Pagina 1 van 1

markaudio liefhebbers

Geplaatst: za 20 feb 2021, 17:11
door markaudio
sinds kort op dit forum< mijn naam is Mark en ik hou van de Fenlon drivers, kijken of hier wat meer DIY markaudio liefhebbers luisteren en benieuwd naar de ontwerpen

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: za 20 feb 2021, 17:42
door Henkjan
hoi Mark, welkom hier!

zeker liefhebbers van de Markaudio breedbanders hier, ik heb diverse ontwerpen er mee gemaakt

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: za 20 feb 2021, 21:59
door Douwe84
Welkom Mark!

Een van de ontwerpen vam Henkjan heb ik gemaakt en doet het al een paar jaar heel lekker bij mijn zusje in huis!

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: zo 21 feb 2021, 10:41
door markaudio
mooi dank zijn daar ook foto s van is dat sws een optie hier

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: di 23 feb 2021, 9:57
door timpert
Ik heb een tijdje gespeeld met een Alpair 12PW. Dat is een woofer met een breed frequentiebereik en een mooie geleidelijke afval in het hoog. Je kan 'm daardoor heel flexibel inzetten, zowel ter ondersteuning voor een kleinere breedbander, als met een gewone tweeter met een vrij hoog overnamepunt. Ik heb 'm verkocht, en daar heb ik eerlijk gezegd een beetje spijt van.

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: di 23 feb 2021, 10:11
door Douwe84
markaudio schreef:
mooi dank zijn daar ook foto s van is dat sws een optie hier
viewtopic.php?f=3&t=8608&p=163480&hilit ... ct#p163480

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: di 23 feb 2021, 11:10
door Barry2001
Heb ze hier ook gebouwd, Henkjan's ontwerp met CHR70's. Luisteren er nog steeds dagelijks naar in de keuken: viewtopic.php?f=17&t=22796&hilit=keukenproject&start=94
Aanrader!

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: di 23 feb 2021, 19:36
door Mtraxx
Ik heb hier een aantal spelende Frugal MKiii's Horns staan met Alpair 7.3 gold en binnenkort ga ik bezig met een Frugal horn XL voor een Alpair 11 MS.

Grt Gerjan

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: do 25 feb 2021, 19:25
door richard
Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: do 25 feb 2021, 20:41
door Rien Kleinjan
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8][
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: do 25 feb 2021, 23:31
door bas focal m180
Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Erg mooi :goedzo:

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: do 25 feb 2021, 23:39
door toetertje
Mooi hoor, vooral die ambient tweeters erachter. Of zijn het absorptie panelen? :rofl:
Sorry. :-#

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: vr 26 feb 2021, 7:56
door Shadow
Zulke grote amt's jonguh :rock:

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: vr 26 feb 2021, 18:19
door richard
Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Volgens mij in concept ook wel het tegenovergestelde van elektrostaten.

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: vr 05 mar 2021, 9:19
door markaudio
richard schreef:
Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
papier ja die moet ik nog proberen

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: vr 05 mar 2021, 9:23
door markaudio
Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: za 06 mar 2021, 18:34
door Rien Kleinjan
markaudio schreef:
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid
Het een sluit het ander niet uit. Als je zoals ik electrostaten gewend bent, betekent het niet dat je niet naar andere systemen kunt luisteren. Ik heb de deze luidsprekers niet als vervanging gebouwd maar als monitor in mijn studio. Je kunt zowel een Peugeot 107 waarderen als mede een Audi S6. Ja, ik bezit beide auto's dus spreek uit ervaring. Van alle typen luidsprekers die er bestaan heb ik er in mijn leven gehad. Allemaal klinken ze anders en allemaal hebben ze hun charmes en onhebbelijkheden. Perfectie bestaat niet. Je kiest wat bij je past. Overigens had ik KEF LS 50 luidsprekers gekocht om als monitor te dienen. Man wat viel dat tegen. Ik hoorde er van alles aan behalve hetgeen ik verwachtte.

Re: markaudio liefhebbers

Geplaatst: di 16 mar 2021, 21:48
door smaudi
Ik heb een stel transmission lines gemaakt van het budget model CHR70A derde generatie. Ik heb ze uitgerust met een twee X 30 watt versterkertje met bluetooth 5.0 en ik was verbijsterd hoe goed dat klinkt, een heel open geluid geen bonkende bassen maar mooie definitie uiteraard beperkt qua te bereiken volume maar voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Ik heb ze inmiddels weg gegeven aan iemand die veel van muziek houd maar geen cent te makken soort feel good project dus. hierbij twee foto's ze lijken vreemd schuin maar zijn echt gewoon recht.
.52.jpeg
12.jpeg