Pagina 1 van 1

Mijn Avalon clone in aanbouw.

Geplaatst: di 31 okt 2006, 19:46
door FFF
Vanaf nu wil ik ze jullie niet meer onthouden, mijn "Avalon achtige" zelfbouw luidsprekers.

Het ontwerp van de speakers komt van Tony Gee, welke zijn inspiratie denk ik op gedaan heeft bij Avalon :lol:

Het filter wat ik in de test opstelling heb gebruikt is het filter van Tony, volgens de exacte specificaties van de website, de speakers vond ik geweldig klinken.

Ze hebben net hun jasje aan gekregen (zijn gefineerd) en ze zijn in mijn ogen werkelijk prachtig geworden. Ik zit nu te twijfel, wat ik met de filters ga doen, ik overweeg het ontwerp van marc Heijligers te pakken alleen deze zijn voor zover ik weet nog niet helemaal af.

Het ontwerp van Tony ken ik en bevalt me super, doordat het filter minder complex is kan ik voor het zelfde budget exotischere componenten gebruiken. Het liefst zou ik het filter zo houden als nu, alleen het is te groot om goed in de speaker te kunnen wegwerken.

Enkele foto's

Re: Mijn Avalon clone in aanbouw.

Geplaatst: di 31 okt 2006, 19:48
door SARK
FFF schreef:
Enkele foto's
:?:

Geplaatst: di 31 okt 2006, 19:49
door dre
foto`s?
ben zeer benieuwd 8)

Re: Mijn Avalon clone in aanbouw.

Geplaatst: di 31 okt 2006, 19:49
door FFF
SARK schreef:
FFF schreef:
Enkele foto's
:?:
Om 1 of andere reden doet de upload het niet?

Voor de liefhebbers:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37965.125

:twisted: laatste pagina, alleen staat het complete topic

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 9:17
door Jan-Willem
Heb je ook een foto van het filter? Zou erg zonde zijn als je daardoor achteruit zou gaan kwa kwaliteit. Is het een :idea: om er aparte kasten voor te maken (voor het filter)

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 9:58
door FFF
Jan-Willem schreef:
Heb je ook een foto van het filter? Zou erg zonde zijn als je daardoor achteruit zou gaan kwa kwaliteit. Is het een :idea: om er aparte kasten voor te maken (voor het filter)
Een linkje naar het filter:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... tach=23236

Dit is eigenlijk al een mooi filtertje, alleen ik ga hem nog aanpassen, dat kan nog 2 kanten op gaan, namelijk dit ontwerp (van tony) maar dan waarschijnlijk bi-wire maken en het filter dus opsplitsen met nog hoogwaardigere componenten. Of het filter van marcm zijn milestones icm met de c79 ipc mijn c89's.

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 11:35
door Martijn M
Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 12:12
door FFF
Martijn M schreef:
Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.
Ik heb de units al, maar waarom zou je een W22 pakken?

De C220 klinkt heerlijk strak in mijn oren :)

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 13:09
door Martijn M
FFF schreef:
Martijn M schreef:
Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.
Ik heb de units al, maar waarom zou je een W22 pakken?

De C220 klinkt heerlijk strak in mijn oren :)
De C220 schijnt wat kuren te hebben. Ook Mark loopt tegen problemen aan met die unit. Van Jeroen begreep ik dat de W22 zich probleemloos liet integreren met de C89.
Als de C220 goed geïntegreerd is met de andere units, zal hij vast en zeker ook heerlijk klinken.

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 13:44
door Martijn H
Met de W22 in een speakerkast worden de meeste middentoners overbodig, omdat de W22 echt supergoed is tot 1000 HZ.. Ik heb de C220 nog nooit gehoord, ik geloof dat de W22 beter tot zijn recht komt in een gesloten kast dan de C220, kijkende naar de eigenschappen van de woofers zelf. 3 van die witte toeters in de kast staat natuulijk wel mooier dan een zo'n rare eend in de bijt. Uiterlijk maakte mij niet veel uit dus nam ik de W22 die voor mijn gevoel beter presteert in mijn toepassing, is ook uniek in combinatie met Accuton hoog zover ik weet, en dat wil ik ook mooi zo houden! :twisted:

Maar je speelt natuurlijk al met de Accuton units dus over een wooferkeuze hoef je niet meer na te denken.

mvg,

Montana

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 20:58
door FFF
Nog een fototje voor de liefhebber:

Geplaatst: wo 01 nov 2006, 21:00
door sietse
Dat mag gezien worden. =D>

Geplaatst: do 02 nov 2006, 6:04
door SARK
Mooi plaatje hoor :!: alleen dat verdeelblok en die slingerende kabels [-(

Geplaatst: do 02 nov 2006, 10:06
door FFF
SARK schreef:
Mooi plaatje hoor :!: alleen dat verdeelblok en die slingerende kabels [-(
haha, dat wordt nog aangepakt, alles op zijn tijd.

De akoustiek vind ik het ergste :) gewoon een te kleine ruimte.

Ik wil een nieuwe groep aanleggen, met 1 dikke kabel voor de audio naar mijn slaapkamer. Maar dat zal gebeuren als we de hal gaan vernieuwen zodat alles ook weer netje weggewerkt kan worden. Maar misschien ga ik binnenkort op mezelf wonen dus dit is allemaal nog de vraag.

Geplaatst: do 02 nov 2006, 14:05
door Geenius
Martijn M schreef:
De C220 schijnt wat kuren te hebben. Ook Mark loopt tegen problemen aan met die unit. Van Jeroen begreep ik dat de W22 zich probleemloos liet integreren met de C89.
Als de C220 goed geïntegreerd is met de andere units, zal hij vast en zeker ook heerlijk klinken.
Het enige met de C220 is dat de korf vanwege zijn grootte wat meer meetrilt dan bij de kleinere drivers. Maar in de praktijk zul je daar geen last van hebben. Anders was onderstaande speaker ook niet om aan te horen:

Afbeelding

Geplaatst: do 02 nov 2006, 14:12
door sphere
Wel een beetje overdreven hoor, zo'n setje voor in de sauna :D

Geplaatst: do 02 nov 2006, 16:34
door Porcino
sphere schreef:
Wel een beetje overdreven hoor, zo'n setje voor in de sauna :D
Lijkt mijn woonkamer wel, zie je wel, tis best hip 8)
Al zijn deze speakers qua uiterlijk niet mijn smaak :P