Nieuw in car audio hulp nodig
Geplaatst: di 13 okt 2020, 21:23
goedeavond ik heb een paar dagen geleden een fiesta uit 2006 gekocht alleen wil ik erg graag een sub en en evt later betere speakers
ik ben niet volledig nieuw in caraudio maar ik heb nog nooit een audio systeem aangesloten
een vriend van me heeft 2 oz subs van 12 inch die allebei op 300 watt rms spelen maar hij heeft er een versterker van 1125 watt op aan gesloten dit wil ik ook mischien wel wat harder.
ik heb nu een sub kist voor 1 sub van 12 inch ik heb een vibe blackair gezien https://www.mj-caraudio.nl/a-57188884/v ... escription
er staat dat deze rms 600 watt heeft ik weet dat je hier een versterker op moet zetten alleen als ik google hoeveel ik nodig zou hebben zeggen ze minimaal 500 watt ongeveer en max 750 maar hoe kan die vriend van me dan toch 1125 watt handelen?
ook staat er bij de sub impedantie: dual 2 ohm staat de dual er voor dat je er 2 nodig hebt of betekent het dual ohm zelfde als 2 ohm?
ook staat er dat een versterker word aangeraden van de black death serie echter geeft deze 1290 watt op 2 ohm en 2000 watt op 1 ohm lijkt mij wat overkill? https://www.mj-caraudio.nl/a-57189926/v ... escription
is het ook mogelijk om de sub op 1 ohm aan te sluiten voor meer wattage?
ik heb deze versterker als alternatief gezien https://www.mj-caraudio.nl/a-57189502/v ... escription maar denk dat als hij op 2 ohm blijft dat er nogal weinig uitkomt?
en vanaf hoeveel waat blaas je je sub op of zijn er bijverschijnselen ik weet bij die vriend van me met die oz subs dat als je rook?brand ruikt dat je moet stoppen maar dat vind ik nogal logisch
andere audio setups zijn ook welkom met min 700 watt max 1500 watt 12 inch voor max 800 euro iets meer mag het beste zou zijn met de radio erbij maar dat is niet persee nodig in het budget het liefste wel bij mj want heb gehoord dat dit de beste in zeeland is
veel vragen maar dit biedt me wel duidelijkheid
mvg Tommy
ik ben niet volledig nieuw in caraudio maar ik heb nog nooit een audio systeem aangesloten
een vriend van me heeft 2 oz subs van 12 inch die allebei op 300 watt rms spelen maar hij heeft er een versterker van 1125 watt op aan gesloten dit wil ik ook mischien wel wat harder.
ik heb nu een sub kist voor 1 sub van 12 inch ik heb een vibe blackair gezien https://www.mj-caraudio.nl/a-57188884/v ... escription
er staat dat deze rms 600 watt heeft ik weet dat je hier een versterker op moet zetten alleen als ik google hoeveel ik nodig zou hebben zeggen ze minimaal 500 watt ongeveer en max 750 maar hoe kan die vriend van me dan toch 1125 watt handelen?
ook staat er bij de sub impedantie: dual 2 ohm staat de dual er voor dat je er 2 nodig hebt of betekent het dual ohm zelfde als 2 ohm?
ook staat er dat een versterker word aangeraden van de black death serie echter geeft deze 1290 watt op 2 ohm en 2000 watt op 1 ohm lijkt mij wat overkill? https://www.mj-caraudio.nl/a-57189926/v ... escription
is het ook mogelijk om de sub op 1 ohm aan te sluiten voor meer wattage?
ik heb deze versterker als alternatief gezien https://www.mj-caraudio.nl/a-57189502/v ... escription maar denk dat als hij op 2 ohm blijft dat er nogal weinig uitkomt?
en vanaf hoeveel waat blaas je je sub op of zijn er bijverschijnselen ik weet bij die vriend van me met die oz subs dat als je rook?brand ruikt dat je moet stoppen maar dat vind ik nogal logisch
andere audio setups zijn ook welkom met min 700 watt max 1500 watt 12 inch voor max 800 euro iets meer mag het beste zou zijn met de radio erbij maar dat is niet persee nodig in het budget het liefste wel bij mj want heb gehoord dat dit de beste in zeeland is
veel vragen maar dit biedt me wel duidelijkheid
mvg Tommy