Pagina 1 van 1

Superregulator

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 12:19
door koenjer
Zit te denken om deze superregulator te bouwen voor een bestaande DAC.
https://diyaudiostore.com/collections/p ... -regulator

In de huidige DAC heb ik 2x een positieve regelaar die beide een eigen trafo winding hebben.
Deze samen maken dan weer een + en - spanning.

In deze superregulator schrijven ze dat ze adviseren om elke voeding zijn eigen winding te geven maar toch hebben ze voor de negatieve spanning ook een negatieve regelaar.

Waarom zou je dat niet met 2 positieve regelaars doen als je toch separate windingen hebt?
M.i heb je dan de zelfde specs voor de positieve en de negatieve spanning.

Of is de opzet van deze superregelaar daar niet geschikt voor?

Re: Superregulator

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 13:02
door Ah!buis
Mogelijk om de mogelijkheid open te laten om ook een trafo met middenaftakking te gebruiken ?
Volledig gescheiden voorkomt wel aardlussen of je moet met één centraal massapunt werken.
Anne

Re: Superregulator

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 13:42
door koenjer
Hoi Anne,
Aan jou antwoord af te leiden zou ik dus ook 2 positieve regelaars kunnen maken.
Ik heb 2 separate wikkelingen.
Of heb je een andere reden om het af te raden?

Re: Superregulator

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 14:25
door Ah!buis
koenjer schreef:
Hoi Anne,
Aan jou antwoord af te leiden zou ik dus ook 2 positieve regelaars kunnen maken.
Ik heb 2 separate wikkelingen.
Of heb je een andere reden om het af te raden?
Nee hoor, behalve dat die dingen me wat overdreven overkomen.Zoiets van "zouden we nog een druppeltje bij de zee doen ?" :lol:
Anne

Re: Superregulator

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 15:04
door koenjer
Ah!buis schreef:
koenjer schreef:
Hoi Anne,
Aan jou antwoord af te leiden zou ik dus ook 2 positieve regelaars kunnen maken.
Ik heb 2 separate wikkelingen.
Of heb je een andere reden om het af te raden?
Nee hoor, behalve dat die dingen me wat overdreven overkomen.Zoiets van "zouden we nog een druppeltje bij de zee doen ?" :lol:
Anne
Nou is ook vorm van lui aangelegd, is 1x een printje tekenen en zelfde componenten bestellen :)