Ben begonnen met wat zoek werk en ideeën op te doen over het visuele uiterlijk. Toch kom ik elke keer op de JBL l100 uit.
Nu ga ik daar geen €4000 aan uitgeven. Want zelf maken is veel leuker. Ik zelf ben niet zo'n fan van het bekende JBL geluid veel bass, weinig mid en veel hoog. Zelf hou ik van wat meer mid, en wat minder hoog.
Ik heb de kasten van JBL l100 op de zelfde maten gemaakt. Driver indeling word wel iets anders want er komt electostaat tweeter in. Die is best groot dus die komt aan de buitenzijde van de speaker. Wat het dinamische effect wat ten goede komt.
Verder ben ik met crossover al aan de gang geweest. Maar er werd mij geadviseerd om de drivers apart voor de microfoon te zetten en met die gegevens ook een crossover te ontwikkelen. Ik ben niet zo'n ster met computers en met die programma's al helemaal niet. Ik zit veel op YouTube te zoeken en lees ook op veel verschillende forums. Ik weet nu al dat ik dit niet ga begrijpen zonder dat ik hier een keer een uitleg in heb gekregen van iemand. 1op1 die me kan laten zien hoe het werkt. Ik zie veel microfoons voorbij komen van €100 tot €300 en met een programma erbij. Leuk maar wat moet dan nemen? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Maar goed dat terzijde. Eerst ga ik de kasten bouwen en dan ga ik wel opzoek of iemand mij hiermee kan helpen. Met een microfoon.
Hint hint
Hierbij wat foto's van de bouw tot nu toe.
Gr Sander.