb 2021, 15:56
door Shadow
Jup :goedzo: