Pagina 1 van 31
Valhalla - Een hemelse vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 16:52
door SSassen
Goed, de R is weer in de maand en ingewijden weten wat dat betekent! Ik heb stevige zin om maar weer eens een nette vloerstaander te bouwen, maar niet in een recht-toe-echt-aan kast, ik zoek iets aparts wat zeker niet conformeert aan de bekende zes planken en wat bracing. Kortom, ik zoek inspiratie, dus ben benieuwd naar de reacties!

...
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 16:55
door dre
Hoeveel units wil je gaan gebruiken?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:04
door Shadow
dre schreef:Hoeveel units wil je gaan gebruiken?
We kunnen beter vragen wat er op de plank ligt en of ie daar iets van wil gebruiken
Scan Speak Faktum wel eens bekeken?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:15
door Walt
Iets met een 18 inch Faital woofer?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:20
door SSassen
dre schreef:Hoeveel units wil je gaan gebruiken?
Ik heb de optie om 4 of 5 stuks 17cm woofers in te zetten, aangevuld met een nette dome tweeter of AMT. Een slanke vloerstaander is dus wel de insteek.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:21
door SSassen
Walt schreef:Iets met een 18 inch Faital woofer?
Nee, dat neigt teveel naar een peer figuur, of voor de jongere generatie; de billen van Kim Kardasian.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:22
door dre
4 stuks 18cm woofer side-firing per kant.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:40
door hannesie

Dat lijkt me wel wat
Een beetje KEF Blade

technisch best een pittige.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:40
door Shadow
In een TL!
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:40
door hardbats
SSassen schreef:Walt schreef:Iets met een 18 inch Faital woofer?
Nee, dat neigt teveel naar een peer figuur, of voor de jongere generatie; de billen van Kim Kardasian.
Als je boven aan nog een 18" doet wordt het een zandloper figuur als dat beter is

Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:10
door SSassen
Ik zit in deze richting te denken, dit was een luidspreker die ik in 2006 ontworpen en gebouwd heb en dat was een geslaagd ontwerp, alleen moet het met de kennis en kunde van nu beter en netter kunnen, zowel kwa weergave als kwa vormgeving.
viewtopic.php?f=3&t=1628

- Bestandsbron: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11871.jpg

- Bestandsbron: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11872.jpg
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:19
door dre
Ik ben voor!
Maar dan met mooiere curves toch?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:21
door Shadow
Oh ja daar zaten eerst die gele in

Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:21
door SSassen
dre schreef:Ik ben voor!
Maar dan met mooiere curves toch?
Jij houdt van meer rondingen begrijp ik? Wat meer vet op de botten zogezegd?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:21
door Walt
18 inch aan de zijkant?

Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:23
door dre
Precies!
Maar side-firing voor het laag is helemaal niet verkeerd,veel minder trillingen in de kast.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:24
door Shadow
SSassen schreef:dre schreef:Ik ben voor!
Maar dan met mooiere curves toch?
Jij houdt van meer rondingen begrijp ik? Wat meer vet op de botten zogezegd?
Ik kijk liever naar Johanna Solano dan naar Kim K hoor

Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:28
door SSassen
Shadow schreef:Ik kijk liever naar Johanna Solano dan naar Kim K hoor

Moest mevrouw Solano even opzoeken en ben het volledig met je eens, lijkt mij ook een dame met een IQ wat wel groter is dan haar schoenmaat.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:29
door John P
Iets met een kromming in de lengterichting?
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:31
door Shadow
Mooi John!
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:37
door SSassen
Vind dit ook wel prettig ogen ...
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:43
door dre
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:51
door SSassen
Wat een grafkisten, letterlijk

...
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:56
door ray5150
SSassen schreef:Ik zit in deze richting te denken, dit was een luidspreker die ik in 2006 ontworpen en gebouwd heb en dat was een geslaagd ontwerp, alleen moet het met de kennis en kunde van nu beter en netter kunnen, zowel kwa weergave als kwa vormgeving.
viewtopic.php?f=3&t=1628
De vormgeving daarvan doet me enigszins aan de
TMWW-1 denken.
Da's ook een bovengemiddeld goed klinkende luidspreker.
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:59
door ds23man
SSassen schreef:Goed, de R is weer in de maand en ingewijden weten wat dat betekent! Ik heb stevige zin om al mijn niet afgeronde projecten op dit forum nu eens af te maken voordat ik weer eens in een wild avontuur stort....
