Pagina 1 van 1

Hoedeplank speakers

Geplaatst: wo 20 mei 2020, 13:47
door SpicyS
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe auto en wil het geluid hiervan upgraden. Nou zit er alleen speakers voor in (2x woofer en 2x tweeter klinkt al niet heel slecht). De Radio heeft ook een output voor speakers achter.

Nou zat ik tedenken om 2x 6x9 houdeplank speakers tehalen en deze door een 2 kanaals versterker te laten versterken ik heb hiervoor de volgende apparatuur uitgezocht:
Amp: https://mbcaraudio.nl/2-kanaals/ground- ... px-ii.html
Speakers: https://mbcaraudio.nl/6-x-9-inch-hoeden ... sc693.html

en dan natuurlijk hoge kwaliteit bedraging etc.

Maar nu is mijn vraag: is dit mogelijk wat ik in gedachte had? dus even samengevat. Speaker output van de radio > high input van versterker > speaker out > 2x hoedeplank speakers.

Ik hoor graag jullie bevindingen, aanbevelingen en of ik er helemaal naast zat :)

Met vriendelijke groet,
Jordy

P.S. de auto is een corsa D uit 2009 met een CD30 headunit

Re: Hoedeplank speakers

Geplaatst: wo 20 mei 2020, 15:27
door toetertje
Je gedachte is goed.
Zelf hou ik niet zo van geluid van achteren, en zou ik de voorkant aanpakken.
Je zou ook kunnen kijken naar een actief subje, en die aansluiten op de achterkanalen van je radio.
Ik neem aan dat het met name body is, wat je nu mist.

Re: Hoedeplank speakers

Geplaatst: wo 20 mei 2020, 16:17
door SpicyS
toetertje schreef:
Je gedachte is goed.
Zelf hou ik niet zo van geluid van achteren, en zou ik de voorkant aanpakken.
Je zou ook kunnen kijken naar een actief subje, en die aansluiten op de achterkanalen van je radio.
Ik neem aan dat het met name body is, wat je nu mist.
Niet bepaald de body(er zit namelijk echt veel bass in voor die speakers), maar ik wil graag ook speakers achter horen. Dus een beetje het surround gevoel.

Re: Hoedeplank speakers

Geplaatst: wo 20 mei 2020, 17:45
door Henkjan
SpicyS schreef:
toetertje schreef:
Je gedachte is goed.
Zelf hou ik niet zo van geluid van achteren, en zou ik de voorkant aanpakken.
Je zou ook kunnen kijken naar een actief subje, en die aansluiten op de achterkanalen van je radio.
Ik neem aan dat het met name body is, wat je nu mist.
Niet bepaald de body(er zit namelijk echt veel bass in voor die speakers), maar ik wil graag ook speakers achter horen. Dus een beetje het surround gevoel.
dan lijkt me dit een prima setup zo

overigens ben ik net als Toetertje ook van de "de band staat op t podium, niet op de bar" :mrgreen:
mocht je het willen proberen met alleen bas ondersteuning, dan zet je de amp op LPF (of weer op flat als je t niets vind)

Re: Hoedeplank speakers

Geplaatst: wo 20 mei 2020, 18:37
door SpicyS
Bedankt voor de tips en info! nu kan ik zeker verder en even kijken waar mijn voorkeur ligt wat betreft "de band op het podium" ;) ,maar dit is te fine tunen uiteraard.