subwoofer aansluiten met enkele RCA?
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:15
Op mijn Rotel Michi voorversterker heb ik een dubbele (stereo) RCA uitgang. 1 gaat uiteraard naar de eindversterker, de andere gaat naar mijn subwoofer.
Kan ik een enkele RCA kabel gebruiken om mijn subwoofer te laten spelen? Dus bv rechter RCA kanaal line-out voorversterker naar rechter kanaal line-in subwooferversterker?
Als ik dit test, speelt de subwoofer stiller, maar heeft dit ook invloed op het geluid? Ik veronderstel dat als er een bastoon enkel opgenomen is in het linkerkanaal, dit dan niet afgespeeld gaat worden?
Of kan ik dit oplossen door een Y splitter achter de voorversterker te steken? Dus voorversterker line-out linker en rechter kanaal aansluiten en dit laten samen komen in een enkele RCA kabel, die aangesloten zit op 1 kanaal van de line-in op de subwoofer?
Alvast bedankt!
Kan ik een enkele RCA kabel gebruiken om mijn subwoofer te laten spelen? Dus bv rechter RCA kanaal line-out voorversterker naar rechter kanaal line-in subwooferversterker?
Als ik dit test, speelt de subwoofer stiller, maar heeft dit ook invloed op het geluid? Ik veronderstel dat als er een bastoon enkel opgenomen is in het linkerkanaal, dit dan niet afgespeeld gaat worden?
Of kan ik dit oplossen door een Y splitter achter de voorversterker te steken? Dus voorversterker line-out linker en rechter kanaal aansluiten en dit laten samen komen in een enkele RCA kabel, die aangesloten zit op 1 kanaal van de line-in op de subwoofer?
Alvast bedankt!