Welke condensator bij een LM3886?
Geplaatst: ma 11 jan 2021, 9:38
Goedemorgen,
Ik ben ook nog bezig met een LM3886 versterkertje. En alhoewel het veel goedkoper is een kant en klaar ding te bestellen maak ik hem zelf. Ik stuit daarbij op Neurochrome - Taming the LM3886 en 'A complete guide to design and build a hifi lm3886 amplifier' van http://www.circuitbasics.com.
Daar wijken ze af van de traditionele 100nf ontkoppelcondensator als laatste in de voeding omdat de componenten door pootlengte niet dichtbij genoeg de IC geplaatst kunnen worden. Zij adviseren een X7R van 4,7 uF.
Een X7R met een waarde van 4,7 uF worden niet geleverd door mijn leverancier. Nu heb ik drie alternatieven:
- 100nf filmcondensator.
- 4,7 uF filmcondensator (Wima Mks2 63v 4,7Uf polyester).
- 1.0 uF X7R.
Vragen:
- Past een filmcondensator even goed / beter als een X7R?
- Of kan ik beter voor de X7R kiezen met een lagere waarde?
Ik ben ook nog bezig met een LM3886 versterkertje. En alhoewel het veel goedkoper is een kant en klaar ding te bestellen maak ik hem zelf. Ik stuit daarbij op Neurochrome - Taming the LM3886 en 'A complete guide to design and build a hifi lm3886 amplifier' van http://www.circuitbasics.com.
Daar wijken ze af van de traditionele 100nf ontkoppelcondensator als laatste in de voeding omdat de componenten door pootlengte niet dichtbij genoeg de IC geplaatst kunnen worden. Zij adviseren een X7R van 4,7 uF.
Een X7R met een waarde van 4,7 uF worden niet geleverd door mijn leverancier. Nu heb ik drie alternatieven:
- 100nf filmcondensator.
- 4,7 uF filmcondensator (Wima Mks2 63v 4,7Uf polyester).
- 1.0 uF X7R.
Vragen:
- Past een filmcondensator even goed / beter als een X7R?
- Of kan ik beter voor de X7R kiezen met een lagere waarde?