Pagina 1 van 1

versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 10:35
door dannyehv
ik heb een jbl stage a3001 versterker. Aangesloten via high input. Nu deed de versterker het ik het begin prima maar nu merk ik op dat de versterker regelmatig erg inhoud. Als ik dan wat met de bass instellingen op de radio ga spelen springt ie weer aan op vol vermogen. Wat kan dit zijn?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 11:35
door Henkjan
je bedoelt met "inhouden" dattie zachter speelt ofzo?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 11:46
door dannyehv
Henkjan schreef:
je bedoelt met "inhouden" dattie zachter speelt ofzo?
Ja dat klopt dan verliest ie bijna al zijn vermogen. Als ik heb dan harder zet of wat met de bass instellingen op de radio speel herpakt ie ineenw zn volledige vermogen

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 11:50
door Henkjan
heeftie een auto aan/uit? of een gewone remote?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 11:52
door dannyehv
Henkjan schreef:
heeftie een auto aan/uit? of een gewone remote?
Dat durf ik niet te zeggen. Dit staat niet in de handleiding. Ik heb net wel ergens gelezen dat op de jbl versterker die met high input zijn aangesloten geen extra remote kabel hoeft worden aangesloten. Ik heb dit nu momenteel wel.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 12:12
door Barry2001
Heb je 'm niet slecht minder goed aangesloten op bv de uitgang? Dat als je wat bass bij pompt een broze verbinding beter verbinding maakt?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: vr 31 jul 2020, 12:27
door dannyehv
Barry2001 schreef:
Heb je 'm niet slecht minder goed aangesloten op bv de uitgang? Dat als je wat bass bij pompt een broze verbinding beter verbinding maakt?
Lijkt me niet. Hij deed het gister ook perfect op laag volume. Heb de aansluitingen van de high end vandaag ook nog gecontroleerd en dit zit goed aangesloten.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 18:12
door dannyehv
Barry2001 schreef:
Heb je 'm niet slecht minder goed aangesloten op bv de uitgang? Dat als je wat bass bij pompt een broze verbinding beter verbinding maakt?
Het lijkt inderdaad toch door een te zwak signaal te komen. De kabels zijn alleen wel allemaal goed aangesloten. Ik.moet telkens het volume omhoog draaien. Zodra ik dit doe schakeld de versterker aan. Als ik het volume omlaag draai blijft ie.meestal wel aan maar het komt ook regelmatig voor dat de versterker dan weer wegvalt. Ik denk dat dit met auto on/of van de high input te maken heeft, maar nu is de vraag hoe ik dit oplos. Ik heb echt geen idee.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 18:18
door hardbats
Kun je niet alsnog een remote kabel leggen zodat hij voor dat signaal aan blijft?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 18:57
door dannyehv
hardbats schreef:
Kun je niet alsnog een remote kabel leggen zodat hij voor dat signaal aan blijft?
Die zit er al op aangesloten

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 18:59
door ray5150
Is de versterker nieuw of gebruikt aangeschaft ?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:04
door dannyehv
ray5150 schreef:
Is de versterker nieuw of gebruikt aangeschaft ?
Ik heb hem nieuw gekocht vorige week

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:08
door hardbats
Is het raar dat ik op internet nergens een versterker gevonden krijg met de naam jbl stage 6001a?
En als hij nieuw is zou je er ook mee terug naar de winkel kunnen gaan, misschien is hij wel kapot.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:38
door e46eclipse
dannyehv schreef:
hardbats schreef:
Kun je niet alsnog een remote kabel leggen zodat hij voor dat signaal aan blijft?
Die zit er al op aangesloten

Geen remote op autoradio voor versterker
Berichtdoor dannyehv » wo 29 jul 2020, 21:05

ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

Ik ben m ff kwijt hoor

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:41
door dannyehv
e46eclipse schreef:
dannyehv schreef:
hardbats schreef:
Kun je niet alsnog een remote kabel leggen zodat hij voor dat signaal aan blijft?
Die zit er al op aangesloten

Geen remote op autoradio voor versterker
Berichtdoor dannyehv » wo 29 jul 2020, 21:05

ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

Ik ben m ff kwijt hoor
Dat maakt niet uit. Is trouwens een ander topic. De remote van de versterker is nu anders aangesloten buiten de radio om op een 12v die uitschakeld als de sleutel uit het contact gaat

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:42
door dannyehv
hardbats schreef:
Is het raar dat ik op internet nergens een versterker gevonden krijg met de naam jbl stage 6001a?
En als hij nieuw is zou je er ook mee terug naar de winkel kunnen gaan, misschien is hij wel kapot.
Klopt. Een typefout zie ik nu. Het is de jbl stage a3001, 1 kanaals 300 watt

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 7:42
door dannyehv
gooi dit topic maar op slot. Er komt niks helaas niks nuttigs uit

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 10:17
door toetertje
Heb je een plus draad van de accu rechtstreeks naar de versterker, en zo ja, wat voor zekering zit daar tussen?

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 11:02
door ray5150
Misschien ook eens een paar foto's plaatsen van hoe de zaak aangesloten zit. de info die je zelf geeft is ook vrij karig.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 11:21
door Shadow
dannyehv schreef:
gooi dit topic maar op slot. Er komt niks helaas niks nuttigs uit
Ik denk dat je met 5 topics over hetzelfde ook niet meer had hoeven verwachten.

Re: versterker verliest onregelmatig vernogen

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 12:45
door hardbats
Ook wij weten niet alles. En als je het niet nuttig vind wat wij denken is het snel klaar.