Pagina 1 van 2

DHZ Schragen

Geplaatst: do 29 okt 2020, 21:17
door Shadow
Het standaard spul bevalt niet / is te laag, dus dan bouwen we ze zelf;
20201029_204637.jpg
20201029_205446.jpg
Balkjes van 38x88mm, paar scharnieren, stukje touw en klaar O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: do 29 okt 2020, 22:37
door OpaBert
Mooi hoor :goedzo:
Nou nog een om boomstammen te zagen , dus je kan nog ff timmeren Joram :lol:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: do 29 okt 2020, 22:49
door hsmeets
:goedzo:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: do 29 okt 2020, 22:49
door Shadow
OpaBert schreef:
Mooi hoor :goedzo:
Nou nog een om boomstammen te zagen , dus je kan nog ff timmeren Joram :lol:
Die heb ik, van staal, anders zaag je d'r iedere keer door O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: do 29 okt 2020, 23:11
door Henkjan
Shadow schreef:
Het standaard spul bevalt niet / is te laag,.....
nog nooit gemerkt :think:













:rofl:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 8:12
door ds23man
Zijn er ook schragen voor linkshandigen? :think: :think: :think:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 13:30
door OpaBert
ds23man schreef:
Zijn er ook schragen voor linkshandigen? :think: :think: :think:
Nee die laten dat door mannetjes met 2 rechterhanden doen :lol:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 14:34
door cool
Mooi potje met vet trouwens Joram :lol:
potje vet.jpg

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 14:41
door Shadow
Nam m'n vader altijd mee van z'n werk, zat olie in voor de drukpersen die hij onderhield, beetje herinnering aan hem zo O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 14:42
door cool
:lol: Vet cool

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 17:14
door Jan Geert
cool schreef:
Mooi potje met vet trouwens Joram :lol:
Dat zet je niet zomaar even al op de tafel :lol: :lol:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 17:17
door Shadow
Nou het is nu een prullebak en leeg, dus dat lukt je wel hoor. De grap is dat al m’n vrienden zo’n ding hebben in hun schuur, allemaal van pa gekregen O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 21:06
door Shadow
20201030_201218.jpg
Zo, allebei af O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 21:39
door OpaBert
Shadow schreef:
Nou het is nu een prullebak en leeg, dus dat lukt je wel hoor. De grap is dat al m’n vrienden zo’n ding hebben in hun schuur, allemaal van pa gekregen O:)
Leuk is zo iets Zo,n speciale associatie met je pa O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 21:46
door Shadow
OpaBert schreef:
Shadow schreef:
Nou het is nu een prullebak en leeg, dus dat lukt je wel hoor. De grap is dat al m’n vrienden zo’n ding hebben in hun schuur, allemaal van pa gekregen O:)
Leuk is zo iets Zo,n speciale associatie met je pa O:)
Ik heb allerlei spullen liggen die van hem waren, oud kompas, gereedschap enz. Moet zeggen dat nu de kinderen wat groter worden ik hem meer mis, maar ja, als iemand niet meer wil :(

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 22:39
door Jarno
Mooi project ook, die racefiets, niet te lang buiten laten hangen :)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 22:43
door Shadow
Jarno schreef:
Mooi project ook, die racefiets, niet te lang buiten laten hangen :)
Die frames zijn afgeschreven helaas, de Cannondale heeft een beschadiging in de liggende achtervork door een ketting die vast zat tussen kettingblad en vork. De RIH mixte ernaast heeft een pressfit bb (in 1984 jaja) en is uitgelubberd, tis ook te klein voor m’n vrouw dus ze hangen beide voor de sier.

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 7:52
door Jarno
Oei ja dan moet je wel heel goed zijn in TIG lassen en plaatwerk..

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 11:53
door OpaBert
Jarno schreef:
Oei ja dan moet je wel heel goed zijn in TIG lassen en plaatwerk..
Trulli is de enige Jarno waar ik eerder van gehoord heb was een F1 Coureur Jaaren geleden in de tijd van Jos Verstappen
Bijzondere naam dus O:)

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 11:57
door Shadow
OpaBert schreef:
Jarno schreef:
Oei ja dan moet je wel heel goed zijn in TIG lassen en plaatwerk..
Trulli is de enige Jarno waar ik eerder van gehoord heb was een F1 Coureur Jaaren geleden in de tijd van Jos Verstappen
Bijzondere naam dus O:)
De naam is ons land binnen gekomen door Jarno Saarinen, helaas zeer lelijk om het leven gekomen motorracer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jarno_Saarinen

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 12:32
door Jarno
Ik ben inderdaad vernoemd naar Saarinen :lol:

Mijn vader rijdt al heel zijn leven motor, dus ja. Ik ben geboren in 73 (januari) en in mei is Jarno Saarinen overleden. Ik heb nog ergens een brief van zijn weduwe, als reactie op een brief die mijn ouders schreven.
Waren heel gevaarlijke tijden toen, in motorsport, rally, motorracen, F1, ze gingen met bosjes.

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 12:36
door Shadow
Jarno schreef:
Ik ben inderdaad vernoemd naar Saarinen :lol:

Mijn vader rijdt al heel zijn leven motor, dus ja. Ik ben geboren in 73 (januari) en in mei is Jarno Saarinen overleden. Ik heb nog ergens een brief van zijn weduwe, als reactie op een brief die mijn ouders schreven.
Waren heel gevaarlijke tijden toen, in motorsport, rally, motorracen, F1, ze gingen met bosjes.
Dat verhaal heeft in een motorblad gestaan dacht ik :think: ging over jou dus :lol:

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 12:48
door OpaBert
Shadow schreef:
OpaBert schreef:
Jarno schreef:
Oei ja dan moet je wel heel goed zijn in TIG lassen en plaatwerk..
Trulli is de enige Jarno waar ik eerder van gehoord heb was een F1 Coureur Jaaren geleden in de tijd van Jos Verstappen
Bijzondere naam dus O:)
De naam is ons land binnen gekomen door Jarno Saarinen, helaas zeer lelijk om het leven gekomen motorracer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jarno_Saarinen
Aha een Finn
Ik ken me alleen de nederlandse inbreng nog herinneren uit die tijd
Boet van Dulmen en Jack Middelburg en nadien Patrick van der Goorbergh
Jumping Jack was mijn Held maar de Witte reus had meer succes
Afijn je hoeft tegenwoordig niks meer te onthouden Iedereen slaat je direct om de oren met Een Wikipediapagina
Wat weer leuk is om oude verhalen weer op te halen
Vorig weekend idem met de F1 op circuit imola met overlijden van Senna en Ratzenberger
Leuke verhalen gehoord van Gerhard Berger dat ze de ferrari plat reden van de teambaas , voor een kop koffie of zo iets ,
En onder een dekzijl in de hoek van een garage laten weg moffelen.
En hij een onbreekbare koffer van de baas uit een helicopter gooiden om te kijken of dat wel echt waar was
Het koffertje bevatte belangrijke contracten met handtekeningen en welke ze moesten ondertekenen :rofl:
Ze hebben er lang naar gezocht maar hij was nog dicht
Ik lag krom van het lachen

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 12:51
door OpaBert
Jarno schreef:
Ik ben inderdaad vernoemd naar Saarinen :lol:

Mijn vader rijdt al heel zijn leven motor, dus ja. Ik ben geboren in 73 (januari) en in mei is Jarno Saarinen overleden. Ik heb nog ergens een brief van zijn weduwe, als reactie op een brief die mijn ouders schreven.
Waren heel gevaarlijke tijden toen, in motorsport, rally, motorracen, F1, ze gingen met bosjes.
Is dat toeval om over je naam te beginnen zeg :goedzo: super

Re: DHZ Schragen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 13:30
door Jarno
Shadow schreef:
Jarno schreef:
Ik ben inderdaad vernoemd naar Saarinen :lol:

Mijn vader rijdt al heel zijn leven motor, dus ja. Ik ben geboren in 73 (januari) en in mei is Jarno Saarinen overleden. Ik heb nog ergens een brief van zijn weduwe, als reactie op een brief die mijn ouders schreven.
Waren heel gevaarlijke tijden toen, in motorsport, rally, motorracen, F1, ze gingen met bosjes.
Dat verhaal heeft in een motorblad gestaan dacht ik :think: ging over jou dus :lol:

Daar was ik niet van bewust, maar volgens mij zijn er aardig wat motorrijdende ouders die hun spruiten vernoemden naar Saarinen. Wel leuk als het idd over mij ging :lol: