Pagina 1 van 8

Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 16:18
door John P
Hier een artikel over de ontwikkelingen rond Ali.
-Kosten vliegtransport verveelvoudigd.
-Kosten UPS DHL enz. verhoogd.
-Gesponsorde China post wordt afgeschaft.
-BTW ook voor pakketjes onder E22,-
https://www.retaildetail.be/nl/news/alg ... hina-zicht

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 16:48
door hannesie

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 17:57
door ralph
Is uitgesteld tot medio dit jaar en kabinet wil nog verdere uitstel, dus el cheapo shoppen kan nog even

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:23
door Pjotr
Ach China is toch zelf al bezig Jack Ma een kopje kleiner te maken?

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:33
door Henkjan
John P schreef:
..
-BTW ook voor pakketjes onder €22,-
...
dan krijg je dus dat je bestelling van €10 ineens €25 gaat kosten, de BTW is t probleem niet maar dat minimaal een joet dat de pakketjesracers altijd rekenen als handling....

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:35
door Henkjan
Pjotr schreef:
Ach China is toch zelf al bezig Jack Ma een kopje kleiner te maken?
te veel macht? net als die 1e rits boeljonairs in Rusland die de bak in verdwenen

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:36
door John P
En het bedrijf kan mooi verdeeld worden onder de partijleden.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:45
door motoindo

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 19:05
door Pjotr
Henkjan schreef:
John P schreef:
..
-BTW ook voor pakketjes onder €22,-
...
dan krijg je dus dat je bestelling van €10 ineens €25 gaat kosten, de BTW is t probleem niet maar dat minimaal een joet dat de pakketjesracers altijd rekenen als handling....
Jup, DHL rekende laatste keer 17,50 afhandelkosten + 3,50 factuurkosten en daarover weer 21% BTW. PostNL lust er ook pap van, is wat goedkoper: 14,- met daarover ook 21% BTW. Al was dat al weer een jaar geleden.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 19:07
door hannesie
Klopt wel, had dan afgelopen jaar 2 dingetjes besteld, gelijk voor iemand anders, en dus boven de €22, en ja, daar gaat je winst naar de PostNL.

2 x maal los van elkaar was goedkoper geweest.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 20:21
door OpaBert
Ik ben waarschijnlijk de meest gelukkige inkoper op AliExpress
Een keer veel te veel betaald met UGT voor in de CTA4.3 bijna net zoveel als een set kost bij AE
Als je DHL kiest Ga je Invoer en BTW betalen
En ook wat mis kopen , Printen en buisvoeten ,
Verder kies ik altijd voor AlieExpres shipping en nooit een na heffing gekregen
Heb dus ook gelezen dat dit gaat veranderen Maar ook gelezen dat Nederland uitstel heeft gevraagd
Daar ons belastingstelsel er voor niet geschikt zou zijn
En dat ook dat freeshipping gaat verdwijnen
Ben benieuwd We merken het vanzelf voorlopig maak ik me er niet druk over
Kan maar paar goede tips geven , blijf onder de 22€ verzamel niet meerdere componenten in een koop
Koop ze los En niet binnen een dag Anders maken hun er 1 pakket van en ben je nog de pisang
En geen DHL
Is er wat kapot klopt het niet met wat je besteld hebt Reclameer bij Alieexpress via een Dispuut !
Niet onderhandelen met de verkoper zelf Maar via Dispute.
De organisatie Alieexpress is zeer coulant heb ik ondervonden.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 20:48
door audiomanics
Op Ali zie je ook steeds meer dat er een warehouse in de EU is.. dat scheelt je sowieso al die import. Verder kies ik steeds vaker voor Aliexpress shipping en dan is dat nog maar 2-3 euro hooguit.. En gelukkig zijn onze Chinese vrienden slecht in het bepalen van de waarde, als ik de opgegeven waarden mag geloven ;-) In tellen zijn ze ook niet altijd even goed, soms is het meer en soms is het minder.. In het laatste geval hang ik meteen aan de bel.. bij geen reactie of niet naar wens, dan volgt direct een dispute en kost het me niets..
We zien wel waar het schip strandt..

Kees

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 10:30
door floeper
Aliexpress is ook mijn hofleverancier voor kleine onderdelen. Duurdere spullen bestel ik alleen als ze in een EU magazijn liggen (onlangs een massage apparaat van ~€50). Alles wat vanuit china moet komen laat ik altijd met Ali standard shipping overkomen, volledige track and trace, nog nooit import hoeven betalen, geen gezeik met Ali als producten niet of kapot geleverd worden.
Sowieso gaat Ali zich meer richten op de EU markt. 14 dagen retour recht gaat voor alle producten gelden.
ik gebruik de sp(r)ul van Ali vaak in testjes, als het werkt en ik wil vervolgens iets definitiefs bouwen bestel ik vaak wel lokale producten mits betaalbaar. Echter zie ik vaak dezelfde producten als Ali via dropshipping geleverd worden in NL, waardoor het dus steeds minder vaak aantrekkelijk wordt om iets lokaal te bestellen.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 10:50
door floeper
https://www.nu.nl/economie/6115789/alie ... lacht.html

Dit was het artikel dat ik gezien had.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 13:14
door Ah!buis
Als alles nu beter geregeld is bij Alie, kan je daar ook een aardige voeding voor een buizenversterker vinden. https://nl.aliexpress.com/item/1005001406904525.html
Anne

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 22:36
door OpaBert
Ah!buis schreef:
Als alles nu beter geregeld is bij Alie, kan je daar ook een aardige voeding voor een buizenversterker vinden. https://nl.aliexpress.com/item/1005001406904525.html
Anne
Heb die al in huis Anne
Er is ook al een 500 volt versie 300 mA met negatief ik meen 80 volt en 2 x gloeistroom
Kan het niet goed ontcijferen mij Engels is niet best En van Alie ook niet :lol:

€ 78,44 8% Off | High power gallbladde ... urn false;
F73EB1B1-B033-40A9-AD17-3517BC32B6AD.jpeg
19CFA58D-DA03-47D0-B4E6-09FA7C484158.jpeg
Is een stuk lichter als een trafo en goedkoper
Maar misschien is het een grote ruisbron in je versterker
De laatste is niet meer leverbaar Maar misschien in een ander toko in AliExpress



€ 88,30 | PL600 High Power Tube Amplifi ... urn false;

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 10:12
door OpaBert
Mijn kameraad Ludo in Belgie heeft een brief ontvangen dat alle artikelen besteld in China nu via douane gaat van 0- tot
Dus geen minimum bedrag onbelast
Ik heb ook al gemerkt dat veel artikelen in prijs gestegen zijn
Aanbiedingen dat de artikelen in mijn wishlist goedkoper zijn geworden is niet kloppen
Ze hebben doodleuk de Shipping duurder gemaakt een metertje teflon draad van 85 ct is nu opeens 1,35 €
Dat is aanzienlijk meer als je 2 mtr koopt komt er 1 euro op dus geen 1,€60 maar 2€60

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 10:31
door Leeuwarden
België is geen Nederland. Hoe was het ook alweer… tot € 20 euro is er niets aan de hand?

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 10:45
door Kappa7
Dat gaat toch hier ook per 1 Julie in had ik begrepen.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 12:01
door Leeuwarden
Ja, dat klopt maar dan wel volgens de Nederlandse wetgeving.

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 12:55
door Pjotr
Leeuwarden schreef:
België is geen Nederland. Hoe was het ook alweer… tot € 20 euro is er niets aan de hand?
Voor dat bedrag koop je toch ook alleen maar speelgoed... ook uit China :lol:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 12:59
door Leeuwarden
Pjotr schreef:
Leeuwarden schreef:
België is geen Nederland. Hoe was het ook alweer… tot € 20 euro is er niets aan de hand?
Voor dat bedrag koop je toch ook alleen maar speelgoed... ook uit China :lol:

Meestal wel maar soms kan het net interessant zijn om het daar te halen. Niet alleen audiospullen uiteraard. Dochter haalt allerlei knutselspullen daar vandaan bijvoorbeeld...

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 13:51
door Kappa7
Mijn vriendin heeft maar vast half Alie leeg gekocht.
Allemaal spul van een paar euro voor de quilt hobby

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 14:02
door hannesie
Dus hangen er ook van dit soort dingen aan de muur bij jullie?
Screenshot_20210509-135810.png

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 14:03
door Leeuwarden
MBCE quilt ook…