Pagina 1 van 4
Sander wil wat anders dan Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 17:37
door SSassen
Iemand een alternatief voor Roon? Ik gebruik het nu puur om de op de NAS staande audio bestanden af te spelen, albums koop ik gewoon als ik iets leuks vind op Spotify.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:58
door ralph
Volumio
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 19:25
door SSassen
Ik bedoelde een alternatief zonder maandelijkse, of jaarlijkse aflaat, immers het is niet de bedoeling dat ik blijf betalen voor een stuk software waarmee ik mijn eigen bestanden ga afspelen.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 19:28
door hannesie
LMS met / material doet alles voor niets.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 19:29
door SSassen
Mag best wel wat kosten, maar ik wil af van een maandelijkse of jaarlijkse aflaat.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 19:31
door hannesie
LMS speelt alles, ook dsd zonder problemen, alleen goed instellen.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 20:06
door ralph
Volumio kost niets tenzij je iets van Qobuz geintegreerd wil hebben en anders inderdaad de aangegeven LMS of natuurlijk Foobar met een willekeurige MPD client
Ps misschien dit topic even afsplitsen van Roon topic
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 20:12
door Zweitse
JRiver misschien een optie?
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 20:50
door hannesie
Als je het op een schone nette manier wilt doen, dan is de Vortexbox optie met een USB stick installeren. en je hebt een schone opzet zonder alle onnodige zooi die Windows of ook andere drivers nodig hebt. Dan staat er een schone opzet met Linux/Fedora en het is dan een nette opzet.
https://wiki.vortexbox.org/available_images
Een volledig dedicated headless player
DSD player plug-in en Material Skin als Plug-in installeren, en gaan met de banaan, een account aanmaken heb ik via een alternatief adres.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 20:57
door FR_Aad
Ik draai Daphile op een Intel NUC.
Bediening met iPeng op iPad/iPhone.
Muziek of via een externe USB-schijf of Spotify.
Probleemloos.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:40
door hannesie
Als je een Android hebt is het wat moeilijker, maar daar zijn ook wel opties voor te vinden.
Maar de Daphile gebruik je headless?
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:51
door FR_Aad
Yep
Is in principe een compacte Linux met LMS.
Dus Material Skin zou ook moeten werken.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:58
door hannesie
Klopt , is wel een heel leuke optie dan, heb hier zo een klein NAS je met die mogelijkheden en dan ook dan material, het kost niks en het loopt echt leuk. Heb het vergeleken op een paar punten, zeker nu het voor Android beperkter is kan de material op alle telefoons en tablets. Of het nu Ipad of Samsung/Lenovo is.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:04
door SSassen
Ik vergeet even te vermelden dat ik een NAS gebruik met een Raspberry Pi, dat wilde ik graag zo houden.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:07
door hannesie
Dan kan het nog steeds, welke software gebruik je op de RPI?
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:14
door SSassen
hannesie schreef:Dan kan het nog steeds, welke software gebruik je op de RPI?
RoPiee, maar als ik het zo bekijk is de Volumio Free optie precies wat ik zoek, incl. image voor de RPI, ik kan alleen geen info vinden of ik daarmee ook m’n Synology NAS kan benaderen?
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:30
door hannesie
Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Als het goed is kan je er wel een NAS zoeken en markeren als bron van de bestanden.
IP en dergelijke is voldoende.
Het haalt het niet bij ROON natuurlijk.

Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:38
door ralph
Gewoon in volumio een netwerkschijf koppelen en klaar.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:40
door SSassen
hannesie schreef:Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Als het goed is kan je er wel een NAS zoeken en markeren als bron van de bestanden.
IP en dergelijke is voldoende.
Het haalt het niet bij ROON natuurlijk.

Dat snap ik Hans, Volumio heeft een vergelijkbare distri op basis van (meen ik) Debian Linux. Wat ik mij afvraag is of ik daarmee ook m’n NAS kan benaderen, favorieten lijsten kan aanmaken etc. die info kan ik zo snel niet vinden.
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:50
door hannesie
Zit gewoon in de menu structuur, je zoekt dan op de bron, lokaal of HD of NAS.
Of je favorieten, je gaat gelijk wel erg luxe

Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 23:24
door Henkjan
kuch L kuch M kuch S kuch
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 23:27
door Henkjan
SSassen schreef:hannesie schreef:Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Als het goed is kan je er wel een NAS zoeken en markeren als bron van de bestanden.
IP en dergelijke is voldoende.
Het haalt het niet bij ROON natuurlijk.

Dat snap ik Hans, Volumio heeft een vergelijkbare distri op basis van (meen ik) Debian Linux. Wat ik mij afvraag is of ik daarmee ook m’n NAS kan benaderen, favorieten lijsten kan aanmaken etc. die info kan ik zo snel niet vinden.
ja, ja, en vast nog een stel ja's
Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 23:28
door hannesie
Tja, daar kan je een heleboel aan doen, en volgens mij als ik terug zou gaan naar een niet zo een dure opzet, echt alleen maar LMS, zeker, maar ja daar luisteren die pubers niet naar.

Re: Roon
Geplaatst: ma 23 nov 2020, 23:33
door Henkjan
ik heb volumio, maar gebruik t niet. staat op de shd die ik als streamer gebruik. gelukkig is er voor volumio ook de lms plugin, dus ik gebruik die met de material skin plugin. . gewoon hands down nog steeds de beste keus LMS, zeker voor iemand die niet middelmatig heet
Re: Roon
Geplaatst: di 24 nov 2020, 15:52
door democles
Nog 1 dan PicorePlayer.
Ook op basis van LMS.
https://www.picoreplayer.org/