Pagina 1 van 1
DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: di 12 mei 2020, 23:08
door WrineX
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 16:49
door firsttimer
Had de filmpjes al gezien op je youtube kanaal. Mooi werk hoor en goed doorgezet met het verder ontwikkelen van die vouw-tool.
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook nog vervormingsmetingen gedaan van deze AMT?
Na al die verschillende bouwsels van je nog klankmatig een voorkeur gekregen voor AMT, Magnetostaat of Electrostaat?
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 17:35
door ds23man
Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties). Denk dat daarom er bar weinig reacties in dit draadje zijn...
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 17:51
door cool
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 18:12
door WrineX
ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties). Denk dat daarom er bar weinig reacties in dit draadje zijn...
zoiets dacht ik al

dat is ok

probleem is dat ik domweg niet de tijd heb om alles te doen foto reportage filmen ,volledig bouwverslag en als het even kan werken en ook nog iets werkends krijg

het tegenwoordig is altijd al geweest hier althans

ik was nog geen lid hier ten tijde dat ik op DIyaudio.com posten aonder video. ik zal eens kijken of ik eens een foto rep kan maken van een project. probleem is met name zoals je al gemerkt hebt,ik nogal snel van projecten wissel en projecten vaak bij uitstapjes blijven. werkt dit werkt dat ?
firsttimer schreef:Had de filmpjes al gezien op je youtube kanaal. Mooi werk hoor en goed doorgezet met het verder ontwikkelen van die vouw-tool.
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook nog vervormingsmetingen gedaan van deze AMT?
Na al die verschillende bouwsels van je nog klankmatig een voorkeur gekregen voor AMT, Magnetostaat of Electrostaat?
nee niet echt, er zit er wel een in de video maar die heb ik nooit als vervorming measurements gemeten (bewust) had per ongeluk verkeerde plaatje geschoten

daardoor ook veel te laag volume gebruikt, ik was met name aan het kijken hoe verschuift de maximale frequentie te opzichten van de diepte van de vouwen. deze versie red net 18Khz, stukje minder diep zou hoger eindigen. maar dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden afhankelijk van wat ik wil met het ding

zijn nog steeds super veel parameters die de vervorming en resonantie kunnen bepalen maar moet ergens beginnen

wat betreft klank, in mijn ogen electrostaat is nog steeds het mooist voor het aller hoogste hoog. magnetostaat en AMT zijn soort van het zelfde alleen de manier is anders. beide hun voor en nadelen. magnetostaat makkelijke kwar constructie, maar een AMT is ook nog steeds een magnetostaat. voordeel is dat het afstralend oppervlakte kleiner kan zijn, waardoor afstraling weer een stukje beter kan zijn. dan nog de ribbon , kwan hoog vind ik die denk ik net iets mooier alos een magnetostaat of amt. maar het is een beetje appels met peren vergelijken als je ze zo lang naar elkaar beluisterd hebt.. geen wetenschap ben ik bang

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 18:13
door WrineX
WrineX schreef:ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties). Denk dat daarom er bar weinig reacties in dit draadje zijn...
zoiets dacht ik al

dat is ok

probleem is dat ik domweg niet de tijd heb om alles te doen foto reportage filmen ,volledig bouwverslag en als het even kan werken en ook nog iets werkends krijg

het 'tegenwoordig' is altijd al geweest hier althans

ik was nog geen lid hier ten tijde dat ik op DIyaudio.com posten aonder video. ik zal eens kijken of ik eens een foto rep kan maken van een project. probleem is met name zoals je al gemerkt hebt,ik nogal snel van projecten wissel en projecten vaak bij uitstapjes blijven. werkt dit werkt dat ?
firsttimer schreef:Had de filmpjes al gezien op je youtube kanaal. Mooi werk hoor en goed doorgezet met het verder ontwikkelen van die vouw-tool.
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook nog vervormingsmetingen gedaan van deze AMT?
Na al die verschillende bouwsels van je nog klankmatig een voorkeur gekregen voor AMT, Magnetostaat of Electrostaat?
nee niet echt, er zit er wel een in de video maar die heb ik nooit als vervorming measurements gemeten (bewust) had per ongeluk verkeerde plaatje geschoten

daardoor ook veel te laag volume gebruikt, ik was met name aan het kijken hoe verschuift de maximale frequentie te opzichten van de diepte van de vouwen. deze versie red net 18Khz, stukje minder diep zou hoger eindigen. maar dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden afhankelijk van wat ik wil met het ding

zijn nog steeds super veel parameters die de vervorming en resonantie kunnen bepalen maar moet ergens beginnen

wat betreft klank, in mijn ogen electrostaat is nog steeds het mooist voor het aller hoogste hoog. magnetostaat en AMT zijn soort van het zelfde alleen de manier is anders. beide hun voor en nadelen. magnetostaat makkelijke kwar constructie, maar een AMT is ook nog steeds een magnetostaat. voordeel is dat het afstralend oppervlakte kleiner kan zijn, waardoor afstraling weer een stukje beter kan zijn. dan nog de ribbon , kwan hoog vind ik die denk ik net iets mooier alos een magnetostaat of amt. maar het is een beetje appels met peren vergelijken als je ze zo lang naar elkaar beluisterd hebt.. geen wetenschap ben ik bang

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 18:48
door ray5150
ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties).
Mja, zit iets in. bijkomend punt id dat het wat lastig discussiëren is over iets dat je zag in het tweede filmpje op 8 minuten.
Anderen missen dan compleet de context daarbij.
Overigens vind ik het vrij risicovol om op je hurken uit de losse hand met een boormachine in een blokje te gaan zitten boren.
Kan aan mij liggen, maar ik doe dat soort dingen liever aan een werkbank, is toch wel wat veiliger.
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 18:54
door pappaleo
Generatiekloof ?
Die van mij nemen ook niet de moeite om een tekst te lezen als die uit meer dan 4 woorden bestaat.
Maar lopen wel de hele dag met een anc koptelefoon op naar filmpjes op de telefoon te kijken. Dat kan niet lang genoeg duren.
Dus wat dat betreft spreekt Joppe de jongere generatie wel aan.

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 19:04
door WrineX
ray5150 schreef:ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties).
Mja, zit iets in. bijkomend punt id dat het wat lastig discussiëren is over iets dat je zag in het tweede filmpje op 8 minuten.
Anderen missen dan compleet de context daarbij.
Overigens vind ik het vrij risicovol om op je hurken uit de losse hand met een boormachine in een blokje te gaan zitten boren.
Kan aan mij liggen, maar ik doe dat soort dingen liever aan een werkbank, is toch wel wat veiliger.
haha

ik zou me over gehurkt boren niet zo druk maken om eerlijk te zijn

. als ik een random gaatje moet boren en het is niet kritisch waar.... ik zou me zo een twee niet een positie kunnen bedenken waarin ik dat niet zou kunnen

en een 2 mm boortje is redelijk veilig

wat kan er gebeuren ? ik ben best wel voorzichtig als het gaat om veiligheid. reden dat er iets brak staat volkomen los van hurken zitten of desnoods op zijn kop

de geometrie van een frees is dus danig anders dat dat gewoon niet gaat daarbij komt nog dat het solid carbide is

broooos. gewoon dom. 2 mm gaatjes gingen prima gehurkt

het is niet voor iedereen weg gelegd de willekeur hoe ik het doe. kan er weinig aan doen sommige vinden het juist fijn en authentiek. ieder zijn ding

ik heb een tekort aan autistische trekjes dus dingen gaan soms wat uit de "losse pols"

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 19:10
door WrineX
pappaleo schreef:Generatiekloof ?
Die van mij nemen ook niet de moeite om een tekst te lezen als die uit meer dan 4 woorden bestaat.
Maar lopen wel de hele dag met een anc koptelefoon op naar filmpjes op de telefoon te kijken. Dat kan niet lang genoeg duren.
Dis wat dat betreft spreekt Joppe de jongere generatie wel aan.

maar ik ben dan ook een heeel stuk jonger

hihi ik heb geen idee.
wellicht komt het omdat ik redelijk veel kennis vergaar op de zelfde manier inderdaad. en op die manier kan ik leren terwijl ik iets anders doe. of als ontspanning. tegelijkertijd heb ik ook jaren lang op forums rond gehangen. dus lezen is me niet vreemd

schrijven daar in tegen.....
het is trouwens wel tegenstrijdig "ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen" met "Die van mij nemen ook niet de moeite om een tekst te lezen als die uit meer dan 4 woorden bestaat."
dat merkt je ook op youtube, alles moet korter sneller en meer gecomprimeerd. projecten van weken moeten in 10 minuten gepropt worden. want de spannings boog van mensen is ongeveer 10 minuten schijnbaar. ik kijk graag bouwverslagen van deze mijnheer die zwaarden maakt, ik heb niks 0 met zwaarden maar ik kan dat prima uurtje of wat kijken, zijn videos waren ook meestal 1.5 uur.
https://www.youtube.com/channel/UCGca03 ... nXMdvRHyBQ
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 19:14
door ray5150
WrineX schreef:ik zou me zo een twee niet een positie kunnen bedenken waarin ik dat niet zou kunnen

en een 2 mm boortje is redelijk veilig

wat kan er gebeuren ? ik ben best wel voorzichtig als het gaat om veiligheid.
Nou, je kunt je evenwicht verliezen, daardoor uitschieten met de boor, en daardoor deze in je pols parkeren met een slagaderlijke bloeding tot gevolg. en dan lach je niet meer...
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 19:23
door WrineX
ray5150 schreef:WrineX schreef:ik zou me zo een twee niet een positie kunnen bedenken waarin ik dat niet zou kunnen

en een 2 mm boortje is redelijk veilig

wat kan er gebeuren ? ik ben best wel voorzichtig als het gaat om veiligheid.
Nou, je kunt je evenwicht verliezen, daardoor uitschieten met de boor, en daardoor deze in je pols parkeren met een slagaderlijke bloeding tot gevolg. en dan lach je niet meer...
mjah, dat zou kunnen. vind het wel ver gaan hoor. heb een beetje vertrouwen in mijn kunnen om te hurken !
dan vind je dit ook vast een mooie constructie
https://www.youtube.com/watch?v=H_wJCVRtVHw enige video waarvan ik denk mjah..... beetje tricky. zou het niet nog eens doen

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 20:13
door pappaleo
WrineX schreef:het is trouwens wel tegenstrijdig "ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen" met "Die van mij nemen ook niet de moeite om een tekst te lezen als die uit meer dan 4 woorden bestaat."
Niks tegenstrijdigs aan, toch?
ds23man schreef:ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen
Onze snoek is 51
pappaleo schreef:die van mij nemen ook niet de moeite om een tekst te lezen als die uit meer dan 4 woorden bestaat.
Die van mij is 20
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 13 mei 2020, 20:43
door toetertje
ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties). Denk dat daarom er bar weinig reacties in dit draadje zijn...
Oh heerlijk, kunnen we lekker verder kijken zonder dat geneuzel van jou tussendoor.

Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: do 14 mei 2020, 7:37
door ds23man
Er hoeft natuurlijk niet een ellenlang bouwverslag bij, gewoon een kort verhaaltje met een paar foto's. De rest kan je dan uit het filmpje halen.
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: ma 18 mei 2020, 22:53
door richard
Ach, laat Joppe het medium kiezen waar hij gelukkig mee is. Het is aan jou en mij of je er naar wil kijken.
En wat de reclame op Youtube betreft; een goede adblocker doet wonderen.
Nikita vindt het alleen niet leuk dat Joppe muziek van hem gebruikt (of haar sinds Elton, die waarschijnlijk toch dacht aan hem).
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 20 mei 2020, 19:33
door WrineX
Hihi

hier een doorzichtige variant

vond het grappig.
Re: DIY AMT voor mijn mini monitors
Geplaatst: wo 20 mei 2020, 19:34
door WrineX
richard schreef:Ach, laat Joppe het medium kiezen waar hij gelukkig mee is. Het is aan jou en mij of je er naar wil kijken.
En wat de reclame op Youtube betreft; een goede adblocker doet wonderen.
Nikita vindt het alleen niet leuk dat Joppe muziek van hem gebruikt (of haar sinds Elton, die waarschijnlijk toch dacht aan hem).
dank u
