Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Geplaatst: vr 27 nov 2020, 22:16
Door het forum ben ik steeds meer geïnteresseerd in de open baffle. Ik heb lekker meerdere topics gevolgd o.a. leonidas , c1, en nu las ik weer een topic van wouter. Dus bij deze open ik zelf weer een draadje.
Na een lange tijd wil ik weer eens wat bouwen en door een mazzeltje kreeg ik de woofers en de visatons in mijn bezit. De eminence woofers zie ik veel in de open baffles tegen een leuke prijs. De visatons schijnen het ook goed te doen in de open baffles. Ik heb ze beide opgehaald bij een forumlid die er niks meer mee deed.
Bij de visatons zijn de stofkapjes verwijderd en voorzien van een phase plug.
Mijn doelen met dit project zijn :
Kijken wat er met deze woofer en full range te maken valt. Eventueel nog een tweeter erbij.
Een mooie open baffle luidspreker voor de huiskamer met een beetje WAF.
Op dit punt heb ik eigenlijk niks te klagen want alles mag wel.
Het meten van de luidsprekers weer oppakken, wat ik beter in mijn vingers wil krijgen.
Hierbij wil ik meerder groottes baffles uitproberen simuleren en nameten.
Ik ben gek van mijn buizenversterkers en heb een 2A3 SE en een PP6550 tot mijn beschikking. Dus hier moet de open baffle het mee doen. Eventueel biampen maar liever niet , daar ben ik nog niet uit.
Dus dit word mijn winterproject. Op en aanmerking en informatie altijd welkom. En ik probeer lekker wat foto's van de bouw en het meten erin te stoppen.
Groetjes Dennis
Na een lange tijd wil ik weer eens wat bouwen en door een mazzeltje kreeg ik de woofers en de visatons in mijn bezit. De eminence woofers zie ik veel in de open baffles tegen een leuke prijs. De visatons schijnen het ook goed te doen in de open baffles. Ik heb ze beide opgehaald bij een forumlid die er niks meer mee deed.
Bij de visatons zijn de stofkapjes verwijderd en voorzien van een phase plug.
Mijn doelen met dit project zijn :
Kijken wat er met deze woofer en full range te maken valt. Eventueel nog een tweeter erbij.
Een mooie open baffle luidspreker voor de huiskamer met een beetje WAF.
Op dit punt heb ik eigenlijk niks te klagen want alles mag wel.
Het meten van de luidsprekers weer oppakken, wat ik beter in mijn vingers wil krijgen.
Hierbij wil ik meerder groottes baffles uitproberen simuleren en nameten.
Ik ben gek van mijn buizenversterkers en heb een 2A3 SE en een PP6550 tot mijn beschikking. Dus hier moet de open baffle het mee doen. Eventueel biampen maar liever niet , daar ben ik nog niet uit.
Dus dit word mijn winterproject. Op en aanmerking en informatie altijd welkom. En ik probeer lekker wat foto's van de bouw en het meten erin te stoppen.
Groetjes Dennis