Pagina 1 van 1

Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 21:05
door dannyehv
ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 21:43
door ds23man
Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 21:53
door dannyehv
ds23man schreef:
Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
Je kunt ook gewoon niet reageren, word je minder moe van :wink:

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 21:55
door hardbats
ds23man schreef:
Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
Moet toch zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Dan blijft het overzichtelijk. Ook heb ik je al verteld waar je kunt gaan meten om een aftakking te maken in dat andere topic. (Waar er ook al 2 van zijn)

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 22:01
door dannyehv
Het zijn verschillende problemen. Als je het zo gaat bekijken dan zou dit forum ook geen onderwerpen nodig hebben. Het gaat tenslotte allemaal over "audio". Maargoed ik laat het hier wel bij als jullie je hier zo erg aan storen. Ik ga wel naar een ander forum als dat gezeur nu al begint.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 22:27
door Ah!buis
Hoe een toestel in een auto in- en uitgeschakeld wordt is niet bepaald audio, ook niet omdat 't toevallig een radio is.
Het gaat wel steeds over problemen met hetzelfde toestel.Zou zomaar kunnen dat er een verband is tussen het een en het ander.Wordt dan wel heen en weer wippen, meer iets voor cavia Guus :lol:
Anne

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 23:08
door Henkjan
dannyehv schreef:
ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft
dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: wo 29 jul 2020, 23:20
door Barry2001
Vroegah wel redelijk veel autoradio’s aangesloten, toen werden het ISO stekkers en was het helemaal eenvoudig. Maar kan me herinneren dat toen de gele draad standaard was, als schakeldraad voor de radio. Of dat nog steeds zo is? Als je een gele draad bij het contact hebt zou je daar de multimeter op kunnen prikken om te kijken of ‘ie mee schakelt.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: do 30 jul 2020, 8:08
door Shadow
Henkjan schreef:
dannyehv schreef:
ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft
dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash
Dat gaat via canbus nu, in principe zou het pen 15 moeten zijn op z'n stekker maar die foto staat weer in een ander draadje :-#
https://www.vermeulens.nl/autoradio/klemmencodering.htm

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: do 30 jul 2020, 13:01
door ray5150
Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: do 30 jul 2020, 14:47
door Shadow
ray5150 schreef:
Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.
Probleem met die Can-Bus radio’s is dat ze een databus signaal als wake-up call gebruiken, maar dat ze ook buitenom het contactslot kunnen functioneren, je kan dus op een geschakelde plus (‘15’) de versterker laten schakelen, maar gebruik je de radio buitenom het contact, gaat je versterker niet aan.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: za 01 aug 2020, 19:54
door dannyehv
Bedankt voor alle reacties. Ik ben met een multimeter verschillende punten door gaan meten en heb een 12v buiten de radio om gevonden die uitschakeld als ik de sleutel uit het contact haal. Er mag een slotje op dit topic.

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Geplaatst: za 01 aug 2020, 21:58
door ds23man
Binnen de mores van dit forum gebruiken we alleen slotjes in marktplaatssectie van dit forum.