Pagina 1 van 1

Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:09
door rjmulder
Heel wat jaren heeft onderstaande rek er gestaan een keer gemaakt met hemelvaart maar het werd toch een keer tijd voor wat anders.

Het oude rek was gemaakt van M10 draadstangen (praxis had niet wat anders) en 10mm MDF afgewerkt met olie wat ik nog had staan.
IMG_1559.JPG
En zo stond die er gevuld bij.
IMG_1549.JPG
Het nieuwe rek is gemaakt van oude eiken tafels die ik heb verkregen via een weggeefhoek op FB en zo blijven de kosten mooi laag.
IMG_1560.JPG

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:13
door John P
De nieuwe is echt wat minder meccano en meer huiskamerwaardig. Betekent dit nu dat je nooit meer nieuwe apparaten aanschaft ?

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:13
door Barry2001
Een verbetering, fraai hoor =D>

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:15
door Leeuwarden
Mooi!

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:40
door Okki
Mooi rek geworden. =D>

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:42
door rjmulder
John P schreef:
De nieuwe is echt wat minder meccano en meer huiskamerwaardig. Betekent dit nu dat je nooit meer nieuwe apparaten aanschaft ?
Nee hoor ik woon gewoon alleen :mrgreen:

Hij is eigenlijk alleen wel wat krapjes nu :lol: de CD speler er voor nu maar tussen weg gehaald.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 17:46
door RobbinM
.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 18:17
door rjmulder
Dank jullie wel.

En er is weer :-({|= en het oude rek is ook uit elkaar MDF voor de container en de rest voor in het magazijn.
IMG_1561.JPG
En zoals te zien is nog genoeg te hobbyen.

Boven op de Lenco L75
Middelste vak de streamer waar ik mee bezig met daaronder de Pearl II op accu.
Onderste vak ingang/volume regeling moet nog een behuizing voor gemaakt worden daar onder de Hypex NC500MP's en helemaal onderop de Kenwood MD speler die de schijfjes niet meer leest :(

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 20:06
door RobbinM
.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 20:21
door rjmulder
Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 20:31
door Pjotr
Netjes geworden hoor! Heel wat knapper dan het oude :rock:

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 21:01
door rjmulder
Dat was ook de bedoeling Peter ;)
Nu wat er in staat ook nog netjes zien te krijgen :D

En nog een tekening zoals ik die in Fusion had gemaakt
Schermafbeelding 2020-05-29 om 20.45.16.png
Is ook goed te zien wat er onder de liggers zit.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 21:11
door Pjotr
Ga je de planken nog gedempt neerleggen, met rubber tussen de plank en liggers? Ik zie nu mooie koperen bussen.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 21:26
door rjmulder
Het was wel de bedoeling om ze gedempt neer te leggen vooral voor de platenspeler maar kwam daar niet uit doe dat te doen.
Wel gezocht naar allerlei oplossingen maar wat er standaard verkrijgbaar is is naar mijn idee veel te lomp.
Nu zitten ze vast aan het frame met bouten en die bussen zijn van aluminium met daarin een stukje luchtslang.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 21:58
door Pjotr
Wat je daarvoor goed kunt gebruiken zijn rubber granulaat tegeltjes: https://www.gamma.nl/assortiment/aquapl ... /p/B250502 Kun je goed op maat snijden, of beter zagen met een ijzerzaag. En dan mooi infrezen in de liggers.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: vr 29 mei 2020, 22:11
door RobbinM
rjmulder schreef:
Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)
Die pijl wijst er naar, iets omhoog :p

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: za 30 mei 2020, 7:46
door rjmulder
Pjotr schreef:
Wat je daarvoor goed kunt gebruiken zijn rubber granulaat tegeltjes: https://www.gamma.nl/assortiment/aquapl ... /p/B250502 Kun je goed op maat snijden, of beter zagen met een ijzerzaag. En dan mooi infrezen in de liggers.
Bedankt voor de tip zal er eens over nadenken.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: za 30 mei 2020, 7:47
door rjmulder
RobbinM schreef:
rjmulder schreef:
Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)
Die pijl wijst er naar, iets omhoog :p
Oh die dingen op de DAC (DAM1021) die zaten er standaard op.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: za 30 mei 2020, 7:52
door RobbinM
.

Re: Een nieuw audio rek

Geplaatst: za 30 mei 2020, 8:22
door rjmulder
Even gekeken maar zijn een ander merk die Oscon hebben een paarse opdruk deze zwart (merk CFT?).

Na de bouw van de C1 speakers een andere versterker kon de DAC niet achterblijven, had deze al wel langer op het oog door Hans en helemaal geen spijt van de aanschaf hij bevalt dus erg goed.