Pagina 1 van 1

Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:12
door Geenius
Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer, de 38WE/8582T00:
https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is :(

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:18
door SSassen
Ja he, ik dacht exact hetzelfde, aluminium spreekspoelhouder?

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:38
door bas focal m180
Geenius schreef:
Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer, de 38WE/8582T00:
https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is :(
Met een abnormale prijs verwacht ik.

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:23
door de vuilnisman

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:25
door Henkjan
auw

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:35
door ds23man
Een 15"met een 1" spreekspoel? :think: :think: :think: :shock:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 21:36
door erik1977
En dan nog niet eens fatsoenlijk rond!

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:13
door pappaleo
ds23man schreef:
Een 15"met een 1" spreekspoel? :think: :think: :think: :shock:
Hoogte ja. Diameter is 2,5/3,5 (klemgezeten)

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:26
door SSassen

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:46
door Shadow
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 22:55
door SSassen
Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: di 24 nov 2020, 19:13
door wouter
Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Als de conus niet ovaal is, dan moet je wel heel veel moeite doen om een ovale stofkap erop te plaatsen... Kon natuurlijk gewoon een ronde zijn.
Ik verwacht geen schokkend grote vooruitgang, maar in een markt die overvol is kun je je wel onderscheiden. En als Accuton dan meer dan 1000 euro vraagt voor een woofer, en AT en niche merken dat ook doen, dan ben je gek als je 600 euro vraagt - en daarvoor kan dit vast wel gemaakt worden. Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.

Voor bedrijven zal de inkoop afhankelijk zijn van volume/bulk, voor DIY is elke prijs te laag om de ontwikkeling terug te verdienen gok ik. Maar bij SS blijft alles lang in productie, dus dat komt wel goed. Resteert een wannahave prijs dunkt me.

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: di 24 nov 2020, 19:31
door Shadow
Mja ze zijn wel constant in hun line up idd.

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: di 24 nov 2020, 19:34
door Shadow
SSassen schreef:
Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.
Die 2e link van jou bespreekt echter dat de Purifi eigenlijk door z'n eigenschappen met 1 á 2 passieve radiators gebruikt moet worden en dat je dan rap in bereik van de prijs van deze driver terecht komt. No free lunch dus...

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 0:16
door wouter
Heeft Purifi een 15" woofer?

Lage Qms, nog altijd hoger dan bijv. de JBL 2235H en daarover zijn nog altijd mensen lyrisch. Ik heb het nooit zo begrepen, maar qua specs doet me deze nieuwe SS wel een beetje aan denken.

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 0:55
door hannesie
Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijk
ip.jpg
:shock:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 15:09
door Seed7
wouter schreef:
Lage Qms, nog altijd hoger dan bijv. de JBL 2235H en daarover zijn nog altijd mensen lyrisch. Ik heb het nooit zo begrepen, maar qua specs doet me deze nieuwe SS wel een beetje aan denken.
Dat was ook het eerste vergelijk dat in mij opkwam. Een mooi klassieke parameter set.

Geen absurd laag, is ook nergens voor nodig. Da's voor subwoofers. En in de meeste luisterruimten heb je niets aan bakbeesten die "onbehandeld" onder de 30Hz gaan. Een volwaardige ellipticor 3-weg die nog redelijk compact is ook. Wordt wel een prijzige grap, maar ik zie het wel voor me (in m'n dromen).

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 18:00
door wouter
hannesie schreef:
Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijk
ip.jpg :shock:

Dat bedoel ik toch, toen de IPhone 800 euro werd bij introductie nieuw model was dat puur omdat het kon. Apple wist van gekkigheid niet meer wat ze moesten doen met hun geld...
Inmiddels is ver over 1000 euro al normaal, want anders is het geen Wannahave meer. Dat bedoelde ik nou juist.