Pagina 1 van 2

Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 03 jun 2020, 16:40
door democles
Weet niet of het al voorbij gekomen is.

Gebruik nu ,,Material Skin,, als remote voor logitechmediaserver.

Werkt zeer goed!

https://www.diyaudio.com/forums/pc-base ... rface.html

Wel even eerst versie 8 van LMS installeren.

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 03 jun 2020, 17:42
door Henkjan
nais

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 12:41
door democles
democles schreef:
Weet niet of het al voorbij gekomen is.

Gebruik nu ,,Material Skin,, als remote voor logitechmediaserver.

Werkt zeer goed!

https://www.diyaudio.com/forums/pc-base ... rface.html

Wel even eerst versie 8 van LMS installeren.
EDIT. Werkt ook met versie 7.9.2 van LMS

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 22:52
door Henkjan
And if you've a phone running at least Android 7.1, there is an app available via github, which also allows your phone volume controls to control player volume.
zodra mn nieuwe foon verder braaf is, gaan we maar eens aan de slag hiermee

https://github.com/CDrummond/lms-material-app

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: do 01 okt 2020, 8:53
door knuisje
Bedankt voor de tip. Fraaie oplossing zo!

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: do 01 okt 2020, 9:25
door hsmeets
Voor de aaifoon en aaipad gebruikers: als je hem vanuit de browser op het begin scherm laat zetten dan kun je hem ook zo opstarten alsof het een app is.
76B1E219-F54F-48B0-BBE8-C66BEAD087EE.jpeg
762479D0-172E-4BFF-AF68-CBB9694B8C24.jpeg
63005AC7-C3CD-4BC1-8D52-1A8C67A0D5E5.jpeg

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 20:43
door Henkjan
via de browser (Opera) dit aan t testen, dikke duimpje omhoog, werkt fijn. Alleen moet je er wel aan denken niet de gewone back knop te gebruiken.

ps: ook op android kan je een snelkoppeling op je home scherm plaatsen (met Opera in elk geval)

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 22:05
door hannesie
squeeze.jpg
Hier ook met de Chrome browser.

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: za 03 okt 2020, 1:17
door democles
De app op mijn android tablet gezet,werkt ook prima :goedzo:
Heb de app in de bijlage gezet.

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 07 okt 2020, 22:18
door Henkjan
app doet t prima

"pre-caching artwork" wil niet echt lukken, op zowel pc als foon al daaagen op 0/435

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 07 okt 2020, 23:55
door hannesie
Ik heb dat probleempje ook, maar even de zaak opnieuw laten scannen, en de optie genomen om de oude te verwijderen en de nieuwe maken/scannen. Dat lijkt nu te lukken. Ik zie het niet bij de /material staan, of in de menu lijst.
Er staat niet zo idioot veel op dat servertje

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: za 10 okt 2020, 14:46
door Henkjan
ah, het was een melding van de LMS server, niet van de material skin
omdat squeezecommander wel locaal cachet dacht ik dat t de skin was

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 23 okt 2020, 21:00
door Henkjan
wat ook wel een leuk feature is, is Random Album, zo kom je nog eens wat tegen wat je al een tijdje niet gehoord hebt

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 21:28
door Henkjan
ik had net mn collectie opnieuw gescand, en toen waren ook al mn instellingen van materialweerweg (terug naar default) :(

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 3:16
door democles
Moet binnenkort wat nieuwe audio op de HDschijf zetten van mijn LMS server,zal het in de gaten houden of het bij de rescan ook naar default gaat.

Wat een rare zin om te lezen!,als leek zul je er nooit wat van snappen ,met zulke afkortingen :lol:

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: za 28 nov 2020, 1:19
door Henkjan
kan ook nog zijn omdat die na een restart een ander IP kreeg van de router?

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: do 03 dec 2020, 20:24
door indoubt
Ik heb net een nieuwe DS220+ geinstalleerd en alle muziek van mijn oude NAS overgezet.

Voorheen gebruikte ik Squeezecontrol om de squeezebox touch vanaf mijn laptop of telefoon te bedienen maar ik krijg deze niet goed werkend.

LMS heb ik wel op de NAS kunnen krijgen en draait ook.

Nu wilde ik met material skin aan de slag maar ik krijg het niet werkend.

Ik zit nu op de github site met de handleiding https://cdn.statically.io/gh/d6jg/mater ... lskin.html

en het lijkt zo eenvoudig. Is er iets wat er eerst moet gebeuren voordat je dit kunt doen?

Logitech media server werkt verder goed

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: do 03 dec 2020, 20:40
door hannesie
Bij de plug-in, de material geïnstalleerd?

De versie van LMS die op een NAS staat is meestal niet de meest actuele
mat.PNG
Welke versie van LMS is het, wel belangrijk...!!
plug.PNG
Versie 8 is er nu.
lms.PNG
Knipsel.PNG

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 04 dec 2020, 10:32
door indoubt
Hannesie,

Heel erg bedankt. Ik heb het werkend!! Ik had material skin niet geactiveerd in de plug ins van LMS :-#

Ik had inderdaad de laatste versie van d Logitech Mediaserver al. De NAS is nieuw dus helemaal opnieuw inrichten. De vorige gaf de laatste tijd veel problemen maar ik kwam er ook achter dat die al een jaar of 10 draait en het was een instapmodel (DS110J) met weinig geheugen en relatief zwakke processor. Ook dan heeft het vele jaren goed gedraaid, hij kan nu backup-up van de back-up worden

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 04 dec 2020, 10:42
door hannesie
Mooi dat het gelukt is, gisteren geprobeerd een opzet met Volumio, en een NAS te maken, dat gaat toch wat minder makkelijk als met LMS.
Maar dat is nu dan topic vervuiling :hide:

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: vr 04 dec 2020, 19:19
door rikpost
Ik heb hem er ook op zitten integreert ook mooi met TIDAL .
Echter lukt het hier ook niet om een album of track in een afspeellijst op te slaan of onder favorieten te zetten .
Iemand een ideetje :think:

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: zo 06 dec 2020, 17:08
door FR_Aad
Werkt evt ook op Daphile (logisch=LMS)
Alleen nu nog kijken of het ook met een oude iPad werkt.

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: zo 06 dec 2020, 17:55
door hannesie
rikpost schreef:
Ik heb hem er ook op zitten integreert ook mooi met TIDAL .
Echter lukt het hier ook niet om een album of track in een afspeellijst op te slaan of onder favorieten te zetten .
Iemand een ideetje :think:
Bij de favorieten zetten deed ik dan altijd met de oude opzet en de PC, daar kon ik makkelijk met de scherm opzet dat selecteren.

Ik heb het even geprobeerd, en als je op de oude wijze dat bij de favorieten zet zie ik het wel bij de material terug.
up.jpg
Er is dus net een update. :mrgreen:


YEPP!!
Net even gekeken, bij een bestand kun je de 3 boven elkaar staande punten aan klikken en dan zie je een sub menu, en onder in staat er weer een markering met 3 punten horizontaal, en dan kun jet het selecteren voor de Favorieten.!!
Er zijn zeker mogelijkheden.

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: zo 06 dec 2020, 22:33
door rikpost
Top Hans !
Ga het morgen even testen :D
Net visite de deur uit na verzoekjes van hazes liedjes en Claudia de Breij tot seal .
Echt een heel andere hoek voor mij maar de sfeer was ongeëvenaard je zou het haast gaan waarderen :lol:

Ben benieuwd want die favorieten is wel een mooie gimmick

Re: Logitechmediaserver Material Skin

Geplaatst: zo 06 dec 2020, 22:38
door hannesie
Je kunt ook speellijsten maken, begreep ik.
Ik gebruik het nu niet meer zo veel, en krijg over een klein maandje dan wel een rekening van € 98 (ROON)maar dat is dan ook wel een prettige luxe.