Pagina 1 van 1
Aansluiten subwoofer
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 14:04
door Swiex
Goedemiddag allen,
Ik wou graag een actieve subwoofer in mijn auto zetten(renault clio estate 2013 met medianav stock radio zonder subwoofer aansluiting.) zetten.
Hier heb ik mij op georiënteerd en heb ik via verschillende forums informatie opgedaan.
Nu zag ik alleen niet specifiek mijn oplossing voorbij komen en ben benieuwd of ik het juiste aan het doen ben.
Allereerst even hetgeen dat ik besteld heb en vandaag binnen komt:
https://www.bol.com/nl/p/pioneer-ts-wx3 ... 087028901/
https://www.bol.com/nl/p/snel-connector ... anguage=nl
Mijn idee is om deze kabeldiefjes te gebruiken om een aftakking te maken achter de media nav vanaf de front speakers(totaal 4 kabels). En die door te trekken naar de pioneer subwoofer die in SP(speaker) Line komt te staan.
Hieronder heb ik even een tekening gemaakt van wat ik wil uitvoeren.(PS: ik ben geen paint held... maar hopelijk is het duidelijk. ik weet van de + en - maar om overzicht er in te houden heb ik die als 1 lijn getrokken..)
https://ibb.co/fNQy0Qc
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 17:46
door Henkjan
Hoi & welkom!
lijkt me dat dit moet werken. test die remote als eerste ff als je de sub binnen hebt, om zeker te stellen dat t werkt.
PS: ik heb ff t plaatje geupload voor je, dan zien we t later ook nog
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 19:40
door Swiex
Hallo Henjank.
Dank voor je reactie. het gaat hem vandaag niet worden met aansluiten aangezien het allemaal laat binnen kwam.
In ieder geval kan ik nu met een gerust hart de boel aan sluiten.

Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: za 03 okt 2020, 15:46
door Swiex
Hallo henkjan/anderen.
Na het uitvoeren van je instructies heb ik het volgende:
subwoofer had ik aangesloten via de gele kabel op de + van de accu.
De remote op de aansteker aansluiting.
Bij het contact inschakelen ging de subwoofer niet aan.
Iemand tips?
Ik denk dat ik mezelf antwoord kan geven...
Ik heb de massa niet aangesloten.
Word vervolgd...........
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: za 03 okt 2020, 19:33
door Shadow
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:06
door Swiex
Een kleine update.
Ik heb de subwoofer aangesloten, deze keer ook de massa.
1 keer raden, het werkt!
contact aan > subwoofer aan, contact uit> subwoofer uit.
Helaas kon ik de speaker nog niet door verbindinden met de subwoofer aangezien ik geen luidsprekerkabels had niet lang genoeg zijn.
Die zal ik morgen even ophalen als ik het niet vergeet.

Iemand nog tips voor deze kabels?(of eventuele andere tips !)
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:18
door Shadow
Voor signaal draad kun je gewoon goedkoop luidsprekersnoer pakken hoor.
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:49
door Swiex
Shadow schreef:Voor signaal draad kun je gewoon goedkoop luidsprekersnoer pakken hoor.
Ga ik doen. kan ik dit beter online kopen of bij de praxis? (kwa prijs.)
Daarbij vraag ik mij af of bijvoorbeeld dit zal werken:
https://www.bol.com/nl/p/rca-aux-kabel- ... oductTitle
Deze in de aux ingang aansluiten en dan naar de subwoofer?
Dit zou dan inhouden dat ik niet de bekabeling hoef af te tappen.
Of gaat dan al het geluid via de aux ipv de speakers?

Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:52
door hardbats
De aux of een radio is vaak al dan niet altijd alleen een ingang voor signaal van bijv een telefoon. En geen uitgang om signaal richting een versterker.
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:55
door Swiex
hardbats schreef:De aux of een radio is vaak al dan niet altijd alleen een ingang voor signaal van bijv een telefoon. En geen uitgang om signaal richting een versterker.
Ik gebruik die poort nooit. Ik meende dat je daar oordopjes in kon doen om geluid daar via te krijgen.
Maargoed dan blijf ik bij plan A
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: ma 05 okt 2020, 19:12
door Swiex
Oke ik heb ondertussen de bekabeling gelegd vanaf de subwoofer naar de radio.
Voordat ik verder ga wou ik toch even advies van hier.
Ik heb bij de subwoofer de 2 tulpen afgeknipt en die gekoppeld aan de audio kabels richting de radio.
Achter de radio zit een iso stekker zoals in de afbeelding hieronder.(kleuren komen overeen)
Nu probeer ik de kabel diefjes hier tussen te zetten maar dit is aardig lastig..........(4 stuks ertussen krijgen en dichtknijpen...)
Graag advies of ik alsnog goed bezig ben en of er nog andere handige manieren zijn.(Ik heb namelijk geen zin dat ik dit straks heb uitgevoerd en het dan niet werkt...)
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:20
door Swiex
niemand?

Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: di 06 okt 2020, 18:45
door Shadow
Uhm, wat voor signaal wil de subwoofer versterker zien? Line-in of high level input?
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: di 06 okt 2020, 21:24
door Swiex
Speaker line(SP Line)
Volgens mij kan mijn subwoofer beide?
dit knopje heb ik op SP line gezet
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: di 06 okt 2020, 22:50
door Shadow
Dat is goed. Werkt het nu?
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 9:03
door Swiex
Nee ik heb het nog niet aangesloten.(ik wachtte de reacties hier eerst nog even af.)
Foto is van internet af.

Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 16:29
door Swiex
Uiteindelijk vandaag toch maar aangesloten zoals ik had getekend.
Daarna contact aan en: Het werkt!
Al met al toch meer werk dan ik zelf had verwacht...
Voor anderen die hier ook mee bezig gaan:
Aftakken vanaf de speakers wil aan de hand van deze kabeldiefjes.(wel priegel werk bij mijn radio...)
Deze versterker/subwoofer instellen op SP line.(Wel even versterker/bass op minimaal zetten en als alles werkt bijstellen....)
Waar de meeste tijd in ging zitten is toch de + kabel doorvoeren richting de accu.
Hier heb ik de kabelboom doorvoer gebruikt linksboven de koppeling pedaal.
Hou hier rekening mee dat als je een priem gebruikt om deze door te prikken dat je niet per ongeluk de kabelboom zelf raakt!!!! (deze heb ik wel geraakt maar gelukkig geen schade!)
Hopelijk hebben anderen in de toekomst nog wat aan mijn tekeningen/teksten.
Re: Aansluiten subwoofer
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 16:45
door Henkjan
top! mooi dat t gelukt is
heb je nog wat foto's?
