Pagina 1 van 1
Condensator en spoel hulp gevraagd
Geplaatst: di 24 okt 2006, 21:01
door D.A.R.R.Y.L.
Iemand een idee hoe ik 0,6mH bandspoelen kan verkrijgen? Door een 0,56mH of 0,68mH verschuift mijn x-over te veel ( 250Hz in de min of plus).
En ik wil mundorf Silver oil in het hoog voor mijn seriecap. Ik kan 2dehands een 5,6µF kopen, maar heb een 6,8µF nodig. Welke aanvulling adviseren jullie? Een 1,0µF silver oil + een 0,2µF paper oil + 0,01 mkp1837?
Of kan die 1,0µF minder heftig worden uitgevoerd?
Thanks,
Groet,
Ramon
Geplaatst: di 24 okt 2006, 21:05
door richard
(laten) afwikkelen van een 0,68 mH spoel? Anders reken je toch een nieuwe x-over uit met de 0,56 mH en 5,6 uF?
Geplaatst: di 24 okt 2006, 21:09
door D.A.R.R.Y.L.
reeds gemeten en geluisterd, maar toch geen optie.
Een geïmpregneerde bandspoel wil ik zeker niet gaan afwikkelen.
Geplaatst: di 24 okt 2006, 21:21
door richard
D.A.R.R.Y.L. schreef:Een geïmpregneerde bandspoel wil ik zeker niet gaan afwikkelen.
Bandspoelen zijn toch niet geïmpregneerd maar toch alleen maar strak gewikkeld?
Geplaatst: di 24 okt 2006, 21:33
door jw
Wat is eigenlijk de tollerancie op je spoelen, kan nog best belangrijk zijn als je het zo nauwkeurig neemt denk ik.
Geplaatst: di 24 okt 2006, 23:56
door D.A.R.R.Y.L.
De mijne wel van Alphacore (0,82mH).
Tolerantie is er niet, want ik heb de luchtspoel afgewikkeld naar deze exacte waarde van 0,6mH.
Geplaatst: do 26 okt 2006, 9:50
door Geenius
Foliespoelen kun je gewoon afwikkelen tot de gewenste waarde, wel strak houden met een gewichtje als je afwikkelt.

Geplaatst: do 26 okt 2006, 9:52
door Geenius
Wat betreft de condensator. Die 5,6uF geeft je de mogelijkheid de resterende 1,2uF naar smaak af te maken. Alles kan, wat je maar lekker vindt.
Geplaatst: do 26 okt 2006, 18:40
door b_force
serie/parallel geen optie ?