Pagina 1 van 2
CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 15:53
door anonamemouse
Shaper Tools. Dit lijkt me toch een heel leuk speeltje...
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:05
door ds23man
Dat ding is hier al meerdere keren voorbij gekomen de afgelopen jaren.
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:06
door Pjotr
oH ja? Was toch een ander ding?

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:22
door OpaBert
Oor mij is de eerste
Een ding weet ik zeker In staal of aluminium hou je dat ding niet op zn plek
Als ik uit de hand frees verrast het me elke keer weer als de frees hapt, ik het niet meer de baas ben .

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:34
door ds23man
Pjotr schreef:oH ja? Was toch een ander ding?

Of iets wat er op lijkt. Dus Joram kom er maar in!
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:35
door Henkjan
ds23man schreef:Dat ding is hier al meerdere keren voorbij gekomen de afgelopen jaren.
in elk geval al 2 keer
viewtopic.php?f=72&t=24145&hilit=shaper%2A
viewtopic.php?f=5&t=28339&hilit=shaper%2A
maar t blijft een mooi ding. zeker voor klussers op locatie een game changer
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 17:07
door anonamemouse
Ik dacht iets leuks te ontdekken... Loop ik gewoon al weer 5 jaar achter. (Erger nog, in maart heb
ik zelf gereageerd op dit topic...)
Hij is
best niet goedkoop (prijzen ex btw en verzenden, er komt dus nog een 30% bij). Intussen ook hier te koop.
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 18:56
door OpaBert
anonamemouse schreef:Ik dacht iets leuks te ontdekken... Loop ik gewoon al weer 5 jaar achter. (Erger nog, in maart heb
ik zelf gereageerd op dit topic...)
Hij is
best niet goedkoop (prijzen ex btw en verzenden, er komt dus nog een 30% bij). Intussen ook hier te koop.
Ik dacht dat ik de enige op het forum was die weleens wat vergeet

Mario
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 19:33
door ray5150
Hij heet Menno...
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 20:01
door pappaleo
Was ie vergeten....
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 20:23
door ds23man
Nog even en dit draadje ook.

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 21:53
door OpaBert
Ja inderdaad

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: vr 24 jul 2020, 21:54
door OpaBert
ds23man schreef:Nog even en dit draadje ook.

Als ik jouw maar niet vergeet

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 8:02
door anonamemouse
OpaBert schreef:
Ja inderdaad

No worries, ik ben al blij dat ik mijn eigen naam kan onthouden...

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 9:00
door ds23man
Voor de mensen in en rond Den haag:
https://www.cncdenhaag.nl/
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 9:27
door pappaleo
Geweldig.

Goeie tip

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 9:35
door Pjotr
Nou moeten we allemaal STL files kunnen gaan maken

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 9:49
door ds23man
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 10:29
door hardbats
Pjotr schreef:Nou moeten we allemaal STL files kunnen gaan maken

De meeste programma's poepen dat er zo uit. Tenminste fusion360, inventor, solidworks en sketchup in ieder geval.
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 10:52
door Pjotr
Jah, het is eigenlijk wachten nog op een 3D cad freeware proggie wat gedachten kan lezen

Het gerucht gaat dat Huawei al ver gevorderd is........

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 10:53
door ds23man
Als ik zo'n zaakje hier om de hoek had gehad, dan had ik allang cad tekenen onder de knie gehad.
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 10:56
door Pjotr
Misschien moet je wat aan je Laro doen zodat ie ook buiten Groningen kan...............?
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 11:04
door OpaBert
ds23man schreef:Als ik zo'n zaakje hier om de hoek had gehad, dan had ik allang cad tekenen onder de knie gehad.
Dan bouw je toch een cnc machine En die chines dingen zijn ook niet zo duur je kan ze als kit bestellen
Ik heb de mijne uit scrap gebouwd en van lieverlede verbetert en nog niet klaar
Maar het is een proces van vallen en opstaan en tijd en tijd
Een systeem dat je aanzet en naar je werk gaat heb ik niet
Het koelen en smeren materiaal aanvoer wisselen van frezen is bij mij nog handwerk
Maar ik kan er nette dingen mee maken
Maar ik moet er bij blijven

het gaat niet allemaal automatisch
Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 11:16
door ds23man
Pjotr schreef:Misschien moet je wat aan je Laro doen zodat ie ook buiten Groningen kan...............?
En me dan in coronagebied begeven?

Re: CNC vanuit het handje!
Geplaatst: za 25 jul 2020, 11:18
door hardbats
ds23man schreef:Pjotr schreef:Misschien moet je wat aan je Laro doen zodat ie ook buiten Groningen kan...............?
En me dan in coronagebied begeven?

We hebben hier geen aardbevingen, compenseert dat een beetje?
