Pagina 1 van 1
Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 13:27
door SARK
Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen maar ik wilde deze toch even delen:
Van deze site:
https://www.sunshipaudio.com/2013/05/2- ... outer.html
Van deze site:
https://www.talkbass.com/threads/multi- ... s.1198750/
Ik denk als je wieltjes gebruikt zoals in het laatste voorbeeld dat je dan een egalere freesgang hebt.
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:31
door Leeuwarden
Het moet inderdaad wel zonder horten en stoten glijden... heb wel eens overwogen om zo'n techniek toe te passen. Toch maar niet gedaan omdat het een ontiegelijke bult stof geeft.
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:39
door Pjotr
Construeer het dan zo dat de stofafzuiging er nog op past. Frezen zonder goede stofafzuiging is w.m.b. sowieso een no go.
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 15:09
door Henkjan
SARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen.....
13 jaar geleden hier:
viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 15:20
door Leeuwarden
Pjotr schreef:Construeer het dan zo dat de stofafzuiging er nog op past. Frezen zonder goede stofafzuiging is w.m.b. sowieso een no go.
Heb er een stofzuiger op maar dat geen top ding. Behalve dat doe ik het te weinig om er in te investeren.
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 15:23
door Leeuwarden
Ach, daar staan nog reacties in van Sietse. Zag dat het 16 oktober alweer 6 jaar is geleden dat hij voor het laatst online was

Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 16:35
door Henkjan
Leeuwarden schreef:
Ach, daar staan nog reacties in van Sietse. Zag dat het 16 oktober alweer 6 jaar is geleden dat hij voor het laatst online was
zo lang al weer. tijd om weer eens een TL te gaan bouwen
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 17:42
door Leeuwarden
Ben wel benieuwd hoe het met hem is. Laatste berichten, alweer een tijd terug, waren niet zo goed...
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 17:59
door Shadow
Leeuwarden schreef:Ben wel benieuwd hoe het met hem is. Laatste berichten, alweer een tijd terug, waren niet zo goed...
Volgens mij is hij weduwenaar inmiddels...
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 18:01
door Leeuwarden
Geen idee, ik weet alleen dat het met hem ook niet goed ging/gaat...
Re: Frezen van curves
Geplaatst: di 06 okt 2020, 18:02
door Shadow
Allebei niet leuk iig.

Re: Frezen van curves
Geplaatst: wo 14 okt 2020, 8:24
door SARK
Re: Frezen van curves
Geplaatst: wo 14 okt 2020, 8:59
door MechanicalAnimal
SARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen maar ik wilde deze toch even delen:
Gaaf is dat
Ik heb weliswaar geen curves gefreest, maar wel op een vergelijkbare manier mijn facetten gefreest.
Met een beetje hulpstukken, jigs of andere verzinsels gaat er een wereld voor je open met een bovenfrees
Stoft idd soms wel een stuk erger doordat je dieper freest en de zuigkracht van je afzuiging onvoldoende is.
Re: Frezen van curves
Geplaatst: zo 01 nov 2020, 19:35
door mijkie
zo heb ik al eens een paar fronts gemaakt van een paar vloerstaanders, zoals op foto 1 !
Gaat niet hard maar, werkt prima !